Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Alla förstår er förklaring till varför Turning Torso syns som den gör. Varför ska jag behöva förklara en alternativ teori ...
Jag trodde i min enfald att du ville föra fram en alternativ teori. Om du inte gör det finns det bara en förklaring: kurva.
Och det är ju skälet till att ingen tar dig och andra plattisar på allvar: Ni kan inte förklara ens de enklaste observationerna som horisont, solens storlek, tidszoner, gravitation eller stjärnhimlen. Ni klarar ju inte ens av att förklara något så enkelt som hur det kommer sig att vi hittar på jorden trots att det inte finns någon karta över "flat earth".
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Stör det dig att jag inte vet svaret på frågor kring en teoretiskt platt jord? Tråkigt. Det gör inte dina teorier sanna.
Å jo, ur ett vetenskapligt perspektiv är avsaknaden av alternativa förklaringar ett väldigt starkt "bevis". Det finns helt enkelt ingen annan förklaring än "kurva". Alltså är det mycket sannolikt att förklaringen är kurva.
Och om man dessutom väger in att ingen någonsin lyckats falsifiera "kurva" så får man nog anse att det är bevisat att orsaken att saker försvinner ned under horisonten är kurva.