2022-05-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Många. Det är därför växelkursen stiger.
(Detta utspelar sig i verkligheten).

Är det pga det som USD stiger?
USD stiger väl p.g.a. inflationen främst. Folk behöver fler USD (monopolpengar) och då löser USA det. Utan någon annan grund än att de kan göra vad de vill med sin "valuta".
Citera
2022-05-13, 15:41
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vem fan vill ha USD? Värsta scammen sedan bitconnect. Hört talas om quantitative easing och trillion dollar coins?

Kryptofanatikerna har fått ca 900 nya Bitcoin i dag

Återkom när du vet hur man printar ut 1 trillion Bitcoin.
Ytterligare ett rätt kul inlägg i en tråd där krypto tappat 1 trillion på 5 månader.
Citera
2022-05-13, 15:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
10 biljoner kronor borta. Det är mycket mer pengar än hela Stockholmsbörsen.

Vem hade dessa pengar? Stora investerare köper inte krypto, det finns inte fonder som vanliga personer köper som satsar i krypto. Men det är inte heller möjligt att 30-åriga män med för mycket skärmtid ägde 10 biljoner kronor.

Så, vem har förlorat 10 biljoner? Eller är hela siffran fake?
De som sålde med förlust.
Citera
2022-05-13, 15:43
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De som sålde med förlust.
Så du tror att Luna kommer att gå upp från 0.00003 cent till $100 igen? Jag behöver en större fickräknare för att räkna ut den procenten.
Citera
2022-05-13, 15:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Så du tror att Luna kommer att gå upp från 0.00003 cent till $100 igen? Jag behöver en större fickräknare för att räkna ut den procenten.
Nej, det tror jag såklart inte. Hur kan du dra den slutsatsen ur mitt inlägg?
Citera
2022-05-13, 15:45
Medlem
Citat:
Så BTC är halvsäkert. Låter förtroendeingivande, kanske ska jag sätta halva min förmögenhet där. Bara skämtar, den här tråden kommer möjligen att visa att krypto knappt har några användare alls.
Finns väl ingen investering som är helt säker då?
Du startar en tråd om krypto men bevisar i varenda svar att du kan absolut 0 om krypto, jämför LUNA med bitcoin? smh
Citera
2022-05-13, 15:45
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Nej, det tror jag såklart inte. Hur kan du dra den slutsatsen ur mitt inlägg?
Visst, ska man vara exakt så borde jag skrivit "Så vilka fick en värdeförlust på 10 biljoner".
Citera
2022-05-13, 15:47
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympundare
Du startar en tråd om krypto men bevisar i varenda svar att du kan absolut 0 om krypto, jämför LUNA med bitcoin? smh
Berätta om andra investeringar som kan tappa 99.998% av sitt värde på tre dagar.
Citera
2022-05-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympundare

Som Ingemar Stenmark hade sagt.

- Hä löns int förklar för dem som int begrip.
Citera
2022-05-13, 15:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Visst, ska man vara exakt så borde jag skrivit "Så vilka fick en värdeförlust på 10 biljoner".
Okej, nu blev det tydligare.
Samtliga innehavare fick en värdeförlust. Samtliga som sålde billigare än de köpt för fick en värdeförlust. De som köpte dyrare än de sålde fick en värdeökning.

En faktor som är viktig att ta i beaktning är att priset avgörs av vad de senaste köparna var villiga att betala. Det innebär att priset egentligen inte existerar annat än i det omedelbara nuet. Ett nu som redan försvunnit. Om jag är villig att betala en krona för en av dina Luna, är det värdet på Luna till dess att någon säljer för ett lägre eller högre pris.

Kryptovalutor har egentligen inte något reellt värde, annat än detta. De fyller egentligen inte någon annan funktion än Nederländernas gamla tulpanlökar (om du är bekant med den historien). Det reella värdet är egentligen noll, eftersom det inte vilar på något fundament annat än elförbrukning, vilket egentligen innebär att all krypto har ett negativt värde.

Men det är en rolig fluga och kanske krypto har en framtid som betalningsmedel och inte bara som en investering i förhoppning att folk ska vilja köpa fler. Så fort trenden bryts (nu) faller krypto. Det är naturligt.
Citera
2022-05-13, 15:55
Bannlyst
Citat:
Frågan i TS är Vem har förlorat 1 trillion USD. Den är inte besvarad.

Den här tråden är inte för min skull. Jag vill bara veta vem som drabbats och om det får följdverkningar för t.ex aktier som jag har. Alternativt om allt med krypto var fake och det inte finns några förlorare, då fanns det aldrig heller några vinnare.

Du verkar ta allting väldigt personligt. Vi andra är bara faktasökare.
Jag har köpt LUNA för fiat vid olika tillfällen under året och köpt för ca 15000kr dom är borta nu. NOLL ZERO, vanish.
Citera
2022-05-13, 15:55
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Okej, nu blev det tydligare.
Samtliga innehavare fick en värdeförlust. Samtliga som sålde billigare än de köpt för fick en värdeförlust. De som köpte dyrare än de sålde fick en värdeökning.

En faktor som är viktig att ta i beaktning är att priset avgörs av vad de senaste köparna var villiga att betala. Det innebär att priset egentligen inte existerar annat än i det omedelbara nuet. Ett nu som redan försvunnit. Om jag är villig att betala en krona för en av dina Luna, är det värdet på Luna till dess att någon säljer för ett lägre eller högre pris.

Kryptovalutor har egentligen inte något reellt värde, annat än detta. De fyller egentligen inte någon annan funktion än Nederländernas gamla tulpanlökar (om du är bekant med den historien). Det reella värdet är egentligen noll, eftersom det inte vilar på något fundament annat än elförbrukning, vilket egentligen innebär att all krypto har ett negativt värde.

Men det är en rolig fluga och kanske krypto har en framtid som betalningsmedel och inte bara som en investering i förhoppning att folk ska vilja köpa fler. Så fort trenden bryts (nu) faller krypto. Det är naturligt.
Jag tycker man ska skilja på värdet på en valuta, och om den har fördelar som att man kan handla digitalt med den. BTC-älskarna har detta om ständigt mantra, men jag tycker inte det tillför något värde utan väntar hellre på att det kommer en digital SEK eller USD istället. Det är ju valutan jag vill ha, det enkla sättet att handla är en andrahands-önskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in