2022-05-12, 22:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Märkligt.
Det är kanske "för Kasselstrand" han är?

Tänk vilken bomb det vore. Tror dock tyvärr att han mest skulle förlora på det...
Citera
2022-05-13, 07:45
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är kanske "för Kasselstrand" han är?

Tänk vilken bomb det vore. Tror dock tyvärr att han mest skulle förlora på det...

Lindqvist vet inte vem Kasselstrand är precis som 99% av svenska folket. AFS är i stort sett okända utanför den här Flashbacktråden. Som vanligt har AFS fanboys storhetsvansinne och tror att deras 20 tusen-rösters parti är en snackis bland vanligt folk.
Citera
2022-05-13, 07:50
Medlem
Gruvafghanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Har Herman Lindqvist vaknat (eller klivit ut ur garderoben)?

Gustav Kasselstrand, Twitter:
https://twitter.com/gustavkassel/status/1524660942574919680?cxt=HHwWgIC50ZPD16gqAAAA

Edit
Kasselstrands inlägg som delades:
"Det är en enorm omsvängning. Det är nog en av de största på flera hundra år. Om man utgår från att vi är alliansfria och neutrala, och sen 180 grader. Utan någon riktig debatt. Utan någon folkomröstning. Utan att människor egentligen får fatta vad det är frågan om."
Behöver man vara pro-AfS för att man håller med Kasselstrand i ett resonemang på sociala medier?
Tror inte ett dugg att han är "nationell" på något sätt.
Citera
2022-05-13, 08:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Lindqvist vet inte vem Kasselstrand är precis som 99% av svenska folket. AFS är i stort sett okända utanför den här Flashbacktråden. Som vanligt har AFS fanboys storhetsvansinne och tror att deras 20 tusen-rösters parti är en snackis bland vanligt folk.
När det gäller Herman Lindqvist tror jag faktiskt att du har rätt. Han umgås nog bara med rojalister, moderater, gustavianer och boullespelare.
Citera
2022-05-13, 13:02
Medlem
Fot.Notens avatar
Arvid Ögren intervjuar Joakim Isheden (ledamot i Uppland för Alternativ för Sverige)
https://www.youtube.com/watch?v=1qoN60iot94

/ Ingrid
Citera
2022-05-13, 14:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
I Peking nu:

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/732890947904819/
"alla kurser i genusvetenskap ska bort när vi får makten, alla genusvetare får sparken - man ska ha riktiga jobb!"
Citera
2022-05-13, 14:22
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I Peking nu:

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/732890947904819/
"alla kurser i genusvetenskap ska bort när vi får makten, alla genusvetare får sparken - man ska ha riktiga jobb!"

Haha lol. Sa han så?
Inte för jag har mycket till övers för dom yrkena/såna utbildningar men finns de marknad ska dom få jobba inom det!
Är väl såna tongångar de går i auktoritära diktaturer
Citera
2022-05-13, 14:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Haha lol. Sa han så?
Inte för jag har mycket till övers för dom yrkena/såna utbildningar men finns de marknad ska dom få jobba inom det!
Jupp

Jag killgissar på att max 5% av alla genusvetare jobbar inom en bransch som bär sina egna kostnader, resten "jobbar" på jobb som tillskapats av stat, regioner, landsting, kommuner och intresseorganisationer.
Citera
2022-05-13, 14:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Haha lol. Sa han så?
Det är väl snarast så att auktoritära inslag är extra viktiga i ett öppet, fritt samhälle så att folk inte beter sig som idioter. Låter det paradoxalt?

Vilken dröm, förresten, med ett samhälle där alla måste skaffa skaffa sig egen försörjning och bidra! Genuscertifierade låtsastjänster är ju något som lätt kan tas bort med beslut om att det helt enkelt saknas behov.
Citera
2022-05-13, 15:00
Medlem
Rätt av Kasselstrand att göra NATO-frågan till valfråga nummer ett. Nu säger Erdogan att han inte vill ha med Sverige och Finland i NATO, vilket i praktiken innebär att han vill att Sverige och Finland ska komma ner till Konstantinopel och förnedra sig inför sultanen och komma med en massa eftergifter i kurdfrågan och kanske andra rent monetära subsidier, som under flyktingkrisen.

Detta kommer vid det sämsta möjliga tillfället för sossarna, och egentligen för hela sjuklövern när det bara är några månader kvar till valet. För AfS är det en gyllene möjlighet att växa.
Citera
2022-05-13, 15:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Rätt av Kasselstrand att göra NATO-frågan till valfråga nummer ett. Nu säger Erdogan att han inte vill ha med Sverige och Finland i NATO, vilket i praktiken innebär att han vill att Sverige och Finland ska komma ner till Konstantinopel och förnedra sig inför sultanen och komma med en massa eftergifter i kurdfrågan och kanske andra rent monetära subsidier, som under flyktingkrisen.

Detta kommer vid det sämsta möjliga tillfället för sossarna, och egentligen för hela sjuklövern när det bara är några månader kvar till valet. För AfS är det en gyllene möjlighet att växa.
Haha, audiens hos sultanen.

Det är bara att hålla tummarna för att AfS spelar sina kort rätt, och att man lyckas få den exponering som krävs. Inte lätt att nå ut. Särskilt inte som jag skulle tro att V redan lagt beslag på platsen som Sveriges viktigaste "Nato-kritiska parti" — risken finns att många tror att inget högerparti är emot en Nato-anslutning. Höger i Sverige = pro EU, pro Nato. Kasselstrand måste medverka i Aktuellt, eller något, för att få tillräckligt stor uppmärksamhet. Hur får man in honom där?
Citera
2022-05-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, audiens hos sultanen.

Det är bara att hålla tummarna för att AfS spelar sina kort rätt, och att man lyckas få den exponering som krävs. Inte lätt att nå ut. Särskilt inte som jag skulle tro att V redan lagt beslag på platsen som Sveriges viktigaste "Nato-kritiska parti" — risken finns att många tror att inget högerparti är emot en Nato-anslutning. Höger i Sverige = pro EU, pro Nato. Kasselstrand måste medverka i Aktuellt, eller något, för att få tillräckligt stor uppmärksamhet. Hur får man in honom där?
Jag räknar inte med att AfS ska komma in i riksdagen. Jag vill att de ska bli så stora så att det ses som oundvikligt att de ska komma in vid nästa riksdagsval, på samma sätt som alla insatta människor visste redan 2006 att SD skulle komma in 2010. Om partiet istället backar i valet så är det färdigt att avveckla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in