2022-05-11, 20:44
Medlem
En opinionsmätning från Novus visar att män 18-29 är den demografiska grupp som är mest negativa till ett svenskt NATO-medlemskap. Siffrorna ligger på 43-43, att jämföra med kvinnorna i samma grupp 45-32 med övervikt av anhängare.

Just denna demografiska grupp, män 18-29 år, är SDs och AfS väljare, och (skulle jag vilja tillägga) Sveriges politiska framtid, om vi ens har någon.

Det borde vara oroande för SD att AfS har varit bättre att pejla stämningen hos dessa unga män. Visserligen är det jämnt skägg mellan anhängare och motståndare men det är betydligt mindre konkurrens om väljarna som är motståndare. SD kan inte vinna en enda röst på att vara NATO-anhängare men AfS behöver bara konkurrera med V och MP om NATO-motståndarna.

AfS bör gå till val på att Sverige ska dra tillbaka sin NATO-ansökan så snart som möjligt, efter att den har lämnats in om en vecka eller två.
Citera
2022-05-11, 20:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
En opinionsmätning från Novus visar att män 18-29 är den demografiska grupp som är mest negativa till ett svenskt NATO-medlemskap. Siffrorna ligger på 43-43, att jämföra med kvinnorna i samma grupp 45-32 med övervikt av anhängare.

Märkligt att kvinnor är mer för NATO. Kvinnor är ju mer vänster, och vänsterpartiet är NATO-motståndare och socialdemokraterna var det fram tills nyligen!

Citat:
Just denna demografiska grupp, män 18-29 år, är SDs och AfS väljare, och (skulle jag vilja tillägga) Sveriges politiska framtid, om vi ens har någon.

Det borde vara oroande för SD att AfS har varit bättre att pejla stämningen hos dessa unga män. Visserligen är det jämnt skägg mellan anhängare och motståndare men det är betydligt mindre konkurrens om väljarna som är motståndare. SD kan inte vinna en enda röst på att vara NATO-anhängare men AfS behöver bara konkurrera med V och MP om NATO-motståndarna.

AfS bör gå till val på att Sverige ska dra tillbaka sin NATO-ansökan så snart som möjligt, efter att den har lämnats in om en vecka eller två.

Afs bästa väljargrupp verkar vara män mellan 30 och 49, iaf är det den bästa väljargruppen för partierna utanför riksdagen:
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Citera
2022-05-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs bästa väljargrupp verkar vara män mellan 30 och 49, iaf är det den bästa väljargruppen för partierna utanför riksdagen:
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Man kan nog säga att män i alla åldersgrupper är SDs och AfS väljare, men i just den här frågan så går det nog en skiljelinje mellan boomers och yngre.

Vad jag mest ville fästa uppmärksamhet kring var att kvinnorna är NATO-anhängare DÄRFÖR att regimen nu är NATO-anhängare. Vår framtid hänger på de regimkritiska männen i alla åldersgrupper men kanske främst de unga männen.
Citera
2022-05-11, 23:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Man kan nog säga att män i alla åldersgrupper är SDs och AfS väljare, men i just den här frågan så går det nog en skiljelinje mellan boomers och yngre.

Vad jag mest ville fästa uppmärksamhet kring var att kvinnorna är NATO-anhängare DÄRFÖR att regimen nu är NATO-anhängare. Vår framtid hänger på de regimkritiska männen i alla åldersgrupper men kanske främst de unga männen.
Jag tycker mig se en tydlig skiljelinje mellan yngre och äldre män i Nato-frågan, även bland "högerväljare", där yngre är betydligt mer kritiska generellt och många äldre ser Nato som ett måste. Tycker din analys är korrekt, och att AfS ska driva linjen emot ett svenskt medlemskap.

Det är ju inte ens för sent att dra tillbaka ansökan vid valet i september. Bra där!
Citera
2022-05-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har svarat på vem som är svensk och vem som inte är det, samt citerat och länkat till vilka som ska få stanna i Sverige och vilka som inte ska det. Måhända beror ditt oförstående på att du kan ha missförstått återvandringspolitiken;
Afs vill inte skicka ut alla icke svenskar. Utgångspunkten är att de som är en tillgång för svenskarna får bo här.
Ni är SD 2.0 som inte ens kan slå fast vem som är svensk utan att hymla och ni vill inte åt några andra lösningar än SD eftersom ni bara vill skicka ut uppenbara problem men suktar efter indiska IT-ingenjörer och liknande till ert liberala projekt.

AfS kommer bli utmanade "från höger" av något nytt parti som inte är lika fega och falska som ni när tiden är inne och SD har gjort bort sig i regeringsställning så folk tappat hoppet där skulle jag tro. Om inte hela hoppet för bluffen demokrati är över då också det vill säga och militant uppror står närmre för allmogen.

Oavsett borde ni lägga ner er verksamhet eftersom ni saknar legitimitet fullständigt. Ju mer man skrapar på ytan desto mer inser man det. Inget att hänga i granen.
Senast redigerad av TrippieDead 2022-05-11 kl. 23:52.
Citera
2022-05-12, 08:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippieDead
Ni är SD 2.0 som inte ens kan slå fast vem som är svensk utan att hymla och ni vill inte åt några andra lösningar än SD eftersom ni bara vill skicka ut uppenbara problem men suktar efter indiska IT-ingenjörer och liknande till ert liberala projekt.

AfS kommer bli utmanade "från höger" av något nytt parti som inte är lika fega och falska som ni när tiden är inne och SD har gjort bort sig i regeringsställning så folk tappat hoppet där skulle jag tro. Om inte hela hoppet för bluffen demokrati är över då också det vill säga och militant uppror står närmre för allmogen.

Oavsett borde ni lägga ner er verksamhet eftersom ni saknar legitimitet fullständigt. Ju mer man skrapar på ytan desto mer inser man det. Inget att hänga i granen.
Svenskar härstammar från suionerna- svearna.

Nu har jag besvarat alla dina frågor flera gånger. Om du fortfarande inte förstår finns inte mer att göra, och jag säger adjö här.
Citera
2022-05-12, 11:06
Medlem
Fot.Notens avatar
Torgmöte i morgon kl 13 i Norrköping.
https://www.youtube.com/watch?v=33_kgiq5erM
AFS 2022

/ Ingrid
Citera
2022-05-12, 11:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det hörs väl på namnet, Alternativ för Sparkade. AfS tar in vilken skit som helst som vill kandidera för dom.
Alternativ för dig, din gnällspik. Det är verkligen ditt kall i livet att klaga på AfS (och SD).
Citera
2022-05-12, 12:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Märkligt att kvinnor är mer för NATO. Kvinnor är ju mer vänster, och vänsterpartiet är NATO-motståndare och socialdemokraterna var det fram tills nyligen!

[/url]
Dessa kvinnor röstar inte vänster, de röstar MSM.
Citera
2022-05-12, 20:57
Medlem
Grodfrityrs avatar
Har Herman Lindqvist vaknat (eller klivit ut ur garderoben)?

Gustav Kasselstrand, Twitter:
Citat:
Stort tack till Herman som delade mitt inlägg till sin facebooksida.
https://twitter.com/gustavkassel/status/1524660942574919680?cxt=HHwWgIC50ZPD16gqAAAA

Edit
Kasselstrands inlägg som delades:
"Det är en enorm omsvängning. Det är nog en av de största på flera hundra år. Om man utgår från att vi är alliansfria och neutrala, och sen 180 grader. Utan någon riktig debatt. Utan någon folkomröstning. Utan att människor egentligen får fatta vad det är frågan om."
Senast redigerad av Grodfrityr 2022-05-12 kl. 21:04.
Citera
2022-05-12, 21:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Har Herman Lindqvist vaknat (eller klivit ut ur garderoben)?

Gustav Kasselstrand, Twitter:
https://twitter.com/gustavkassel/status/1524660942574919680?cxt=HHwWgIC50ZPD16gqAAAA

Edit
Kasselstrands inlägg som delades:
"Det är en enorm omsvängning. Det är nog en av de största på flera hundra år. Om man utgår från att vi är alliansfria och neutrala, och sen 180 grader. Utan någon riktig debatt. Utan någon folkomröstning. Utan att människor egentligen får fatta vad det är frågan om."

Herman är för NATO:
https://nyheteridag.se/plus/herman-lindqvist-sjalvklart-ska-vi-ga-med-i-nato/
Citera
2022-05-12, 21:12
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Herman är för NATO:
https://nyheteridag.se/plus/herman-lindqvist-sjalvklart-ska-vi-ga-med-i-nato/
Märkligt.
Citera