2022-05-13, 10:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Utan att kunna Luna så gissar jag att den uppfyllde detta också?

Absolut inte.
Att jämföra Bitcoin med Luna är som att jämföra guld med Paypal.

Så nej, du kan inte Luna...eller Bitcoin och därför förstår jag inte varför du ändå går in på ett forum och kritiserar det.
Citera
2022-05-13, 12:48
Avslutad
Citat:
Det fungerar på t.ex aktier eller guld som har ett inneboende värde som stöttar. men inte på krypto som är digitala nollor och ettor och som har Noll i slutvärde. Dvs man kan inte handla krypto som man handlar aktier "köpa i dippen" går helt bort.

Här en snutt om hur Luna dippade 98%. Ganska bra chans att köpa på botten och slänga in 100.000 kr? Men sedan dippade den 98% till nästa dag. Sedan 98% till nästa dag.
https://www.youtube.com/watch?v=ymqYvAL6rKc&t=434s&ab_channel=StoicFinance

En del har tjänat miljoner på BTC, en del miljarder, och ändå så har BTC inget värde. Förklara.
Citera
2022-05-13, 12:49
Avslutad
Citat:
Utan att kunna Luna så gissar jag att den uppfyllde detta också?

Du verkar blanda ihop "BTC är en praktisk IT-valuta" med "BTC har ett värde". Men dessa hänger inte ihop. Utan förtroende för BTC så har den inget värde. Det är skillnad på riktiga sedlar som backas av ett land och monopolpengar.

Kan du köpa riktiga hus med monopolpengar? Inte? Isf är jämförelsen nonsensaktig.
Citera
2022-05-13, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Absolut men frågan är bara hur länge du vill vänta.

Köpte du btc på 12k usd år 2019 så var det högt, nu 3 år efter är det extremt lågt.

Köpte du i vintras på 65k usd var det högt, men om några år kommer det inte va det.

Vadå vänta? Jag har hållit på med BTC i ett antal är nu, och har tjänat en hel del på att köpa lågt och sälja högt. Jag köper och säljer i princip varje månad. Har jag sålt vid 69K köper jag naturligtvis vid 27K.
Citera
2022-05-13, 12:55
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
En del har tjänat miljoner på BTC, en del miljarder, och ändå så har BTC inget värde. Förklara.
Jag tror inte det finns några som tjänat på BTC, jag tror allt är fake. Det är ett gigantiskt ponzi eller pyramidspel, och argument Ett för att få in nya fårskallar är alltid "se på han och han som tjänat".

1 trillion USD påstås vara borta från krypto-världen, men det verkar inte ge några effekter? Ändå ett rätt stort belopp. Om det hade varit sant.
(FB) 1 Trillion USD har försvunnit i krypto-kraschen. Vem har förlorat dessa pengar?
Citera
2022-05-13, 13:02
Medlem
Madzen123s avatar
1 T är ingenting när det kommer till dessa saker.

Rätta mig om jag har fel, men cirkulerar det inte cirka 700 trill i omlopp worldwide? Är 1 T mycket då tycker du?

Din post speglar MSM rätt bra. Men vad vet du egentligen? Nadabre.
Citera
2022-05-13, 13:08
Avslutad
Citat:
Jag tror inte det finns några som tjänat på BTC, jag tror allt är fake. Det är ett gigantiskt ponzi eller pyramidspel, och argument Ett för att få in nya fårskallar är alltid "se på han och han som tjänat".

1 trillion USD påstås vara borta från krypto-världen, men det verkar inte ge några effekter? Ändå ett rätt stort belopp. Om det hade varit sant.
(FB) 1 Trillion USD har försvunnit i krypto-kraschen. Vem har förlorat dessa pengar?

Alla köper BTC på den nivå de förtjänar att köpa BTC.
Citera
2022-05-13, 13:11
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Köpte du i vintras på 65k usd var det högt, men om några år kommer det inte va det.
Fattar verkligen inte hur alla krypto-bros kan vara så bombsäkra på att den kommer gå upp i längden.

Det stora problem jag ser med Bitcoin långsiktigt är:

90%+ är redan minat, en snabb googling säger att ca 1.3% av världens befolkning äger Bitcoin överhuvudtaget. Således kommer vi behöva vända upp och ner på hela världsekonomin där en bråkdel av de där 1.3% sitter på enorma mängder rikedom på "bekostnad" av resten av världen. I vems intresse ligger detta?

Bitcoin må vara den första krypto valutan(?), men inte nödvändigtvis den bästa rent tekniskt. Monero är väl betydligt mer anonym t.ex. Just anonymiteten är den ENDA anledning jag personligen sett Bitcoin användas på riktigt för, och var definitivt en stor bidragande faktor som startade igång hela tåget.

Kort sagt är det långt ifrån säkert att just Bitcoin kommer vara den dominanta krypton även om vi leker med tanken att krypto rentav tar över världen.

Med det sagt är Blockchain en jävligt intressant teknik som antagligen kommer gå att använda till mycket i framtiden, men det är långt ifrån samma sak som att just Bitcoin kommer lyckas. Kort sagt kan Blockchain definitivt användas och lyckas UTAN Bitcoin, och t.om Krypto kan lyckas UTAN Bitcoin.

Det är lite som IT-bubblan på 90 talet, alla var 100% rätt ute angående att internet skulle förändra allt och bli hur stort som helst. Men det betydde uppenbarligen inte att varenda affärsidé som bygger på internet var bra.
Senast redigerad av Dirty. 2022-05-13 kl. 13:16.
Citera
2022-05-13, 13:12
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Alla köper BTC på den nivå de förtjänar att köpa BTC.
Då väljer jag att gå in på noll kronor.
Citera
2022-05-13, 13:19
Avslutad
Citat:
Då väljer jag att gå in på noll kronor.

Priset för en BTC ligger för tillfället på ca $30K. Men du menar kanske att du väljer att inte köpa BTC alls, vilket isf bara understryker min poäng att alla köper BTC på den nivå de förtjänar att köpa BTC.
Citera
2022-05-13, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Fattar verkligen inte hur alla krypto-bros kan vara så bombsäkra på att den kommer gå upp i längden.

Det stora problem jag ser med Bitcoin långsiktigt är:

90%+ är redan minat, en snabb googling säger att ca 1.3% av världens befolkning äger Bitcoin överhuvudtaget. Således kommer vi behöva vända upp och ner på hela världsekonomin där en bråkdel av de där 1.3% sitter på enorma mängder rikedom på "bekostnad" av resten av världen. I vems intresse ligger detta?

Bitcoin må vara den första krypto valutan(?), men inte nödvändigtvis den bästa rent tekniskt. Monero är väl betydligt mer anonym t.ex. Just anonymiteten är den ENDA anledning jag personligen sett Bitcoin användas på riktigt för, och var definitivt en stor bidragande faktor som startade igång hela tåget.

Kort sagt är det långt ifrån säkert att just Bitcoin kommer vara den dominanta krypton även om vi leker med tanken att krypto rentav tar över världen.

Med det sagt är Blockchain en jävligt intressant teknik som antagligen kommer gå att använda till mycket i framtiden, men det är långt ifrån samma sak som att just Bitcoin kommer lyckas. Kort sagt kan Blockchain definitivt användas och lyckas UTAN Bitcoin, och t.om Krypto kan lyckas UTAN Bitcoin.

Det är lite som IT-bubblan på 90 talet, alla var 100% rätt ute angående att internet skulle förändra allt och bli hur stort som helst. Men det betydde uppenbarligen inte att varenda affärsidé som bygger på internet var bra.

BTCs styrka är dess transparens och när BTC väl blir reglerat kommer den att rusa och bli världsvaluta. Vilka regeringar skulle acceptera en anonym valuta tror du?
Citera
2022-05-13, 13:24
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Priset för en BTC ligger för tillfället på ca $30K. Men du menar kanske att du väljer att inte köpa BTC alls, vilket isf bara understryker min poäng att alla köper BTC på den nivå de förtjänar att köpa BTC.
Något säger mig att du kommer att förlora alla dina pengar och ändå vara nöjd, för du gjorde något du trodde på. Inget fel med det. Synd du inte inser den stora manipulationen där du är en pytteliten kugge genom att stå upp för BTC på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in