2022-05-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det fullständigt kryllar av inlägg där både Hannas och Shevins utseende kommenteras, negativt förstås. Så det stämmer inte helt.

Överlag kommenteras deltagarnas; till 99,9% de kvinnliga, utseende alldeles för mycket. Det kvittar väl om Desiree inte har några bröst eller om Hanna är anskrämlig - andras ord, inte mina! - de är där för att tävla inte uppfylla de manliga Flashbackarnas hårda krav på utseende.

Men så får man ju inte tycka i den här tråden, då är man radikal-nazi-feminist och/eller gammal, slapp och ful... 🙄

Håller med om att de går för mycket på utseende här. Man undrar ju hur höga utseende krav de har på sig själva. Alla som kommenterar lär ju vara såna som går till gymmet varannan dag, är normalviktiga och har ett ansikte skapat av änglar.

Eftersom så hög andel är överviktiga i Sverige så tror jag att ni överreagerar på Hanna, hon är smal men hon mår ändå fortsatt lika bra som de andra deltagarna. När hon kom in från början såg hon faktiskt ut att ligga på normalvikt, då jag själv har en del erfarenheter av sånt. Hon lever än idag och har gått upp de kilon hon förlorade i robinson ser man på Instagram bilder.

Edit: Och ja, tjejernas utseende granskas betydligt mer och kommenteras. Hayes kropp som inte heller ser ut som alla andras kommer väldigt lindrigt undan, men det är ju bra att någon kommer undan! Hade dock sett att man skippade det snacket helt om alla.
Senast redigerad av chaga 2022-05-13 kl. 08:13.
2022-05-13, 08:21
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Och det värsta av allt är att Shevin är lärare. Vad säger hon till en elev som säger att den känner sig mobbad i klassen? "Men det är ju du själv som tar avstånd, så du får skylla dig själv", eller?
Tror inte på något Shevin säger... Skryter med att hon varit så bra basket-spelare... En person på typ 1,55 med en kropp som ett päron - inte just vad man föreställer sig som en basket-spelare? (En vältränad kvinna på 1,80 varit något annat) Hon har ju också bevisat att hon inte träffat korgen i utmaningar - även om en kokosnöt inte är en basketboll, borde man förvänta en insats som inte är så kass/dåligare än alla andra...
2022-05-13, 08:34
Medlem
Citat:
Det fullständigt kryllar av inlägg där både Hannas och Shevins utseende kommenteras, negativt förstås. Så det stämmer inte helt.

Överlag kommenteras deltagarnas; till 99,9% de kvinnliga, utseende alldeles för mycket. Det kvittar väl om Desiree inte har några bröst eller om Hanna är anskrämlig - andras ord, inte mina! - de är där för att tävla inte uppfylla de manliga Flashbackarnas hårda krav på utseende.

Men så får man ju inte tycka i den här tråden, då är man radikal-nazi-feminist och/eller gammal, slapp och ful... 🙄
Du får starta en ny tråd där bara dina åsikter räknas som legala.
2022-05-13, 10:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Håller med om att de går för mycket på utseende här. Man undrar ju hur höga utseende krav de har på sig själva. Alla som kommenterar lär ju vara såna som går till gymmet varannan dag, är normalviktiga och har ett ansikte skapat av änglar.

Eftersom så hög andel är överviktiga i Sverige så tror jag att ni överreagerar på Hanna, hon är smal men hon mår ändå fortsatt lika bra som de andra deltagarna. När hon kom in från början såg hon faktiskt ut att ligga på normalvikt, då jag själv har en del erfarenheter av sånt. Hon lever än idag och har gått upp de kilon hon förlorade i robinson ser man på Instagram bilder.

Edit: Och ja, tjejernas utseende granskas betydligt mer och kommenteras. Hayes kropp som inte heller ser ut som alla andras kommer väldigt lindrigt undan, men det är ju bra att någon kommer undan! Hade dock sett att man skippade det snacket helt om alla.

Instämmer helt och fullt att det vore skönt om man slapp det snacket och fokuserade på tävlingarna och annat som händer i Robinson. Tror inte att vi i tråden ser ut som några Adonis fast det kanske en del gör? men inte jag i varje fall. Men som sagt var: Det är en tävling i annat än hur man ser ut
2022-05-13, 10:57
Medlem
Är det bara jag som tycker att alla dessa spoilers de som "klipper" ger oss är för mycket. Alltid, "efter pausen" så får man se en sekvens där resten av avsnittet är förstört, samt i gränslandet klippen, liksom ingen mening att kolla på gränslandet då det spoilas i slutet på var avsnitt...
2022-05-13, 11:03
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacNcheeese
Är det bara jag som tycker att alla dessa spoilers de som "klipper" ger oss är för mycket. Alltid, "efter pausen" så får man se en sekvens där resten av avsnittet är förstört, samt i gränslandet klippen, liksom ingen mening att kolla på gränslandet då det spoilas i slutet på var avsnitt...

Perfekt då slipper man ju se alla avsnitt.
2022-05-13, 11:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Jag har inte sagt att inte utseendet kommenteras. Det jag sa är att det inte PGA utseendet som de skämmer ut sig utan pga sitt beteende.
2022-05-13, 11:37
Medlem
picapicans avatar
Varför stör sig Jessica på Joel? Även om han fick telefonsamtalet, så sa hon skämtsamt att hon fortfarande tycker han är jobbig, eller liknande. Någon sanning låg det bakom det.

Vad handlade deras konflikt om?
2022-05-13, 12:06
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför stör sig Jessica på Joel? Även om han fick telefonsamtalet, så sa hon skämtsamt att hon fortfarande tycker han är jobbig, eller liknande. Någon sanning låg det bakom det.

Tror det mer handlar om att deras personlighetstyper krockar lite. Jessica är mer rakt på sak och ärlig, samtidigt som Joel är överanalyserande, ältar saker och är relativt känslig. -"först fick jag en kram av x och den kändes väldigt varm och go, så x tycker nog om mig, sen fick jag en kram av y och den kändes mer känslokall, y hyser agg mot mig". Tror framför allt att Jessica var trött på Joels ältande under Shevin/Joel tjafset, och att det legat och skavt lite grann under ytan.

Sen har Jessica sagt det här till hant.se:

Vem hade du svårast för?
– Joel. Han är en rar kille, men väldigt ofokuserad på varför vi var där. Han tog inga initiativ och det var väldigt svårt att hantera honom. Hans jävla tuggummin fastnade i håret och överallt, det kändes som att ha med sig ett litet barn.
2022-05-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Du får starta en ny tråd där bara dina åsikter räknas som legala.
Håller med dig.
Sen hittar vi fel på människor som är elaka, mobbar och ska vinna alla diskussioner för att dom "har den absoluta rätten på sin sida så ingen annan kan ha rätt"
Azerbajdzjan-Dhevin är en elak människa, rakt igenom elak.
Zombie-Hanna har så viktiga åsikter att hela världen måste acceptera dessa utan att yppa ett ljud om sin åsikt. Enligt Zombie-Hanna har din åsikt som person inget värde, Maostyle.

Sen är det lite roligt att de är "28" och ser ut som 40.. Hur fan kommer de se ut när dom är 38?
Håll koll på deras mammor om du ska dejta någon av dom.. Lite som ett facit.
2022-05-13, 12:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican

Konflikten började väl med att Joel valde ”jaget” före laget och gav en extraröst till sin barndomsidol Mattias.

Sen är Joel en snöflinga, som peterZiipen är inne på. Totalt känslostyrd och verklighetsfrånvänd medans Jessica är mer down to earth.
2022-05-13, 12:44
Medlem
peterZiipens avatar
Långt inlägg från Tommie på facebook i spoilerfliken här under. Ledningen av Mastiff verkar helt maxad. Har för mig att man hört liknande stories från tidigare säsonger när deltagare tjafsat med de högst uppsatta. "Står över Svea rikes lag"...

Citat:
"Jag riktar all min uppmärksamhet till produktionsansvarig på Mastiff och TV4, som jag anser gör sig skyldiga till förtal, ärekränkning och kontraktsbrott gentemot mig.
Chefen för TV4 sa till mig att dom ”står över Svea rikes lag.”
när jag hänvisade till diskrimineringslagen.
Hade jag inte haft uttalandet inspelat hade jag knappt trott det var sant, men tyvärr är det så hen uttalade sig... "

Inlägget i sin helhet:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in