2022-05-13, 08:51
Medlem
Dramastans avatar
Är det bara jag som stör mig på att ALLA som skrapar Triss i Nyhetsmorgon skrapar rutorna i samma ordning? Har dom någon instruktion på vilken ruta dom får börja och sluta på? Hade ju varit intressant att se om någon bara börjar skrapa rutor på måfå och om man isåfall får någon reaktion från värdarna.
Citera
2022-05-13, 09:11
Medlem
De har strikta regler i hur skrapandet skall gå till.
Citera
2022-05-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramastan
Är det bara jag som stör mig på att ALLA som skrapar Triss i Nyhetsmorgon skrapar rutorna i samma ordning? Har dom någon instruktion på vilken ruta dom får börja och sluta på? Hade ju varit intressant att se om någon bara börjar skrapa rutor på måfå och om man isåfall får någon reaktion från värdarna.
Tror inte Svenska Spel har synpunkter, däremot TV4, det handlar om bildregi, alltså att bildproduktionen/presentationen blir "rätt".
Citera
2022-05-13, 09:15
Medlem
AngieDs avatar
De kanske har ändrat reglerna men jag sett folk göra omvänd ordning fast å andra sidan var länge sen jag kollade, hatar se andra vinna pengar.
Citera
2022-05-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Tror inte Svenska Spel har synpunkter, däremot TV4, det handlar om bildregi, alltså att bildproduktionen/presentationen blir "rätt".
Varför skulle TV4 ha synpunkter på det? Kamerastativ har väl 360 graders samt att kamera kan alltid anpassa sig efter huvudpersonen. Det är liksom det som är grejen med "direktsändning" Dessutom är dom inte bara en person så dom täcker garanterat upp alla vinklar.

Klart som korvspad att dom får skrapa som dom vill.

Är man skrockfull kanske man ska börja skrapa på det sättet om man vill vinna storvinsten..
Citera
2022-05-13, 12:01
Medlem
Varför har de dragningen överhuvudtaget på TV?
Tänk att man vinner 15 miljoner och då framställas med namn och adress så att bedragare och gina släktingar sitter med informationen om vem som vunnit 15 miljoner.
Citera
2022-05-13, 21:30
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramastan

Jag frågade en bekant som skrapade i rutan för ett par månader sedan.

Hon fick instruktioner på hur hon skulle skrapa. Det förklarar varför alla skrapar i samma ordning.
Citera
2022-05-13, 22:27
Medlem
Ja, det hade varit vilt bah WOOOOH! Fel ordning!
Citera
2022-06-11, 21:28
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Varför har de dragningen överhuvudtaget på TV?
Tänk att man vinner 15 miljoner och då framställas med namn och adress så att bedragare och gina släktingar sitter med informationen om vem som vunnit 15 miljoner.

Det sägs att TV4 får bra betalt av Svenska spel, just nu håller på man på utreda om de måste gå ut med uppgifterna och om det är reklam och inte allmänt intresse då de får betalt. Det är ju lite smygreklam skrapet.
Citera
2022-06-12, 09:08
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Det sägs att TV4 får bra betalt av Svenska spel, just nu håller på man på utreda om de måste gå ut med uppgifterna och om det är reklam och inte allmänt intresse då de får betalt. Det är ju lite smygreklam skrapet.

Då kan man ju undra hur mycket dom får betalt av ATG för allt travtrams dom sänder?
Citera
2022-06-12, 09:18
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Klart som korvspad att dom får skrapa som dom vill.

Nej.
Citera
2022-06-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Nej.
Din lott. Dina regler!

Vad TV4 vill är ointressant. Var på Svenskaspel. se står det att du förbinder dig att skrapa vinstlotten i ett visst mönster i TV kameran?

Jag fattar att allting är förinställt i studion, vilket är ett skämt då kamera och ljus kan ändras på en sekund.
TV4 gör det lätt för sig och alla vinnare köper det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in