2022-06-13, 15:17
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Din lott. Dina regler!

Vad TV4 vill är ointressant. Var på Svenskaspel. se står det att du förbinder dig att skrapa vinstlotten i ett visst mönster i TV kameran?

Jag fattar att allting är förinställt i studion, vilket är ett skämt då kamera och ljus kan ändras på en sekund.
TV4 gör det lätt för sig och alla vinnare köper det.

Du kan avstå att skrapa i tv om du vill. Då kan du säkert välja själv.
Citera
2022-06-13, 15:38
Medlem
Citat:
Din lott. Dina regler!

Vad TV4 vill är ointressant. Var på Svenskaspel. se står det att du förbinder dig att skrapa vinstlotten i ett visst mönster i TV kameran?

Jag fattar att allting är förinställt i studion, vilket är ett skämt då kamera och ljus kan ändras på en sekund.

De som är vänsterhänta bör logiskt sett skrapa från andra sidan. Själv brukar jag skrapa mina triss i något mönster tex X Y Z eller vad jag känner för. Så skulle jag skrapa i TV-studion kan det bli hur som helst.
Citera
2022-06-13, 15:42
Medlem
Är det någon här som tkr att detta är ett kul inslag i tv4 nyhetsmorgon? Har aldrig fattat grejen egentligen?
Citera
2022-06-13, 15:48
Medlem
I min värld är det ofattbart att skrapningen av trisslotter ens får visas i direktsänd tv. Förutom reklamen för själva lotteriet och total avsaknad av empati för människor som drabbats av speldjävulen borde man faktiskt, som redan nämnts i den här tråden, ta hänsyn till de som vinner stora pengar. Säkerligen inte så smart att visa offentligt att man plötsligt har x antal miljoner på sitt konto.
Citera
2022-06-13, 15:51
Medlem
K-Glitchens avatar
Minns för nåt år sen när vinsten kom upp i rutan. Grattis till 10 000, eller 50 000 kr eller vad det nu var.
Detta innan lotten ens skrapats färdigt och när den gjorde det så var det naturligtvis den summan.

Skiten är såklart riggad.
Citera
2022-06-13, 16:32
Medlem
Citat:
Din lott. Dina regler!

Grejen är att inte dölja skrapade rutor med handen/armen. Samt att visa lotten för kameran. Sen borde det bero om man är höger- eller vänsterhänt om man går från höger till vänster eller tvärtom. Dessvärre har Svenska spel numera gjort lottorna efter hur de skrapar för att behålla spänningen under hela skrapet.

Det som stör mig är på klöver att TV4 vill att de ska skrapa antal månader först vilket jag tycker är totalt ointressant då detta först blir intressant när man vet månadsbeloppet. Det behöver ju inte heller bli ett högre totalbelopp för att det pågår längre. Bättre att vinna ett högt månadsbelopp om man vill förändra livet. Sedan vinner de ju inte totalbeloppet utan månadsbeloppet under ett visst antal år. Att det kan bli miljonbelopp känns nog inte för vinnaren om den får 10'000 kr i månaden.
Citera
2022-06-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Grejen är att inte dölja skrapade rutor med handen/armen. Samt att visa lotten för kameran. Sen borde det bero om man är höger- eller vänsterhänt om man går från höger till vänster eller tvärtom. Dessvärre har Svenska spel numera gjort lottorna efter hur de skrapar för att behålla spänningen under hela skrapet.

Det som stör mig är på klöver att TV4 vill att de ska skrapa antal månader först vilket jag tycker är totalt ointressant då detta först blir intressant när man vet månadsbeloppet. Det behöver ju inte heller bli ett högre totalbelopp för att det pågår längre. Bättre att vinna ett högt månadsbelopp om man vill förändra livet. Sedan vinner de ju inte totalbeloppet utan månadsbeloppet under ett visst antal år. Att det kan bli miljonbelopp känns nog inte för vinnaren om den får 10'000 kr i månaden.
Du har helt rätt i att grejen är att inte dölja skrapade rutor. , men vad hindrar dem från att ta kameran ett steg från upp eller ner? Jo, kameravinkeln då det är för bestämt. Produktionen, Svenska Spel och programledaren skiter i hur du skrapar, dock måste det följa ett förutbestämt mönster som följer deras schema. Vänd på skrapningen och det skulle inte vara några problem alls...
Citera
2022-06-25, 18:11
Medlem
Citat:
Din lott. Dina regler!

Du hade säkert kunna bråka om det och få skrapa som du vill, men som andra nämner så har tv4 säkert synpunkter på hur de vill ha det.
Citera
2022-06-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Du hade säkert kunna bråka om det och få skrapa som du vill, men som andra nämner så har tv4 säkert synpunkter på hur de vill ha det.
Ungefär det jag skrev. Är det direktsändning så strular man inte, även om du har rätt till det.

Tror nog de flesta är nervösa och gör som produktionen säger.
Citera
2022-06-28, 16:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Det jag tycker är konstigt är att folk nästan alltid vinner stort i studion under speciella dagar. Nu senast på midsommarafton vann en tjej 5 miljoner. Sedan är det 100.000-vinster fram till nästa stora dag.
Citera
2022-06-29, 10:52
Medlem
Sladdarens avatar
Är det uppifrån och ner eller nerifrån och upp dom skrapar.

Om jag inte minns fel så är det alltid näst sista rutan eller sista rutan som avgör
Så de lotter de har i studion som är stora som A4 ark är ju egentillverkade special trisslotter såklart
eftersom det är vinst på varje lott. Frågan är ju hur många stor maxvinster som ligger i den högen i tråget relativt vad som är legalt till hur många lotter som säljs med tv skrapet

Man kan ju fråga sig det ?

Så därför borde eller måste de skrapa som sagt i en viss ordning
Citera
2022-06-29, 10:59
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det jag tycker är konstigt är att folk nästan alltid vinner stort i studion under speciella dagar. Nu senast på midsommarafton vann en tjej 5 miljoner. Sedan är det 100.000-vinster fram till nästa stora dag.

100.000 är tramspengar relativt hur mycket lotter som måste säljas eller säljs - staten tar resten i straffskatt

Svs spel har ju "andra lotter" ochså som är animerade som inte ens är baserade på nån prisplan utan slumpen säger dom - monopol säger dom är baserat på slumpen. Det är ganska märkligt och avslöjande eftersom monopol-lotter finns ju som papperslotter ochså och det är baserat på en prisvinst-plan bakom lotten ? Så det ena går emot det andra rent tekniskt

Att spela på slump med lotter på nätet men inte i verkligenheten borde förbjudas och anses olagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in