2022-05-13, 11:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
NEJ till NATO! Det är en självmordspakt.

Vilka partier förutom vänstern är emot? De partierna ska jag rösta på i valet. Det är så jävla fult att besluta om detta just nu. Typiskt jävla arselpolitiker. Fyfan.
Du borde bli bättre påläst om du nu är så engagerad i ett NEJ till NATO.

Miljöpartiet och Vänsterpartiet är dom partierna som är emot NATO.
Citera
2022-05-13, 11:52
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky

Jag är tillräckligt insatt i sakfrågan, partipolitik intresserar mig inte. Men tack för din godhjärtade uppmuntran.
Citera
2022-05-13, 11:57
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag är tillräckligt insatt i sakfrågan, partipolitik intresserar mig inte. Men tack för din godhjärtade uppmuntran.
Jag tycker bara det är märkligt att du inte ens har koll på vilka partier som är emot NATO, särskilt när du delar samma åsikt.

Läser du aldrig tidningen? Svårt att missa att V och MP är emot NATO.
Citera
2022-05-13, 11:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Att vara mot NATO som organisation tycker jag är en sundhetsprincip. NATO är den enda resten från det kalla kriget. Warszawapakten är upplöst. Det borde ha skapats en ny europeisk allians utan USA eftersom USA inte ska lägga sig i europeiska angelägenheter.

Nu finns NATO och EU har valt att använda NATO som sin organisation. Beslut att ansluta till NATO borde vara mer välgrundat än en plötsligt omsvängning under galgen. Vissa partier har sedan länge gjort den analysen. S vänder tvärt och alla deras väljare följer med för att de är rädda. De flesta, bland sådana som nu blivit positiva till NATO, vill ansluta sig med reservation om att »Sverige ska välja själv om man vill delta i andras strider, men NATO ska hjälpa oss«.
Citera
2022-05-13, 11:59
Medlem
qups avatar
Citat:
Jag tycker bara det är märkligt att du inte ens har koll på vilka partier som är emot NATO, särskilt när du delar samma åsikt.

Läser du aldrig tidningen? Svårt att missa att V och MP är emot NATO.

Jag sa ju vänstern. Och insinuerade mp. Sen började tråden gaffla om FI men det är ju bara oseriöst.
Citera
2022-05-13, 11:59
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Det enda argumentet emot är att man kan bli indragen i ett krig i mellanöstern. Inte allt för sannolikt med tanke på USAs fokus på det interna. Det skulle kräva en gigantisk terrorattack för att ändra på det. Talibanerna lär väl inte hitta på något med tanke på att USA lämnade över landet till dom. Världskrig är möjligt men inte sannolikt i dagsläget. Kina vill inte ha det, Ryssarna känner sig inte starka just nu. Kina speciellt måste känna att om Taiwan får samma stöd som Ukraina kan det bli riktigt onödigt blodigt.

Ja, fast ett krig i mellanöstern blir man ju då bara indragen i om ett land i mellanöstern anfaller NATO. (Vore väl typ Turkiet som är närmst då) och tror inte det finns någon större risk för det just nu. Afghanistan t,ex skickade ju Sverige ändå soldater till även fast vi inte var med i NATO. Skulle det bli världskrig med kärnvapen spelar det heller ingen roll om vi är med eller inte för då är alla fucked ändå pga MAD.
Citera
2022-05-13, 12:00
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
För att ge en mer korrekt konsumentupplysning bör ni göra en mindre korrigering av ert namn till Alternativ för Ryssland https://alternativforsverige.se/ja-t...rrk%C3%B6ping/

Eller ”Alternativ mot Sverige”? Det känns inte så sverigebevarande att låta oss bli enda anfallsbara land i norden.
Citera
2022-05-13, 12:00
Medlem
Ryska svaret: Sverige och Finland blir "måltavlor" för ett anfall -SWEBBTV

Citat:
Sverige och Finland går från att vara neutrala grannländer till att bli tänkbara måltavlor för ett ryskt anfall om de går med i Nato. Det förklarar Rysslands förste biträdande representant i FN, Dmitry Polyanskiy, i en intervju med UnHerds Freddie Sayers.

https://nyheter.swebbtv.se/ryska-sva...or-ett-anfall/

Ni som är för NATO -Skickar ni era barn?
Citera
2022-05-13, 12:01
Medlem
COV-NL63s avatar
Finska riksdagen
156 Kyllä, 11 Ei, 33 har inte sagt sin åsikt ännu, och om någon dag blir det fler som säger ja när fler socialdemokrater meddelar sin åsikt.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008762670.html
Citera
2022-05-13, 12:03
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att vara mot NATO som organisation tycker jag är en sundhetsprincip. NATO är den enda resten från det kalla kriget. Warszawapakten är upplöst. Det borde ha skapats en ny europeisk allians utan USA eftersom USA inte ska lägga sig i europeiska angelägenheter.

Nu finns NATO och EU har valt att använda NATO som sin organisation. Beslut att ansluta till NATO borde vara mer välgrundat än en plötsligt omsvängning under galgen. Vissa partier har sedan länge gjort den analysen. S vänder tvärt och alla deras väljare följer med för att de är rädda. De flesta bland sådana som nu blivit positiva till NATO vill ansluta sig med reservation om att »Sverige ska välja själv om man vill delta i andras strider, men NATO ska hjälpa oss«.

Exakt! Retoriken från S och senast i höstas av herr Hultqvist var att NATO-medlemskap aldrig kommer förverkligas under deras ledning. Det var en röstfriande lögn. Ska vi inte kunna förvänta oss mer av personer i ledande ställning än att de fattar så här avgörande beslut enbart under känslomässig stress? Eller av ren populism. Det är skrämmande.
Citera
2022-05-13, 12:03
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Eller ”Alternativ mot Sverige”? Det känns inte så sverigebevarande att låta oss bli enda anfallsbara land i norden.
Det är ju också ett namn, fast enligt reklamnissarna ska alla namn vara positiva, så om man ska ha ditt namnförslag blir det kanske "Alternativ för mot Sverige"
Citera
2022-05-13, 12:04
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Nu finns NATO och EU har valt att använda NATO som sin organisation. Beslut att ansluta till NATO borde vara mer välgrundat än en plötsligt omsvängning under galgen. Vissa partier har sedan länge gjort den analysen. S vänder tvärt och alla deras väljare följer med för att de är rädda. De flesta, bland sådana som nu blivit positiva till NATO, vill ansluta sig med reservation om att »Sverige ska välja själv om man vill delta i andras strider, men NATO ska hjälpa oss«.
Jag håller med dig om att USA inte ska lägga sig i europeiska angelägenheter. Nu blir tyvärr det priset som vi får betala då Sverige högt sannolikt kommer gå med i NATO.

Föreställ dig en allians mellan alla länder i Skandinavien.

Sverige, Danmark och Norge. Vi gör även ett undantag och tar in Finland i alliansen.

Det hade varit något, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in