2022-05-13, 09:27
Medlem
Åh där är vi tillbaka över 30.
Citera
2022-05-13, 09:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Det har trollen sagt nu i flera år, blir mer och mer sekt likt för varje år.
Och BTC har stigit i snitt 150% per år.

Gemensamt för "er" är att ni bara har personliga påhopp, och inga faktiska motargument till påståendet du svarade på. Hur kan man tolka det?
Citera
2022-05-13, 10:21
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Köpa lågt och sälja högt funkar även om det dippar mer. Ingen prickar exakta bottnar eller toppar.
Det fungerar på t.ex aktier eller guld som har ett inneboende värde som stöttar. men inte på krypto som är digitala nollor och ettor och som har Noll i slutvärde. Dvs man kan inte handla krypto som man handlar aktier "köpa i dippen" går helt bort.

Här en snutt om hur Luna dippade 98%. Ganska bra chans att köpa på botten och slänga in 100.000 kr? Men sedan dippade den 98% till nästa dag. Sedan 98% till nästa dag.
https://www.youtube.com/watch?v=ymqYvAL6rKc&t=434s&ab_channel=StoicFinance
Citera
2022-05-13, 10:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det fungerar på t.ex aktier eller guld som har ett inneboende värde som stöttar. men inte på krypto som är digitala nollor och ettor och som har Noll i slutvärde. Dvs man kan inte handla krypto som man handlar aktier "köpa i dippen" går helt bort.
Om det vore som du säger, hur kommer det sig att krypto ändå har ett värde?

Som jag ser det så kan det finnas två svar på frågan:

#1 Du förstår inte krypto.
#2 Alla som investerat förstår inte.

Vad tror du är svaret på frågan?

Här har du lite av det som bygger Bitcoins värdeproportion.
Citera
2022-05-13, 10:34
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Om det vore som du säger, hur kommer det sig att krypto ändå har ett värde?

Som jag ser det så kan det finnas två svar på frågan:

#1 Du förstår inte krypto.
#2 Alla som investerat förstår inte.

Vad tror du är svaret på frågan?

Här har du lite av det som bygger Bitcoins värdeproportion.
Dagens marknad visar väl att Luna aldrig haft något värde? Utom som ponzi, "det kommer någon ny efter mig och köper mina". Eller är du fortfarande i förnekelse?

BTC har längre historik än Luna men är naturligtvis lika osäkert, och har också värdet Noll som slutmål.
Citera
2022-05-13, 10:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Dagens marknad visar väl att Luna aldrig haft något värde? Utom som ponzi, "det kommer någon ny efter mig och köper mina". Eller är du fortfarande i förnekelse?

BTC är naturligtvis lika osäkert som Luna och har värdet Noll som slutmål.
Luna var ett ärligt försök att bygga något bra. Bara det att man använde glasspinnar istället för stålbalkar.

Men du pratade om krypto i allmänhet ("bara ettor och nollor"). Det är som att säga att internet bara är ettor och nollor, och använda Boo.com som ett exempel på att internet aldrig kommer ha ett värde...

Jag noterar förövrigt att du undvek att svara på den enkla frågan.
Citera
2022-05-13, 10:41
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Luna var ett ärligt försök att bygga något bra. Bara det att man använde glasspinnar istället för stålbalkar.

Men du pratade om krypto i allmänhet ("bara ettor och nollor"). Det är som att säga att internet bara är ettor och nollor, och använda Framfab.com som ett exempel på att internet aldrig kommer ha ett värde...

Jag noterar förövrigt att du undvek att svara på den enkla frågan.
Du verkar ta lätt på att de som hade Luna för 30 miljarder kronor förlorat all, "glasspinnar". I övrigt verkar du dela åsikt med mig om Luna, och jag har samma om BTC.

Jag svarade indirekt på din fråga, inte heller BTC har något inneboende värde utom ponzi. Jag behöver inte förlänga den diskussionen eftersom jag talar med ett fan som håller händerna för öronen när jag säger något.
Citera
2022-05-13, 10:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
BTC har längre historik än Luna men är naturligtvis lika osäkert, och har också värdet Noll som slutmål.
Bitcoins värde ligger bland annat i:

Den är decentraliserad, det finns ingen som kan bestämma sig för att spä ut värdet eller ändra på attributen.
Den är okonfiskerbar, en myndighet kan inte beslagta eller frysa dina Bitcoins.
Den är ocensurerbar, ingen kan stoppa dig från att göra de transaktioner du vill göra
Den är delbar, du kan skicka en halv Bitcoin eller en tusendels Bitcoin.
Den är tillgänglig, du kan när som helst göra transaktioner var som helst.
Den är portabel, du kan ta med dig värden för flera miljarder var som helst genom att memorera 12 ord i huvudet.
Den är otroligt säker och otroligt svår att hacka eller manipulera.
Den är programmerbar, du kan programmera in smarta kontrakt och 2:a lagerslösningar ovanpå Bitcoin lagret.
Den är otroligt sällsynt. Det finns bara 21 miljoner Bitcoin i hela universum och inget kan ändra på detta.
Den är robust och tålig, den ruttnar inte eller på annat sätt åldras över tid.
Den är verifierbar, vem som helst kan sätta upp en egen nod om man inte vill förlita sig på extern part.
Den är fungibel, en Bitcoin i Tyskland är samma som en Bitcoin i Japan och som en Bitcoin i Boliva.
Citera
2022-05-13, 10:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag svarade indirekt på din fråga, inte heller BTC har något inneboende värde utom ponzi. Jag behöver inte förlänga den diskussionen eftersom jag talar med ett fan som håller händerna för öronen när jag säger något.
Som jag sade för bara 20 min sedan: (FB) Bitcoin - trading och analys
Citera
2022-05-13, 10:42
Medlem
Citat:

Här en snutt om hur Luna dippade 98%. Ganska bra chans att köpa på botten och slänga in 100.000 kr? Men sedan dippade den 98% till nästa dag. Sedan 98% till nästa dag.
https://www.youtube.com/watch?v=ymqYvAL6rKc&t=434s&ab_channel=StoicFinance

Men Luna dilaterar sin coin hela tiden just nu, den är väl till och med handelsstoppad?
Så det är bara korkat att köpa. Ibland måste man googla i 2 min innan man köper något.

https://twitter.com/milesdeutscher/status/1524576577518194688?cxt=HHwWgMDS_bqUsagqAAAA
Citera
2022-05-13, 10:44
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Bitcoins värde ligger bland annat i:

Den är decentraliserad, det finns ingen som kan bestämma sig för att spä ut värdet eller ändra på attributen.
Den är okonfiskerbar, en myndighet kan inte beslagta eller frysa dina Bitcoins.
Den är ocensurerbar, ingen kan stoppa dig från att göra de transaktioner du vill göra
Den är delbar, du kan skicka en halv Bitcoin eller en tusendels Bitcoin.
Den är tillgänglig, du kan när som helst göra transaktioner var som helst.
Den är portabel, du kan ta med dig värden för flera miljarder var som helst genom att memorera 12 ord i huvudet.
Den är otroligt säker och otroligt svår att hacka eller manipulera.
Den är programmerbar, du kan programmera in smarta kontrakt och 2:a lagerslösningar ovanpå Bitcoin lagret.
Den är otroligt sällsynt. Det finns bara 21 miljoner Bitcoin i hela universum och inget kan ändra på detta.
Den är robust och tålig, den ruttnar inte eller på annat sätt åldras över tid.
Den är verifierbar, vem som helst kan sätta upp en egen nod om man inte vill förlita sig på extern part.
Den är fungibel, en Bitcoin i Tyskland är samma som en Bitcoin i Japan och som en Bitcoin i Boliva.
Utan att kunna Luna så gissar jag att den uppfyllde detta också?

Du verkar blanda ihop "BTC är en praktisk IT-valuta" med "BTC har ett värde". Men dessa hänger inte ihop. Utan förtroende för BTC så har den inget värde. Det är skillnad på riktiga sedlar som backas av ett land och monopolpengar.
Citera
2022-05-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Köpa lågt och sälja högt funkar även om det dippar mer. Ingen prickar exakta bottnar eller toppar.

Absolut men frågan är bara hur länge du vill vänta.

Köpte du btc på 12k usd år 2019 så var det högt, nu 3 år efter är det extremt lågt.

Köpte du i vintras på 65k usd var det högt, men om några år kommer det inte va det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in