2022-05-11, 07:57
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Kom ni fram till varför det var så lågt?
Väldigt smart att du delar upp sticken och kör varje vecka istället. Märkte du av stor skillnad av att köra så?

Nej, någon typ av sekundär hypogonadism rör det sig om i alla fall, då hypofyshormonerna var väldigt låga. Fick bekräftat igår att jag även har diabetes insipidus, vilket också har med hypofysen att göra så något jäkelskap är det ju där uppe. Gjort magnetröntgen som inte visade på någon tumör i alla fall så det är ju skönt det.

Det är det enda sättet jag någonsin gjort det på sen jag började så har väl inget att jämföra med egentligen.
Citera
2022-05-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Ett par användare skrev att dom använde handskar och jag tänkte att det kunde vara smidigt att undvika kladd på händerna. Jag tänker nu att jag borde testa utan.
Slopa handskarna, ställde bara till problem genom att de snodde en hel del gel för min del. Slutade helt med de och körde axlar, traps och lite framsida av bröstet. körde cirkelrörelser tills de kändes typ "torrt" sen torkar resten på dryga 20, har du stress iväg så torka de sista med hårfön eller dylikt, (kanske inte optimalt) men har funkat super för mig!

Själv fick jag första Nebido-shotten idag. Stramade gött i skinkan, men dryga 15 minuter senare var de lugnt. Nu inväntar jag med spänning hur detta kommer fungera.

Pingu
Citera
2022-05-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Slopa handskarna, ställde bara till problem genom att de snodde en hel del gel för min del. Slutade helt med de och körde axlar, traps och lite framsida av bröstet. körde cirkelrörelser tills de kändes typ "torrt" sen torkar resten på dryga 20, har du stress iväg så torka de sista med hårfön eller dylikt, (kanske inte optimalt) men har funkat super för mig!

Själv fick jag första Nebido-shotten idag. Stramade gött i skinkan, men dryga 15 minuter senare var de lugnt. Nu inväntar jag med spänning hur detta kommer fungera.

Pingu
Jag kör på det, låter rimligt. Speciellt fön om man har bråttom. Allt är ju såklart individuellt men man måste ju pröva sig fram.

Nebido shot ja, lite nyfiken på hur det går där. Det är dom som säger att man börjar krascha en vecka innan nästa spruta, lite bergodalbana. Spännande ändå, hojta till om hur du upplever det jämfört med gel.
Citera
2022-05-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
250mg är vanligt som en "bra nybörjardos". med tanke på att det är drygt 5 gånger så mycket som en man producerar under en vecka... Men absolut kan du köra det om du mår bra, dock gillar jag konceptet, less is more. Som många andra tidigare nämnt så ju högre doser desto troligare är det att det blir mer biverkningar, inte då bara i det rent av "fåfänga" biverkningarna (enligt mig). Som gyno, acne etc.

Utan jag menar blodbild, Psa, HB, Trombocyter etc. Allt detta som faktiskt kan har ganska allvarliga konsekvenser.

Men du känner nog bäst själv vad som passar in i din situation, Lycka till!

Pingu

Tack det var ett bra svar!

Jag provar gå ner till 125mg/vecka för cruise då. Om man drar upp hela ampullen 250mg och trycker i sig hälften, sen lägger in sprutan i en påse i kylen, borde den hålla sig i en vecka då? Sätter såklart på en ny nål nästa vecka, tänker att ju mindre man pillar på sakerna, ju mindre chans att det kommer in mer bakterier. Vore ju otrevligt att få en abscess, men samtidigt dumt att slösa!
Citera
2022-05-11, 15:00
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joponen
Tack det var ett bra svar!

Jag provar gå ner till 125mg/vecka för cruise då. Om man drar upp hela ampullen 250mg och trycker i sig hälften, sen lägger in sprutan i en påse i kylen, borde den hålla sig i en vecka då? Sätter såklart på en ny nål nästa vecka, tänker att ju mindre man pillar på sakerna, ju mindre chans att det kommer in mer bakterier. Vore ju otrevligt att få en abscess, men samtidigt dumt att slösa!

Lägg det inte i kylen, det förvaras bäst i rumstemperatur. Ditt bästa alternativ är att få tag på lock till sprutan när du förvarar den, likt dessa.
Senast redigerad av Predator123 2022-05-11 kl. 15:02.
Citera
2022-05-11, 19:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
Personligen delar jag upp min nebido-dos och sticker mig själv en gång i veckan istället, utan min läkares vetskap så klart. Enligt receptet "ska" jag ta en dos var åttonde vecka, delar upp det vilket blir 125mg i veckan istället.
Kvalitativ och kvantitativ sammansättning
1 ml injektionsvätska, lösning, innehåller 250 mg testosteronundekanoat vilket motsvarar 157,9 mg testosteron.

Varje ampull/injektionsflaska med 4 ml injektionsvätska, lösning, innehåller 1000 mg testosteronundekanoat vilket motsvarar 631,5 mg testosteron.

Står i FASS, så tar man åtta stick på åtta veckor blir det alltså ungefär 79 mg testosteron i veckan. Som då motsvarar 125 mg testo unde. Är det inte ganska försiktigt?
Kör själv på i stort sätt samma, men var 14e dag 1 ml.
Citera
2022-05-11, 23:06
Medlem
Jag känner att åren börjar ta ut sin rätt på hormonnivåerna och effekten av träning blir sämre. Samma träning ger sämre effekt och det blir längre och längre till BP.

Jag tänkte råda bot på detta med en låg dos hormoner. Vad och hur mycket ska jag ta? Tanken är inte en stor påtaglig effekt direkt utan en låg dos som snarare återställer testosteronnivåerna i den gamla gubben.
Citera
2022-05-12, 15:10
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Jag kör på det, låter rimligt. Speciellt fön om man har bråttom. Allt är ju såklart individuellt men man måste ju pröva sig fram.

Nebido shot ja, lite nyfiken på hur det går där. Det är dom som säger att man börjar krascha en vecka innan nästa spruta, lite bergodalbana. Spännande ändå, hojta till om hur du upplever det jämfört med gel.

Jag har börjat känt redan 2 veckor innan nästa spruta. Förra veckan var riktigt tung och idag fick jag min sista spruta och på tisdag är det videomöte med min doktor för en ny behandlingsplan.

Det dryga är att närmsta klinik där jag kan få sprutan är 1h bort med bil. Vore väldigt Nice att tex få den på min vanliga vårdcentral eller typ ta själv.
Senast redigerad av DynamoBeirut 2022-05-12 kl. 15:12.
Citera
2022-05-12, 20:24
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kvalitativ och kvantitativ sammansättning
1 ml injektionsvätska, lösning, innehåller 250 mg testosteronundekanoat vilket motsvarar 157,9 mg testosteron.

Varje ampull/injektionsflaska med 4 ml injektionsvätska, lösning, innehåller 1000 mg testosteronundekanoat vilket motsvarar 631,5 mg testosteron.

Står i FASS, så tar man åtta stick på åtta veckor blir det alltså ungefär 79 mg testosteron i veckan. Som då motsvarar 125 mg testo unde. Är det inte ganska försiktigt?
Kör själv på i stort sätt samma, men var 14e dag 1 ml.

125mg/vecka är en ganska vanlig dos vad jag förstått, dock är jag fortfarande tidigt i behandlingen så kan bli så att vi höjer i framtiden efter mer provtagning osv. Vet inte än vilka serumnivåer jag ligger på med nuvarande dos!
Citera
2022-05-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Jag har börjat känt redan 2 veckor innan nästa spruta. Förra veckan var riktigt tung och idag fick jag min sista spruta och på tisdag är det videomöte med min doktor för en ny behandlingsplan.

Det dryga är att närmsta klinik där jag kan få sprutan är 1h bort med bil. Vore väldigt Nice att tex få den på min vanliga vårdcentral eller typ ta själv.

Det går att få injektionen på vårdcentralen. Det är bara en remiss från läkaren som behövs.
Citera
2022-05-12, 22:11
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
125mg/vecka är en ganska vanlig dos vad jag förstått, dock är jag fortfarande tidigt i behandlingen så kan bli så att vi höjer i framtiden efter mer provtagning osv. Vet inte än vilka serumnivåer jag ligger på med nuvarande dos!
Ja men enligt specifikationen får du i dig 157 mg testo på 1 ml.
Citera
2022-05-13, 09:57
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ja men enligt specifikationen får du i dig 157 mg testo på 1 ml.

När man beräknar dos utgår man alltid efter den totala vikten av preparatet, inklusive estern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in