2022-05-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joponen
Hallå!

Jag har inte kollat upp mina värden alls, men kanske ska ta å göra det.

Märkte bra tryck när jag låg på 500mg EW, men nu då jag har en liten skada så lägger jag mig på 250mg EW som TRT. Det är Testo E som gäller.

Är det lagom eller? Jag har fått bra välmående, ingen gyno eller liknande, och har kört sen november förra året. Varierat lite mellan 250mg e5d, 500mg EW och nu ner på 250mg EW. Märker att mina finnar på rygg/axlar har börjat försvinna nu när jag är nere på denna dosen. Det är ju trevligt!

Är nästan 40 år gammal och ska inte skaffa några barn. Tränar vanligtvis 4-6ggr i veckan (mindre nu då jag är skadad).

250mg är vanligt som en "bra nybörjardos". med tanke på att det är drygt 5 gånger så mycket som en man producerar under en vecka... Men absolut kan du köra det om du mår bra, dock gillar jag konceptet, less is more. Som många andra tidigare nämnt så ju högre doser desto troligare är det att det blir mer biverkningar, inte då bara i det rent av "fåfänga" biverkningarna (enligt mig). Som gyno, acne etc.

Utan jag menar blodbild, Psa, HB, Trombocyter etc. Allt detta som faktiskt kan har ganska allvarliga konsekvenser.

Men du känner nog bäst själv vad som passar in i din situation, Lycka till!

Pingu
Citera
2022-05-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Nebido kom på tal redan från början då jag har barn som är ganska små fortfarande. Själv nojjade jag en del över kontaminering osv. Men 2 månader på gel tog det cirkus. Då mina värden plötsligt halverades, vilket var svar på att jag hade nitrilhandskar vid applicering + inte lät det torka ordentligt.

Pingu
Intorkningen är en issue har jag märkt, tar över en timme innan det torkat helt. Använder plasthandskar för applicering. Inte att rekommendera?
Citera
2022-05-09, 22:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Intorkningen är en issue har jag märkt, tar över en timme innan det torkat helt. Använder plasthandskar för applicering. Inte att rekommendera?

Varför använder du plasthandskar?

Då går du miste om det som händerna kan ta upp.
Senast redigerad av trottwell 2022-05-09 kl. 22:11.
Citera
2022-05-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Varför använder du plasthandskar?

Då går du miste om det som händerna kan ta upp.
Ett par användare skrev att dom använde handskar och jag tänkte att det kunde vara smidigt att undvika kladd på händerna. Jag tänker nu att jag borde testa utan.
Citera
2022-05-10, 15:00
Medlem
SuperSolids avatar
Citat:
Du kan ju smörja på flera ytor om det blir för tjockt lager att ta allt på ett ställe.
T.ex. axlar, trapz + mage istället för bara mage. (Beroende på hur många pumptryck du har).

Använd inte handskar, det räcker att tvätta händerna med tvål efteråt
Citera
2022-05-10, 15:36
Medlem
Tja alla kunniga personer!
Har blivit mer och mer sugen på att börja med trt men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga..
Har gjort rewells stora XL testerontest, där dom sa att mitt fria testosteron var 9 nmol/l och dom såg inte att jag behövde någon behandling, vilket jag tycker är konstigt då det står att 8-12 nmol/l är i gråzon.
Jag är 27år och väger 104kg (inte muskulös) tränar iaf 3-4 dagar i veckan samt äter som en normal person ( alltså inga speciella dieter eller räknar mina kalorier exakt )
Upplever många utav symtomerna på testeronbrist och gjorde därför testerna. min fråga är ska jag försöka prata med rewell igen eller byta till någon annan? Jag är inte intresserad av att bygga massa muskler utan mer för att höja livskvalitén och måendet, dock är det inget negativt att bygga mer muskler! Är lite sugen på att köpa nebido och börja självmedicinera om jag inte får hjälp med det här. tips på hur man ska lägga upp sina doseringar samt injektions intervallerna. Samt tar gärna emot tips för att kunna söka hjälp på lagligt sätt.
Citera
2022-05-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSolid
Du kan ju smörja på flera ytor om det blir för tjockt lager att ta allt på ett ställe.
T.ex. axlar, trapz + mage istället för bara mage. (Beroende på hur många pumptryck du har).

Använd inte handskar, det räcker att tvätta händerna med tvål efteråt
Tack för tipset men har en rätt rejäl kagge så det var inte rekommenderat, blev ordinerad 8 pumptryck, har kört axlar och bröstkorg.
Men jag lyder ditt råd där och drar på lite på olika ställen utan handskar 🙂
Citera
2022-05-10, 16:35
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Tack för tipset men har en rätt rejäl kagge så det var inte rekommenderat, blev ordinerad 8 pumptryck, har kört axlar och bröstkorg.
Men jag lyder ditt råd där och drar på lite på olika ställen utan handskar 🙂

Tvätta inte händerna direkt efter, låt det som är kvar på händerna tas upp.
Citera
2022-05-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Tvätta inte händerna direkt efter, låt det som är kvar på händerna tas upp.
Absolut.

Känns som jag applicerade lite ineffektivt i början, tur det finns en aktiv tråd för det här 🙂
Citera
2022-05-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
Är 29 år, det senaste provet jag tog innan behandling påbörjades för ett par månader sedan låg på 3,2 nmol/L, det högsta jag uppmätt var på 5,7 vilket var ett par månader innan det.

Kom ni fram till varför det var så lågt?
Väldigt smart att du delar upp sticken och kör varje vecka istället. Märkte du av stor skillnad av att köra så?
Citera
2022-05-10, 23:43
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Hur länge gick du på tostrex innan injektioner kom på tal?

Privat. Försökte med vårdcentralen först, prover togs och skickades till endokrinolog som inte ens ville träffa mig med hänvisning att värdena jag har kan kopplas till att jag ätit innan provtagning.

Privat kostar ju en hel del men jag får den hjälp jag behöver.

Vad kostar det privat?
Citera
2022-05-11, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Vad kostar det privat?
En schablonuträkning första året ger en kostnad på ca 13500 i mitt fall.
Andra året och åren efter blir det ca 9400.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in