Citat:
Ursprungligen postat av
Grus-Olle
Dessutom har jag också en känsla av att de flesta svenskar (i synnerhet medelklassen) är mer egoistiska än man tror.
Det vill säga att de i princip bryr sig mer om sin egna vardag än om landet i övrigt. Har man ett bra jobb och god hälsa samt att ens familj också mår bra. Då kanske man inte bryr sig så mycket på samhällsutvecklingen.
Väljarna tänker aldrig mer än vad näsan räcker och så länge inte de själva drabbas av de grova våldet, så fortsätter de att rösta som de gör. Allt är relativt känns det som

Så är läget tyvärr.... ganska sjukt egentligen hur många som väljer att inte tänka eller bry sig om
något då det inte faller inom ramen för "hur" man ska leva när man är svensk. Alltså inte bry sig
om politik, samhällsutveckling osv. det är bara svenssontåget som ska gälla för vissa.
Gör man inte tillräckligt från M och KDs sida så kan man säga farväl till Sverige, detta är vår absolut
sista chans. Om några decennier är svenskarna i minoritet om man inte slänger ut bidragsinvandrarna
från Sverige.
Mitt råd till dig är att göra efterforskningar på land du kan tänkas flytta till och börja lära dig språket.
Mitt val blir Polen då jag är halvpolack och jag flyttar inte även för egen personlig del jag inte har något gemensamt med svenska folket i väldigt stor utsträckning, utan också för min mor som jag
inte vill se ha som ända valmöjlighet att bo kvar i Sverige, om allt skulle gå åt helvete.