2022-05-12, 18:29
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Är detta verkligen sant? I så fall är det riktigt imponerande för AfS, eller riktigt kasst av SD, beroende på hur man ser det.
Ja. Enligt AfS själva.
Citera
2022-05-12, 18:33
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
SD imponerar inte. Påskupplopp skulle hjälpa.
Nej. Våldet har bara ökat år för år och SD har först stagnerat för 5 år sedan och sjunkit på senaste tiden.
Inget just nu tyder på annat i OU.
Citera
2022-05-12, 18:54
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Dessutom har jag också en känsla av att de flesta svenskar (i synnerhet medelklassen) är mer egoistiska än man tror.

Det vill säga att de i princip bryr sig mer om sin egna vardag än om landet i övrigt. Har man ett bra jobb och god hälsa samt att ens familj också mår bra. Då kanske man inte bryr sig så mycket på samhällsutvecklingen.

Väljarna tänker aldrig mer än vad näsan räcker och så länge inte de själva drabbas av de grova våldet, så fortsätter de att rösta som de gör. Allt är relativt känns det som

Så är läget tyvärr.... ganska sjukt egentligen hur många som väljer att inte tänka eller bry sig om
något då det inte faller inom ramen för "hur" man ska leva när man är svensk. Alltså inte bry sig
om politik, samhällsutveckling osv. det är bara svenssontåget som ska gälla för vissa.

Gör man inte tillräckligt från M och KDs sida så kan man säga farväl till Sverige, detta är vår absolut
sista chans. Om några decennier är svenskarna i minoritet om man inte slänger ut bidragsinvandrarna
från Sverige.

Mitt råd till dig är att göra efterforskningar på land du kan tänkas flytta till och börja lära dig språket.
Mitt val blir Polen då jag är halvpolack och jag flyttar inte även för egen personlig del jag inte har något gemensamt med svenska folket i väldigt stor utsträckning, utan också för min mor som jag
inte vill se ha som ända valmöjlighet att bo kvar i Sverige, om allt skulle gå åt helvete.
Citera
2022-05-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ja. Enligt AfS själva.

Uppfriskande iaf med ett "högerparti" som faktiskt är öppna med sina medlemssiffror, olikt sektpartierna som vägrar göra det, vilket bör vara en fet röd flagga.
Citera
2022-05-12, 21:07
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Även jag vill att SD blir större än M, men med både Ms och SDs anpassning till varandra är det större chans att Afs kommer in än att SD blir större än M.

Vi behöver elda på SD underifrån. M tvingas anpassa sig till SD, och SD tvingas av Afs att inte snarare anpassa sig till Wallenberg mer än de redan gjort. Första gången JÅ tog ordet återvandring i sin mun var efter lanseringen av Afs.

Ett Afs på 1-2% kommer därför att göra mer skillnad än ett SD på 19%.

Afs måste in i riksdagen om det ska vara värt att rösta på dem.
Citera
2022-05-12, 21:44
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs måste in i riksdagen om det ska vara värt att rösta på dem.
Vilken tur att inte SD-röstarna före år 2010 resonerade så.
Citera
2022-05-12, 21:51
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
AfS har fler betalande medlemmar än SD hade 2010 när de kom in i riksdagen.
Då var SD 22 år gamla. AfS är fyra.

Var det inte år 2006?
Artikeln publicerades 11 februari 2022, så AfS har kanske kommit ikapp SD:s medlemsantal för år 2010.
Citat:
Under 2021 växte Alternativ för Sverige (AfS) med 24 procent – vilket är ett nytt medlemsrekord.

För andra året i rad slår det nationalistiska partiet AfS medlemsrekord. Den 31 december 2021 uppgick medlemsantalet till 2 726 medlemmar, en ökning med 24 procent jämfört med samma tidpunkt föregående år.
[...]
Noteras kan att Sverigedemokraterna fick 2,9 procent i riksdagsvalet 2006 när SD hade färre medlemmar än vad AfS har i nuläget.
https://nyadagbladet.se/inrikes/alternativ-for-sverige-vaxte-med-en-fjardedel-under-2021/
Citera
2022-05-12, 23:51
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Vilken tur att inte SD-röstarna före år 2010 resonerade så.
Exakt. 2006 var jag nöjd att "vi" fick 2,9.
Vi röstade på sakpolitik vi tyckte var bra.
Resonemanget att bara rösta på riksdagspartier är så dumt så klockorna stannar om det finns ett parti med bättre sakpolitik utanför.
Då röstar man in dom.
Det är liksom hela ide'n med demokrati.
Citera
2022-05-12, 23:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Exakt. 2006 var jag nöjd att "vi" fick 2,9.
Vi röstade på sakpolitik vi tyckte var bra.
Resonemanget att bara rösta på riksdagspartier är så dumt så klockorna stannar om det finns ett parti med bättre sakpolitik utanför.
Då röstar man in dom.
Det är liksom hela ide'n med demokrati.

Så SD dög 2006 men inte 2022? Och nej, de är inte mjukare i sin invandringspolitik nu än då. Men de har ändrat synen på EU-medlemskapet.
Citera
2022-05-13, 00:15
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så SD dög 2006 men inte 2022? Och nej, de är inte mjukare i sin invandringspolitik nu än då. Men de har ändrat synen på EU-medlemskapet.
Du behöver inte övertyga mig om vad SD har varit eller står idag. Tack.
Citera
2022-05-13, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Blir skönt när NATO-tjafset lagt sig. För då kommer Queen Magda tvingas dela på rampljuset, igen. Med bland annat Nooshi, inte minst.

Och i norra delen av sosse-country blir det nog svårt, till helt jäkla omöjligt, för oppositionen att vinna över väljare:

Arbetslösheten sjunker – rekordlågt i norr

Det är omöjligt att vinna över sosse tanterna i norrland det är sant.
Dom läser inga nyheter på nätet, köper skvallerblaskorna i centalorten och
det är så bra program på SVT.
Citera
2022-05-13, 02:01
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Dom läser inga nyheter på nätet, köper skvallerblaskorna i centalorten och
det är så bra program på SVT.
Inte sant. Kärringarna jag varit i kontakt med fullkomligen älskar sociala medier. Och det tolkar jag som att höger-högerfundamentalisterna tappat greppet något ytterligare: https://twitter.com/erikjrvla/status/1524799651228131328 ()
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in