Citat:
Ursprungligen postat av
Felicia.C.Rose
Det är seriöst jättesvårt att vara antirasist och tolerant när muslimerna beter sig som de gör...
Tyvärr också det som gör Paludans upptåg lyckat. Jag hade på ett sätt önskat att inget hände för det hade gett mig indicium på en groende sekularisering (eller åtminstone respekt för lagar) men det vi ser på klippen, och för all del i kommentarsfältet, vittnar om något helt annat. Jag hade gärna varit anti-rasist men tillvaron låter mig inte vara det och ju färre av dessa i Sverige ju mer anti-rasist kan jag vara.
Citat:
Alltså; kvinnor och barn (med tveksam simkunnighet) kastar sig i kallt maj-vatten för att "simma" iväg och klubba ner och misshandla Danskjäveln... förlåt, men jag kan inte låta bli att komma att tänka på Orcherna i sagan om ringen. Som i galen blodtörst kastar sig ner för stup och rusar in i vanvettiga självmordsattacker bara för att få en liten chans att skada de goda Alverna och Hobbitarna.
Är jag rasist nu???
//FCR
De beter sig väldigt mycket som orcher. Mångfaldigt fler än oss, impulsiva, agerar i grupp, behöver en stark hand som enar.
Det är inte rasism utan empiriska observationer.
Nu hade det varit intressant med en motsvarande som åker runt och bränner biblar och så jämför vi hur många upplopp vi får.