2022-05-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej Henrik var inte den enda som har barn av deltagarna, Jessica har också barn. Fast jag tycker han var stoisk i synk när han förklarade att han klarade det med att inte få något brev då han var en av de deltagare som kommit in sent i Robinson. Vare sig Henrik eller Desi skippade att få sina brev utan de pricksäkra fick ju försöka vinna deltagarnas brev. Har du inte sett avsnittet? Eller inte förstått vad du sett?

Jag tycker det var fult av produktionen att de skulle tävla om vilka som skulle få brev - antingen skulle alla få sina brev eller ingen alls.

Med skippade menar jag att han verkar ha framställt sig som att han inte behöver få brev utan att andra kan gå före.
2022-05-12, 23:26
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Som anorektiker kan jag intyga att man klarar av mer än vad många tror. Iallafall i början. Blir nån slags ”kick” för varje måltid man skippar, man kan prestera väldigt bra på annat eftersom att när man gör någonting annat så kan man få bort tankar på mat en stund. Till och med på BMI 13 när man är döende mer eller mindre. Men sen så vänder det och i princip allt går åt helvete.
Hanna ser ut att vara långt gången. Att ta med henne i Robinson är höjden av ansvarslöshet. I vilket fall som helst så kan hon vara ett avskräckande exempel för många då ingen vill se ut som henne. Nu är väl inte alla lika fula som svälter men bara åsynen av henne skulle få mig att gå och köpa en gräddtårta.
2022-05-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hanna ser ut att vara långt gången. Att ta med henne i Robinson är höjden av ansvarslöshet. I vilket fall som helst så kan hon vara ett avskräckande exempel för många då ingen vill se ut som henne. Nu är väl inte alla lika fula som svälter men bara åsynen av henne skulle få mig att gå och köpa en gräddtårta.

Absolut håller med, och sjukt också med tanke på att vid audition till Robinson så får de träffa bland annat läkare & psykolog och göra olika kontroller, då borde de tagit upp detta?!

Ja hon är långt gången hon ligger säkert på ett BMI 14 kanske. Och hade hon varit i Sverige så innebär det LPT. (Tvångsinläggning) För hennes hjärta skulle kunna stanna i princip när som helst.
2022-05-13, 00:20
Medlem
Citat:
Absolut håller med, och sjukt också med tanke på att vid audition till Robinson så får de träffa bland annat läkare & psykolog och göra olika kontroller, då borde de tagit upp detta?!

Ja hon är långt gången hon ligger säkert på ett BMI 14 kanske. Och hade hon varit i Sverige så innebär det LPT. (Tvångsinläggning) För hennes hjärta skulle kunna stanna i princip när som helst.

Du verkar ha koll. Känner du till Hannas längd så du på basen av det kan gissa dig till vad hon väger eller gissar du bara? Eller är det som i vanlig ordning att vi inte behöver fundera på vad produktionen ser och vet, utan istället ska vi lita på diverse flashbackare som får alla sina sanningar från tv-rutan?
2022-05-13, 00:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Lite läskigt faktiskt. Och hänsynslöst av reklamkanalen. Hade det varit min dotter skulle jag ställt till med ett djävla liv och aldrig släppt iväg. Som jag skrev tidigare, Hanna lär ju trivas som fisken i vattnet då hon kan legalisera sin svält. Hade varit bättre om dom tagit med en riktig tjockis som var matmissbrukare fast åt andra hållet.
2022-05-13, 00:46
Medlem
Citat:

Va blir man tvångsinlagd då oavsett ålder va f-n är inte jag omhändertagen för ?
2022-05-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Lite läskigt faktiskt. Och hänsynslöst av reklamkanalen. Hade det varit min dotter skulle jag ställt till med ett djävla liv och aldrig släppt iväg. Som jag skrev tidigare, Hanna lär ju trivas som fisken i vattnet då hon kan legalisera sin svält. Hade varit bättre om dom tagit med en riktig tjockis som var matmissbrukare fast åt andra hållet.

Glömt bort Hayes ?
2022-05-13, 02:41
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Tv4 borde aldrig tillåtit en fd anorektiker som Hanna att delta i ett program där extrem matbrist råder .
Dessutom borde dom ha ersatt Anders som programledare också då han ser helt ointresserad, utmärglad och alkoliserad ut .
Dom tog ju med anorektikern och andra benrangel som Mattias för att hålla uppe illusionen att deltagarna svälter.
Den enda som egentligen magrat är Hayes som var extremt fet när han kom till gränslandet. Och det är ju inte så konstigt om en fetknopp som i vanliga fall vräker i sig fet mat får normal kost i en månad tappar några kilon.
2022-05-13, 02:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Som anorektiker kan jag intyga att man klarar av mer än vad många tror. Iallafall i början. Blir nån slags ”kick” för varje måltid man skippar, man kan prestera väldigt bra på annat eftersom att när man gör någonting annat så kan man få bort tankar på mat en stund. Till och med på BMI 13 när man är döende mer eller mindre. Men sen så vänder det och i princip allt går åt helvete.
Nja, det har inte riktigt med "kick" att göra.
Kroppen vänjer sig och anpassar sig efter hur vi äter, när vi lägger om kosten tex går från regelbundna måltider till fasta, då måste kroppen ställa om sig, det tar tid, och därför mår många dåligt i början.

Så folk som är vana att äta mår dåligt i robinson eftersom deras kroppar inte är vana vid att vara utan mat och måste ställa om sig, vilket tar lång tid.
Hannas kropp är van vid svält, så för henne är det inge problem, hon skulle snarare må dåligt ifall hon hux flux började äta frukost, fm fika, lunch, em fika, middag, kvälls mål, då hennes kropp inte är van vid det så måste man långsamt öka måltiderna och långsamt vänja kroppen.
2022-05-13, 05:40
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Tommie har nog högst IQ av samtliga där.

Det säger ju inte så mycket... 😉
2022-05-13, 06:13
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Yes härligt att han står för vad han tycker, en riktigt Robinson som jag hoppas vinner allt! Äckel Hanna och Desirée kan lämna kommer inte sakna dom med sina me too åsikter som är så förlegade.

Nej, nu måste jag protestera. De här attackerna på Hanna börjar gå för långt!

Ja, Hanna överreagerade något enormt på Tommies kommentarer, de var ju inte ens riktade mot henne. Men ni får säga vad ni vill, Tommies kommentarer var helt klart "mansgrisiga". Jag säger inte att han är en mansgris - det går inte ihop med hans övriga stil - men det han sade kunde tolkas som lätt "mansgrisiga"; och uppenbarligen uttryckte han sig ännu värre utanför bild eftersom han fick respass.

Jag säger inte att jag håller med Hanna, tvärtom, men era angrepp på henne börjar bli lite väl hätska. Ni använder ett fruktansvärt språk när ni talar om henne, och ni angriper hennes utseende.

Att hon inte är direkt bildskärm kan hon knappast rå för. Nu skrev inte just du något om hennes utseende - i alla fall inte i inlägget jag citerar - men jag säger detta till alla.

Att hon går till ytterligheter i sina feministiska idéer kan hon dock rå för. Men man behöver inte kalla henne "äckel", "nazifeminist" osv., man kan diskuteras och kritisera henne med ett trevligare språk.
Återigen; just du skriver inget sådant i just det här inlägget, jag vänder mig till alla.

Sist men inte minst, "me too"-rörelsen är inget att skämta om. Jag förstår att ni som aldrig blivit utsatta för sexuella trakasserier och/eller övergrepp har svårt att se rörelsens betydelse, och många av er saknar nog den empati som krävs för att sätta er in i hur offer för dessa brott drabbas.

OBS! Jag ska bespara alla omaket med att författa långa essäer om min radikal-nazist-feminism - jag är inte feminist. Självklart tror jag på bägge könens lika rättigheter och skyldigheter, men just tjejer/kvinnor som Hanna gör att jag inte vill kalla mig feminist.
2022-05-13, 07:05
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, men behöver inte vara modell för att gå på Hanna etc. Och det är inte för att vissa tycker Hanna, Shevin är fula etc som de skämmer ut sig. Det är pga deras beteende.

Det fullständigt kryllar av inlägg där både Hannas och Shevins utseende kommenteras, negativt förstås. Så det stämmer inte helt.

Överlag kommenteras deltagarnas; till 99,9% de kvinnliga, utseende alldeles för mycket. Det kvittar väl om Desiree inte har några bröst eller om Hanna är anskrämlig - andras ord, inte mina! - de är där för att tävla inte uppfylla de manliga Flashbackarnas hårda krav på utseende.

Men så får man ju inte tycka i den här tråden, då är man radikal-nazi-feminist och/eller gammal, slapp och ful... 🙄

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in