Citat:
Ursprungligen postat av
keriksson714
Yes härligt att han står för vad han tycker, en riktigt Robinson som jag hoppas vinner allt! Äckel Hanna och Desirée kan lämna kommer inte sakna dom med sina me too åsikter som är så förlegade.
Nej, nu måste jag protestera. De här attackerna på
Hanna börjar gå för långt!
Ja,
Hanna överreagerade något enormt på
Tommies kommentarer, de var ju inte ens riktade mot henne.
Men ni får säga vad ni vill,
Tommies kommentarer var helt klart "mansgrisiga". Jag säger inte att han
är en mansgris - det går inte ihop med hans övriga stil - men det han sade kunde
tolkas som lätt "mansgrisiga"; och uppenbarligen uttryckte han sig ännu värre utanför bild eftersom han fick respass.
Jag säger inte att jag håller med
Hanna, tvärtom, men era angrepp på henne börjar bli lite väl hätska. Ni använder ett fruktansvärt språk när ni talar om henne, och ni angriper hennes utseende.
Att hon inte är direkt bildskärm kan hon knappast rå för. Nu skrev inte just
du något om hennes utseende - i alla fall inte i inlägget jag citerar - men jag säger detta till alla.
Att hon går till ytterligheter i sina feministiska idéer kan hon dock rå för. Men man behöver inte kalla henne "äckel", "nazifeminist" osv., man kan diskuteras och kritisera henne med ett trevligare språk.
Återigen; just
du skriver inget sådant i just det här inlägget, jag vänder mig till alla.
Sist men inte minst, "me too"-rörelsen är inget att skämta om. Jag förstår att ni som aldrig blivit utsatta för sexuella trakasserier och/eller övergrepp har svårt att se rörelsens betydelse, och många av er saknar nog den empati som krävs för att sätta er in i hur offer för dessa brott drabbas.
OBS! Jag ska bespara alla omaket med att författa långa essäer om min radikal-nazist-feminism - jag är inte feminist. Självklart tror jag på bägge könens lika rättigheter och skyldigheter, men just tjejer/kvinnor som Hanna gör att jag inte vill kalla mig feminist.