2022-05-12, 22:20
Medlem
bqpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Har du någon källa på att de flesta turkar ägnar sig åt sådant, och inte bara att det förekommer i Turkiet?
"Bara i Turkiet", patetiska pack. Även visat på att dom flesta turkar utanför Turkiet dyrkar folkmordiska skapelsen Turkiet och dess barbarism.
2022-05-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bqps
"Bara i Turkiet", patetiska pack. Även visat på att dom flesta turkar utanför Turkiet dyrkar folkmordiska skapelsen Turkiet och dess barbarism.
Du har varken visat att de flesta turkar inom eller utanför Turkiet ägnar sig åt sådant. Har du några bevis för det du påstår?
2022-05-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bqps

I det här klippet intervjuas tre av de högsta profilerna för Islam i Sverige. De representerar ett stort antal muslimer och för deras gemensamma sak i den allmänna debatten i Sverige. De ses som moderata muslimer och deras tolkning av den muslimska idétraditionen (Islam) är allmängiltig och mainstream.
http://www.youtube.com/watch?v=DQsPXNlM1gc
Vi får reda på att det i Islam är legitimt för mannen att slå sin fru om hon är olojal. Det lustiga med det här exemplet är att den moderata tolkningen av versen är att det inte är rekommenderat att slå sin fru, men om man ska göra det så ska man göra det löst.

Oavsett om man har en moderat eller en radikal tolkning så är det fortfarande legitimt att slå sin fru, men varför är det tillåtet att slå sin fru i Islam? Så här står det i Koranen enligt en översättning:

[Surah 4.34]: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you FEAR DESERTION, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and BEAT THEM; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

Den svenska översättningen försöker mildra ordvalen lite, men budskapet är i grunden det samma: Det är okej att slå sin fru enligt Koranen om man fruktar att hon ska svika äktenskapet. Det räcker alltså att du FRUKTAR att hon kanske ska lämna dig för att mannen ska få läxa upp henne handgripligen.

Går vi vidare till Hadith:erna som beskriver Mohammeds leverne hittar vi ett intressant exempel på hur man får behandla sin fru. Översättning Sahih Bukhari, vol. 7, bok 72:715:

[...] Rifa'a divorced his wife whereupon 'AbdurRahman bin Az-Zubair Al-Qurazi married her. [...] the lady (came), wearing a green veil (and complained to her (Aisha) of her husband and showed her a green spot on her skin caused by beating). It was the habit of ladies to support each other, so when Allah's Apostle came, 'Aisha said, "I have not seen any woman suffering as much as the believing women. Look! Her skin is greener than her clothes!" [...] She [the lady] said, "By Allah! I have done no wrong to him [the husband] but he is impotent and is as useless to me as this," [...] 'Abdur-Rahman [the husband] said, "By Allah, O Allah's Apostle! She has told a lie! I am very strong and can satisfy her but she is disobedient and wants to go back to Rifa'a [ex-husband]." Allah's Apostle said, to her, "If that is your intention, then know that it is unlawful for you to remarry Rifa'a unless Abdur-Rahman has had sexual intercourse with you."

Det går att hitta många exempel, men poängen är att hustrumisshandel är en väl integrerad del i muslimsk idétradition. Det muslimska äktenskapet är helt enkelt inte baserad på en jämlikhetstanke. Ta inte mitt ord för det; kolla upp saken själva!
Koranen, Surah 4
http://quod.lib.umich.edu/cgi/k/koran/koran-idx?type=DIV0&byte=114839

Sahih Bukhari, Bok 72:
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/072.sbt.html

Vi har i Sverige c.a 500.000 anhängare av en extremt sinnessjuk våldsreligion som avskyr kvinnor. Hur länge tror ni att de största företrädarna av islam i Sverige och dess anhängare kommer knapphändigt dölja att dom vill ändra på svensk lag om kvinnors rättigheter?
Islam är katastrof för de flesta som lever under dess galenskap. Klart slut.
2022-05-12, 23:32
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Det finns som sagt massor av kristna som uttryckt en vilja att införa hädelselagar. Jag vet inte varför du fortsätter låtsas som att det inte finns. Och en sådan lag, om den användes så som dessa kristna skulle vilja, skulle vara mycket skadlig för demokratin.

En annan sak som många kristna vill göra är att avskaffa aborträtten, vilket skulle vara extremt skadligt för samhället.
Och detta är bara början. De flesta starkt troende kristna vill att samhället och dess lagar helt och hållet anpassar sig efter kristendomen och dess regler, kriminaliserar utomäktenskapligt sex o.s.v.

När du låtsas som att kristna inte är intresserade av kristna lagar så ägnar du dig bara åt ren förnekelse. Det finns ingen skillnad mellan kristna och muslimer på den här punkten.

Det blir lite av en ja-nej-diskussion nu. Nej kristna vill inte ha hädelselagar. Vi har dem i Finland och ingen bryr sig.

Abortmotstånd finns. Det är både bra och dåligt. Det är ingen enkel fråga.

Sekulära Sverige har ju världens strängaste sexköpslagar. I Finland vill kd (och sfp) ha samma sexköpslag. Det är illa.

Men jag tror inte att kriminalisering av sex utanför äktenskapet finns på agendan.
Jag vet att det finns kristna politiker som vill ha morallagar. De är inte många men de finns.

Fortfarande gäller det att eftersom det inte finns kristna bibliska lagar så är kristna inte så benägna att stifta lagar utifrån kristen moral.
Muslimerna är mycket mer intresserad av det eftersom islam är en ideologi.

Men även om islam är mycket värre så ser jag också allvarligt på de kristna som är i färd med att arbeta för morallagar, som sexköpslagen (i Finland). Jag har vid flera tillfällen tänkt ta diskusdionen med någon kd:are men det har ej blivit av ännu. Det hör inte till kristendomen att bestraffa de som enligt eget tycke har en dålig moral. Det är att bli makthavare för att hämnas på oliktänkare.
2022-05-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det blir lite av en ja-nej-diskussion nu. Nej kristna vill inte ha hädelselagar. Vi har dem i Finland och ingen bryr sig.

Abortmotstånd finns. Det är både bra och dåligt. Det är ingen enkel fråga.

Sekulära Sverige har ju världens strängaste sexköpslagar. I Finland vill kd (och sfp) ha samma sexköpslag. Det är illa.

Men jag tror inte att kriminalisering av sex utanför äktenskapet finns på agendan.
Jag vet att det finns kristna politiker som vill ha morallagar. De är inte många men de finns.

Fortfarande gäller det att eftersom det inte finns kristna bibliska lagar så är kristna inte så benägna att stifta lagar utifrån kristen moral.
Muslimerna är mycket mer intresserad av det eftersom islam är en ideologi.

Men även om islam är mycket värre så ser jag också allvarligt på de kristna som är i färd med att arbeta för morallagar, som sexköpslagen (i Finland). Jag har vid flera tillfällen tänkt ta diskusdionen med någon kd:are men det har ej blivit av ännu. Det hör inte till kristendomen att bestraffa de som enligt eget tycke har en dålig moral. Det är att bli makthavare för att hämnas på oliktänkare.
I praktiken ser vi att kristna är precis lika benägna som muslimer att vilja stifta morallagar. De som är starkt troende vill att lagarna ska baseras på religionen, oavsett om de är kristna eller muslimer. De som är svagt troende vill inte att religion och politik blandas ihop, oavsett om de är kristna eller muslimer. Även om det finns en skillnad mellan ideologierna så som du påstår så har det helt uppenbart ingen relevans för dess följare, när du påstår det så lever du i förnekelse. DU inbillar dig att de flesta kristna delar din syn på kristendomen, men det gör de inte. De flest kristna har samma syn på kristendomen som de flesta muslimer har på islam.
2022-05-13, 01:00
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
I praktiken ser vi att kristna är precis lika benägna som muslimer att vilja stifta morallagar. De som är starkt troende vill att lagarna ska baseras på religionen, oavsett om de är kristna eller muslimer. De som är svagt troende vill inte att religion och politik blandas ihop, oavsett om de är kristna eller muslimer. Även om det finns en skillnad mellan ideologierna så som du påstår så har det helt uppenbart ingen relevans för dess följare, när du påstår det så lever du i förnekelse. DU inbillar dig att de flesta kristna delar din syn på kristendomen, men det gör de inte. De flest kristna har samma syn på kristendomen som de flesta muslimer har på islam.

Jag är av annan uppfattning. Vi får återkomma. Förhoppningsvis träffar jag en av mina mest troende bekanta i helgen. Ska kolla upp lite grand.
2022-05-13, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishpack
Skillnaden är att kristendomen bygger på fri vilja, och islam gör det EJ
-den som lämnar islam ska dö, och dom andra muslimerna hjälper till att fälla avfällaren, den som lämnar kristendomen får en välsignelse att hitta rätt väg av sina forna religionskamrater

Stor skillnad
Stor skillnad på Pest eller Kolera kan bara ett svenskt inavel tycka. Hur många svenskidioter som gillar mångkultur har åkt till muslimens land för att acceptera deras kultur och integrera sig? Ont om bidrag som staten snott ur pensionskassan så ingen åker dit! Duger inte Beirut?

De godtrogna menlösa svensdjävlarna är problemet. Mindre MP och PK tänk och vad är Islam mer än en djurgårdare att integrera i Malmö? Ingenting var för sig men med massimport påhittat av de folkvalda svensdjävlarna via sina svenskfientliga partier blir det problem i massan som alltid. Att vara tyst är att vara skyldig.

Skyll inte på muslimer era svenska falska kräk det är ni som började med att blanda det som inte kan blandas i stort.

De flesta svenskar äcklar mej så jag flyttade ut men än gång svensk alltid svensk, tyvärr säger generna och minnen så försöker väcka de sovande med min nya syn utifrån det vackra naturliga träsket.

Om du inte vet vad fri vilja är så håll käften. Den är total och inte bara för dej att använda när det passar din agenda.

Jag hoppas på stor förödelse som bara fortsätter tills sista svensken flytt det han orsakat och låt barnen vara i fred. Det ruttna Sverige kommer ingen sann människa att sakna mer än globalister och annan smuts samt vilsna små grodor med en godhetsknarkande agenda.

Gud är inte död för det som aldrig funnits kan inte dö så NitiNazi var förvirrad när han sa det.
2022-05-13, 10:43
Medlem
Brutus01s avatar

Tråden låses då frågeställningen är OT i delforumet Integration & invandring och Religions delforumet ansåg att de redan hade tillräckligt med trådar i ämnet.

Vill ni fortsätta diskutera ämnet så rekommenderas Religions delforumet (FB) Religion

//Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in