2022-05-12, 22:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg sliter med at Politiet skulle ha lagt på feil klokkeslett på disse videoene. Hadde det ikke vært bedre uten klokke på videoene og f.eks. sagt at det var i tidsrommet 10-12? Hmm vrien den her.

Verd å merke seg at det ikke er kameraenes egen tidsangivelse som blir vist på videoene.
Citera
2022-05-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Man måtte ikke opprette noen i norge. Dette er GM sitt valg.

Hvis TH var bestiller av kryptorigg og kryptokontoer, ville jeg tro at han ville foretrekke norsk(e) telefon(er) med norsk(e) falsk(e) id(er).

Det kan jo hende at en slik tlf er brukt til tor-mailene.

Og kan hende det er lettere for politiet å lete etter GM i utenlandske telefoner brukt i Norge. De er iallfall mange færre enn norske telefoner.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan ikke fatte at du tror TH har kjøpt falsk id på nettet. Men det siste at 68 GM var forberedt på å aktivere kontantkortet, tror jeg er riktig.

Det kan hende at TH har bestilt telefon med falsk id. Norsk. For språkets skyld.

Om Hettemannen-videoen.

Jeg mener det går for lang tid fra Hettemannen passerer inngangen til Metrosenteret og til han dukker opp utenfor Hjelpemiddelsentralen. Det skal være enten en undergang eller gangbro der.

Husker ikke nøyaktig minuttene, men jeg synes det var for lang tid. Dette må gå an å sjekke for lokale.

Jeg har nevnt det tidligere.
Citera
2022-05-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Kjære deg og alle som nå tar fullstendig av i denne tråden.

TH mangler motiv.

Ektepakten av 1987 viser at fellesboet opptjent gjennom 18 års ekteskap, ikke ble delt 50/50 men 0/100, i THs favør.

Deling av fellesboet blir da skjøvet frem i tid. Til den dagen skilsmisse blir realitet. Da skal fellesboet deles.

Og AE hadde rett på halvparten. Tror ikke det er mulig å tvile på det. TH visste det helt sikkert.
Citera
2022-05-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Kjære deg og alle som nå tar fullstendig av i denne tråden.

TH mangler motiv.

Du finner ikke en eneste logisk årsak til at TH skulle ta livet av AEH.

Han var verken truet emosjonelt eller økonomisk av det svært tvilsomme, og svakt dokumenterte, ryktet om at AEH nå ville skilles.

Jo Nesbø beskriver kvinner som blir drept av at drapsmannen har plassert dem på toppen av en snømann i etasjen over, uten å ta hensyn til at noen ville oppdaget en mann som ruller store snøballer og frakter dem inn og opp. Han kan gjøre det fordi han jobber med fiksjon.

Dette er virkelighet.

Face it, i virkeligheten bruker ingen mann mange år på å planlegge et drap på en kone han kunne blitt kvitt bare ved å si: «Jeg tror vi skal gå hver til vårt, hva om du får 10 millioner?»

Jeg forstår at folk flest lar seg forføre av politiskrøner, som er godt fortalt av Milli, men bruk hodet nå!

Siden første dag denne historien ble kjent har alle som tenker klokt forstått at dette er en kidnapping som gikk galt.

Den ble ikke begått av en internasjonal liga, slik politiet trodde på, inntil Interpol og CIA fortalte dem at ingen proffer ville gjort det på denne måten.

De minnet også politiet på at ektemannen eller kjæresten er den skyldige i 90 % av alle partnerdrap.

Det fikk dem til å rote bort 2 år på å prøve å bevise at TH er skyldig.

Det greide de ikke, enda det er akkurat dette de er gode på.

For meg virker det nå som om politiet er i ferd med å løse denne saken.

Hvorfor?

Fordi norsk politi er utrolig gode til å finne spor. Ref. den imponerende innsatsen i Bertheussen-saken.

(De er dessverre ikke like gode til å tenke utenfor boksen, men akkurat nå spiller det ingen rolle.)

Hvis de lykkes med å finne personen som kjøpte eller videreformidlet kontantkortet, kommer politiet også til å finne ut resten.

Da er jeg 100 prosent sikker på at den slemme, gjerrige, kyniske - jeg ville lagt til «snille» «enfoldige» og «naive» - milliardæren som ble sjalu for,Gud vet hvor mange år siden, er uskyldig.

Du er totalt uvitende om hva som har utløst dette drapet. Du er også totalt uvitende om hva politiet sitter på av bevis og indisier i saken. Du vet heller ikke at saken er i ferd med å bli løst, og at tiltale og rettssak vil skje i løpet av 2022. Det du holder på med her inne er derfor bortkastet tid, så finn deg heller en annen «hobby».
Citera
2022-05-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg sliter med at Politiet skulle ha lagt på feil klokkeslett på disse videoene. Hadde det ikke vært bedre uten klokke på videoene og f.eks. sagt at det var i tidsrommet 10-12? Hmm vrien den her.

Forsåvidt. Politiet kan like gjerne ha oppgitt feil tidsrom for telefonsamtalen mellom TH og MN.

Såkalt mediestrategi. ?

La oss si at TH er Hettemannen, så har politiet justert tidsrommet for samtalen mellom TH og MN, for å skåne TH fra økende mistanker.

Telefonsamtalen mellom TH og MN, TH sa at det var MN som ringte han opp, med så var det omvent, det var TH som ringte MN.

TH har selv fortalt at samtalen skal ha vært noe merkelig, en lang samtale som handlet om ingenting og med lange pauser.

Ja merkelig uttalelse det også.
Citera
2022-05-12, 22:55
Medlem
Det er godt kjent at TH har skrevet notater gjennom mange år.

Men det er ikke like kjent at AE skrev personlige notater i flere år.
Her har hun bl.a. skrevet om et vanskelig og turbulent ekteskap.
Citera
2022-05-12, 22:56
Medlem
Niffys avatar
Så har vi jo også det faktum at hettemannen til slutt ble identifisert, dog ikke navngitt, som en lokal mann på omtrent samme alder som TH.

Jeg syns det blir litt søkt å mystifisere hettemannen noe videre utover dette, med mindre man antar at politiet serverer regelrette løgner.

Til og med ikke som en såkalt mediestrategi kan de regelrett lyve om dette.

Hettemannen er identifisert, og det var ikke TH.
Citera
2022-05-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Slik jeg forstår det i boken , er dette fra e- postene TH skriver til politiet.

Ja, har også vært usikker på det, men har kommet frem til at den det gjelder må være RD.

Hagen skriver at forsvinningen har scener og bilder som fra en dreiebok. Jeg mistenker at det er TH selv som er forfatter av den dreieboken...Som superskurk har han tillagt MN den rollen, først ved å ringe ham i det aktuelle tidpunktet, for så så skylde på at det var MN som ringte ( hvilket politiet fant ut at det IKKE var) slik at han ikke fikk ringt kona.
Senere utpeker han MN som en mistenkelig hovedfigur i « dreieboken « sin. Jeg ser for meg at TH har laget filmen om sitt liv, hvor alle andre har fått tildelte roller. En Forbrytelse og Straff II.
Merkelig.
Hvis de to er skyldige: Kan det ha vært avtalt spill mellom TH og MN at TH peker på MN som mistenkelig - for å forsøke å lure politiet? (I et slikt scenario kan de eventuelt ha tenkt at politiet vil aldri tro at det var oss to når TH peker på MN som mistenkelig).
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-12 kl. 23:13.
Citera
2022-05-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Forsåvidt. Politiet kan like gjerne ha oppgitt feil tidsrom for telefonsamtalen mellom TH og MN.

Såkalt mediestrategi. ?

La oss si at TH er Hettemannen, så har politiet justert tidsrommet for samtalen mellom TH og MN, for å skåne TH fra økende mistanker.

Telefonsamtalen mellom TH og MN, TH sa at det var MN som ringte han opp, med så var det omvent, det var TH som ringte MN.

TH har selv fortalt at samtalen skal ha vært noe merkelig, en lang samtale som handlet om ingenting og med lange pauser.

Ja merkelig uttalelse det også.
Kan denne telefonsamtalen mellom de to teoretisk ha vært noe helt annet? Kan noen andre enn TH ha deltatt i samtalen fra THs telefon eller kan TH og MN ha holdt linjen og lagt fra seg telefonene uten å snakke slik at det kun ble registrert som en samtale?
Citera
2022-05-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis gift må hun ha levd til ca 9.30 og lagt tlf på bordet før hun falt om. Den lå i ro fra et tidspunkt og det er registrert en kraftig bevegelse på tlf. Hvem som tok av giftering kan være th før bortkjøring. Han ringte kanskje kl 10.06 for å sjekke om giften hadde virket. Hun pleide alltid å være tilgjengelig på tlf. Vet ikke om politiet helt tror på giftteorien, men kan forklare at hun ikke tok tlf etter samtale med sønn. Kan ha puttet gift i kaffe før han dro. Mener å ha lest at hun leste aviser og drakk kaffe da th dro.

Og TH ble sint da politiet spurte hvem som laget kaffen den morgenen
Citera
2022-05-12, 23:16
Medlem
Har noen av de nevnte personene i tråden en kropp som ligner på hettemann2 sin kropp?
Citera
2022-05-12, 23:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er godt kjent at TH har skrevet notater gjennom mange år.

Men det er ikke like kjent at AE skrev personlige notater i flere år.
Her har hun bl.a. skrevet om et vanskelig og turbulent ekteskap.

Ikke bare har hun skrevet om det, hun har også snakket om det, opptil flere ganger, ved flere anledninger, med flere forskjellige mennesker. Disse menneskene er da vitner, tror jeg man liker å kalle det.

Men det er det visst vanskelig for enkelte å forholde seg til.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in