Citat:
Ursprungligen postat av
Feminin
Om man jämför filmsekvensen/fotot där hettemannen går över torget med fotot på TH taget framför garaget (med bruna skor, blå byxor och kavaj) så ser det ut att vara samma person. Växlar man fram och tillbaka mellan bilderna så ser kroppsproportionerna likadana ut samt längden på gångsteg och så att säga "vridning" av foten. Tror han har giftmördat henne och snabbt smitit från jobbet en passande tid för att få väck henne. Han kollar först vid hjälpmedelscentralen att allt ser lugnt ut innan han fortsätter gå mot huset. Han drar ut henne via baksidan till en bil som han sedan drar iväg med till nåt ställe och dumpar och sedan kvickt tillbaka till jobbet. Bilen placerade han nära hemmet på något lämpligt ställe redan på morgonen och jag tror han var igång redan vid 8-tiden och förberedde för att vara klar att dra på jobb vid 9, och jag tror han har gjort allt detta helt själv. Måste ju finnas något hål under dagen då det kunde passa att "försvinna" från jobbet utan att någon märker det och det måste ju inte vara mellan 9.15-10.00. Hon kan ha tuppat av vid 10 och han ankommer efter det och tar reda på allt jävligt snabbt. Därav stegen på baksidan så ingen ska råka se honom komma gåendes från framsidan. Han har ju naturligtvis planlagt detta noga och länge. Kryptogrejen råkade nog bara passa väldigt bra in i det hela och jag tror han tog sig utbildning i det hela av RU medans RU trodde det skulle bli investering. Vart han har dumpat henne vete tusan men man får väl tänka vad han skulle kunnat hinna med på kort tid och kolla upp olika teorier. Sedan är ju "hen" som kommer gående bakom hettemannen på filmen lite skum också men det kanske bara är någon random just då.
Kjære deg og alle som nå tar fullstendig av i denne tråden.
TH mangler motiv.
Du finner ikke en eneste logisk årsak til at TH skulle ta livet av AEH.
Han var verken truet emosjonelt eller økonomisk av det svært tvilsomme, og svakt dokumenterte, ryktet om at AEH nå ville skilles.
Jo Nesbø beskriver kvinner som blir drept av at drapsmannen har plassert dem på toppen av en snømann i etasjen over, uten å ta hensyn til at noen ville oppdaget en mann som ruller store snøballer og frakter dem inn og opp. Han kan gjøre det fordi han jobber med fiksjon.
Dette er virkelighet.
Face it, i virkeligheten bruker ingen mann mange år på å planlegge et drap på en kone han kunne blitt kvitt bare ved å si: «Jeg tror vi skal gå hver til vårt, hva om du får 10 millioner?»
Jeg forstår at folk flest lar seg forføre av politiskrøner, som er godt fortalt av Milli, men bruk hodet nå!
Siden første dag denne historien ble kjent har alle som tenker klokt forstått at dette er en kidnapping som gikk galt.
Den ble ikke begått av en internasjonal liga, slik politiet trodde på, inntil Interpol og CIA fortalte dem at ingen proffer ville gjort det på denne måten.
De minnet også politiet på at ektemannen eller kjæresten er den skyldige i 90 % av alle partnerdrap.
Det fikk dem til å rote bort 2 år på å prøve å bevise at TH er skyldig.
Det greide de ikke, enda det er akkurat dette de er gode på.
For meg virker det nå som om politiet er i ferd med å løse denne saken.
Hvorfor?
Fordi norsk politi er utrolig gode til å finne spor. Ref. den imponerende innsatsen i Bertheussen-saken.
(De er dessverre ikke like gode til å tenke utenfor boksen, men akkurat nå spiller det ingen rolle.)
Hvis de lykkes med å finne personen som kjøpte eller videreformidlet kontantkortet, kommer politiet også til å finne ut resten.
Da er jeg 100 prosent sikker på at den slemme, gjerrige, kyniske - jeg ville lagt til «snille» «enfoldige» og «naive» - milliardæren som ble sjalu for,Gud vet hvor mange år siden, er uskyldig.