Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Hade det blivit världskrig och kärnvapenanfall om NATO deklarerade flygförbudzon över UA och upprätthöll detta med NATO-flygplan? För en månad sen skulle jag nog sagt ja, men idag tror jag inte det längre. Nu är jag inte så riskaversiv som person, så kanske tur att jag inte sitter som högsta miiltärhönset

När det gäller flygförbudszon så är jag väldigt osäker kring hur Ryssland hade reagerat. Att det skulle öka spänningen tvekar jag dock inte en sekund över.
NATO har hållt fast vid att det inte kommer ske, vad är det som säger att dom inte sitter på information kring hur Ryssland hade hanterat det? Information som varken du, jag eller media sitter på?
USA:s underrättelsetjänster har återigen bevisat för omvärlden att dom är i världsklass, även när det kommer till att få ut information från Putin's närmsta krets.
Det förvånar mig inte om dom just nu sitter på information kring hur Putin hade agerat efter att NATO införde en flygförbudszon över Ukraina.
Jag litar på att det finns goda skäl till att NATO vägrat att anordna en flygförbudszon. Dom har mer insyn än du och jag.
Det är tur att varken du eller jag sitter som högsta "militärhönset", det kan vi iallafall komma överens om.