2022-05-12, 15:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Kul att du gillade och kände igen dig i det jag skrev :-) Nej, jag vill inte heller kalla mig feminist. Jag har heller aldrig behövt känna mig nertryckt av de män jag har haft omkring mig i familjen, partners, kompisar. Kanske det blir mer laddat om man varit i dåliga mansmiljöer. Men dagens feminism är en konstig feminism, den har förändrats till en människofientlig sådan. Både mot män och kvinnor. Själv är jag människoist :-) Respektera andra och du blir själv respekterad. Det finns också bra sätt att kommunicera vid konflikter som man kan lära sig. Att utvecklas som människa och bli en bättre variant av sig själv är väl det viktigaste vi kan göra, och vara en bra förebild för de barn vi har omkring oss.

Väl formulerat av hur du känner och jag instämmer i dina tankar dvs känner och försöker att vara likadan i mitt förhållningssätt gentemot andra
2022-05-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Ja, en 16-åring är "lovlig", men tanken med lagen är knappast att gubbsjuka 30-plussare ska få sätta på 15-åringar, utan snarare att ungdomar mellan ca 15 och 18 ska kunna ha sex med varandra. Inte för att jag tycker att 15 -åringar ska ha sex ö.h.t.

Människans "konsekvenstänk" är inte färdigutvecklat förrän man är runt 25, så att påstå att en 16 -åring är mogen nog att ha ett förhållande med en man; eller kvinna, för den delen, som är nästan 20 år äldre är både moraliskt och biologiskt tvivelaktigt. Visst finns det undantag, men de flesta 16-åringar är inte särskilt mogna.

Du tycker lagen är viktig? Då vill jag påpeka att enligt lag är det enorm skillnad på att säga"Det kändes som att han skulle döda mig" och "Han tänkte döda mig". Kanske kan den skillnaden få betydelse den dagen då din 16-åriga dotter kommer hem med sin 34-årige "pojkvän"... 😉

PS! Ni som skriker "feministtroll" till höger och vänster, och försvarar 30-plussares rätt att ligga med knappt byxmyndiga flickor - är det lika okej om det är tvärtom, dvs att en 34-årig kvinna har sex med en 16- årig pojke? Om inte; varför inte?

OnT:

Det är för härligt att se Shevin tävla. Hon skryter med hur duktig hon är på precis allt, men hennes paradgren verkar vara att förlora... Det, och att mobba andra, så klart.
Självklart är det okej att en äldre kvinna har sex med en 15-årig kille om det sker med samtycke. Du kan inte sitta och säga vad som är tanken med lagen och inte. Det har du ingen aning om och du kan inte konkret bevisa att så är fallet. Om det är fel på lagen så får man ändra den, inte sitta och leka moralkärring på Internet. Det du säger är att det är fel på lagen. Och ingen bryr sig vad du tycker 15-åringar ska göra och inte göra. Jag tycker t.ex. inte att 18-åringar ska få köra bil, men nu är det så lagen ser ut.
2022-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulocetus

Alldeles för korta intervjuer men Linn säger att de inte ens fick säga hej då till Tommie.

https://www.hant.se/video/linn-avslojar-dramatiken-tittarna-inte-far-se-nar-tommie-tvingas-lamna/fnC44itR/
2022-05-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Sjukdomen ja...
De kanske borde väntat 1 år till med att producera ännu ett "Robinson"!?
Men icke. Pengakåta som de är på TV4 kunde de ju inte vänta. Nejdå..
In med mer deltagare.
Och hur gick det med det?
Anders Öfvergård tänkte köra fyrhjuling när han var packad. Blev hindrad av en kollega. Blev bannad från TV4 pga detta. Blev åter anställd.
Ja du...visst har TV4 styrt rodret rätt😛
Det är för sig sant. De borde ha väntat men det är ändå underhållning och jag tycker ialf att det är värt att kolla på. Att Anders vart Cancelled för att ha kört fyrhjuling på en stor yta när han var lite berusad är ju helt löjligt. Just det, han hade ju oxå en livlig diskussion med en kvinna. Ajabaja Anders, inte OK🙃
2022-05-12, 15:46
Medlem
ronaldo77s avatar
TV4 är så sjukt korkade, hur fan kan man spoila vem som åker ut i örådet, TVÅ VECKOR IRAD??!!
2022-05-12, 15:56
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
TV4 är så sjukt korkade, hur fan kan man spoila vem som åker ut i örådet, TVÅ VECKOR IRAD??!!

Det är därför man aldrig tittar på delen som visar vad dom händer efter pausen, i nästa avsnitt, eller i gränslandet. Inte ens beskrivningen av hur tävlingarna går till tittar jag på. Idioterna spoilar för mycket i sitt eget program.
2022-05-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Alldeles för korta intervjuer men Linn säger att de inte ens fick säga hej då till Tommie.

https://www.hant.se/video/linn-avslojar-dramatiken-tittarna-inte-far-se-nar-tommie-tvingas-lamna/fnC44itR/

Jag får intrycket av att Jessica gillar Joel som person, men att hon tycker att han var frusterande att leva med på en öde ö 24/7, haha. Hade de träffats i något annat sammanhang hade det varit annorlunda tror jag. Senast idag såg jag att hon hade taggat Joel i ett inlägg, så hon har inget emot honom iallafall.
2022-05-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicornlife97
Jag får intrycket av att Jessica gillar Joel som person, men att hon tycker att han var frusterande att leva med på en öde ö 24/7, haha. Hade de träffats i något annat sammanhang hade det varit annorlunda tror jag. Senast idag såg jag att hon hade taggat Joel i ett inlägg, så hon har inget emot honom iallafall.

Det är ju bra om det är så. Det kan annars inte vara kul att som deltagare få läsa att någon inte gillade en på ön. Och han verkar vara en känslig själ.

Någon frågade i tråden vem utav deltagarna man hade velat umgås med på ön? Svar "ingen". hihi Eller någon utav de snälla isf, tex Henrik verkar sjysst. Vet fan inte ens om jag hejar på någon längre, kanske på Henrik & han verkar inte bli sedd som ett hot i dagsläget heller. Linn är ganska rolig att följa i tv men nä skulle inte orka med henne.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-12 kl. 16:02.
2022-05-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det är ju bra om det är så. Det kan annars inte vara kul att som deltagare få läsa att någon inte gillade en på ön. Och han verkar vara en känslig själ.

Det är sant... Jag kan tänka mig att det kanske lät hårdare i textformat än hon hade tänkt sig. Kanske därför som hon såg till att tagga honom i ett inlägg idag och skriva något kort om honom. Jag vill iallafall gärna tänka så.
2022-05-12, 16:09
Medlem
peterZiipens avatar
OBS: stor spoiler om söndagens avsnitt.
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber

2022-05-12, 16:13
Avslutad
Eftersom flera här i tråden har talat så väl om Robinson Australien så tänkte jag grotta ner mig i den efter Robinson Sverige. Den sänds på TV4.
https://www.tv4play.se/program/robinson-australien

Men det kanske ni redan visste?
2022-05-12, 16:19
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Eftersom flera här i tråden har talat så väl om Robinson Australien så tänkte jag grotta ner mig i den efter Robinson Sverige. Den sänds på TV4.
https://www.tv4play.se/program/robinson-australien

Men det kanske ni redan visste?

Robinson Australien och Robinson USA är helt värdelöst. 98% av programtiden är paktsnack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in