2022-05-11, 22:40
Medlem
Först Snabba Cash och nu Clark.

Netflix fortsätter att leverera piss serier som spär på skeva kvinnosyner, glorifierar brott och kriminalitet.
Grattis Sverige.
Citera
2022-05-11, 23:02
Medlem
Tycker det är stötande att glorifiera sådana här skithögar. Åkerlund skildrar Olofsson likt hur en fjortonåring i högstadiet suktar efter skolans värsting som bara är sååååå snygg och sååå cool. Otroligt töntigt faktiskt.
Citera
2022-05-11, 23:32
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
japp, det var knappast nån tillfällighet. Inte för att jag bry mig, men var lite löjligt.
Uppenbarligen bryr du dig.
Citera
2022-05-11, 23:37
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz

Netflix fortsätter att leverera piss serier som spär på skeva kvinnosyner, glorifierar brott och kriminalitet.
Grattis Sverige.
Narcos, Breaking Bad, Ozark, Better Call Saul är andra tips om du är intresserad.
Citera
2022-05-11, 23:38
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Men jag har kanske lite extra intresse för Clark i allmänhet och specifikt interaktionen mellan den tidens kriminella och polisen. Normalmstorg i synnerhet, känner flera som var med där.
Ja då kan det nog vara rätt störigt när de går alldeles för långt från verkligheten, trots brasklappen. Förstår den.
Citera
2022-05-11, 23:59
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:

Grattis Sverige.

Håller med. Borde vara lag på att all film och TV serier som visar brott måste visa brottslingarna som fula, dumma och misslyckade. Och i slutet så måste polisen vinna och brottslingarna måste få sitt straff och inse att de gjort fel.
Citera
2022-05-12, 00:55
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:

Grattis Sverige.
Skeva kvinnosyner? Jag tycker serien gestaltar den kvinnliga naturen på ett alldeles förträffligt sätt. Incels borde ta lärdom av sensmoralen och arketypen som karaktären gestaltar om dom vill ligga
Senast redigerad av DroidBishop 2022-05-12 kl. 00:57.
Citera
2022-05-12, 00:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Håller med. Borde vara lag på att all film och TV serier som visar brott måste visa brottslingarna som fula, dumma och misslyckade. Och i slutet så måste polisen vinna och brottslingarna måste få sitt straff och inse att de gjort fel.

Haha, ja, detta med att glorifiera och idoldyrka kriminella (som går utanför boxen och genomför spektakulära brott) och når kändisstatus är ju gammalt som gatan och djupt rotat i vår kära västkultur. Fritt taget ur skallen: Billy The Kid, Butch Cassidy and The Sundance kid, Jesse James, Bonnie and Clyde, Al Capone, Baby Face Nelson, Bugsy Siegel, Dillinger-gänget. Måste även nämna Ma Barker, hon som rånade tillsammans med sönerna. Intressant tant som Boney M gjorde en låt om.
Så Clark har sällskap indeed. Inga konstigheter.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-05-12 kl. 01:00. Anledning: Stavfel
Citera
2022-05-12, 10:31
Medlem
R.Wackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88

Exakt! Sedan ska Nalle Puh förbjudas! Weabo är det enda sociala mediet och ett kreditsystem som mäter ditt värde som medborgare ska införas. För det du beskriver är det kinesiska systemet. Se bara på hur fight club behandlades i Kina där slutet gjordes om, till exakt ett sådant slut du vill ha lag på.

OnT: Serien i sig är bra, aktionbuskis på hög nivå. Det som gör den sevärd för mig är dock alla kulturella referenser och alla cameos av de som kanske inte direkt är Sveriges humor elit men snubblande nära. Scenen med Slarken som försöker ruska tupp bredvid en iller och sedan skäller ut den "misslyckade råttan" skriker Fred Asp.
Citera
2022-05-12, 12:00
Medlem
carltellin88s avatar
Har nu sett två avsnitt och måste säga att Jonas Åkerlund verkligen växt i mina ögon. Det här är nog den bästa svenska TV serie jag sett på mycket länge. Stilen, bildspråket, humorn känns verkligen osvensk. 4/5 i betyg så här långt.

Citat:
Ursprungligen postat av R.Wacks
Exakt! Sedan ska Nalle Puh förbjudas! Weabo är det enda sociala mediet och ett kreditsystem som mäter ditt värde som medborgare ska införas. För det du beskriver är det kinesiska systemet. Se bara på hur fight club behandlades i Kina där slutet gjordes om, till exakt ett sådant slut du vill ha lag på.

hehe, ja jag hade faktiskt den kinesiska censuren i åtanke med det jag skrev.
Senast redigerad av carltellin88 2022-05-12 kl. 12:02.
Citera
2022-05-12, 13:40
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Tycker det är stötande att glorifiera sådana här skithögar. Åkerlund skildrar Olofsson likt hur en fjortonåring i högstadiet suktar efter skolans värsting som bara är sååååå snygg och sååå cool. Otroligt töntigt faktiskt.

Glorifiera? Har du sett serien? CO framställs ju som en idiot. Finns inget gott att säga om honom alls.
Citera
2022-05-12, 19:00
Medlem
Hade Clark problem med för tidig utlösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in