2022-05-12, 10:36
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Om vi går med i Nato ska vi inte inbilla oss att det amerikanska soldater vi får hit, nej vi får turkar, polacker, ester, letter, rumäner, bulgarer, osv.

Vi kommer att försvinna som folk.

https://www.youtube.com/watch?v=ddiJr3XmGqY

Mestadels av länderna du räknade upp är med i EU och kan därmed komma hit ändå, eller menar du att deras soldater tänker infinna sig på Svenskt territorium permanent utan inbjudan?
Citera
2022-05-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Många gråtande rysstroll i tråden. Välkomna till NATO gott folk!

Snart är det ni NATO-kramare som gråter av skräck när Ryssland anfaller, vi andra säger- Vad var det vi sa.
Men då är det redan försent. Farväl fred och frihet.
Citera
2022-05-12, 10:38
Medlem
Karmans avatar
Alla med någon form av kritiskt tänkande förmåga bör fråga sig varför det är så himla bråttom att gå med i Nato just nu? Enligt samstämmiga uppgifter från politiker, experter, det styrande liberala etablissemanget är ju Ryssland nästan slagna i Ukraina och i ett dåligt militärt skick. Så varför hetsa fram detta Nato-beslut, när vi i stället skulle kunna göra en rejäl analys, noggrannt väga för och emot och låta folket säga sitt i en så viktigt fråga.

Men nu ska vi hetsa fram beslutet och ansöka redan på måndag, trots att det i det bara ökar spänningarna i Sveriges närområde i ett redan labilt läge. Känns inte speciellt smart enligt mig. Dessutom känner jag mig mer överkörd av politiker och etablissemang än på länge. Jag tror inte jag är ensam om det.
Citera
2022-05-12, 10:39
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Om vi går med i Nato ska vi inte inbilla oss att det amerikanska soldater vi får hit, nej vi får turkar, polacker, ester, letter, rumäner, bulgarer, osv.

Vi kommer att försvinna som folk.

Svenska kvinnor anses i världen vara lätta på foten, soldaterna kommer att försöka knulla svenska tjejer.

Ekonomin kommer att gå i sta när vi har tvingats placera våra tillgångar (visserligen immateriella) i amerikanska banker. Som alla de andra länder USA har tummen i ögat på.

Om alla de länderna vägrade dollar som betalningsmedel då vore det slut på Wall streets "världshegemoni".
Rubeln har faktiskt ökat i värde, Ryssland har tvingats klara sig själva, genom EUs sanktioner, som slagit tillbaks mot oss själva.
Alla betalar nu i rubel.

Hoppas vi inte kastar oss i gapet på USA.

https://www.youtube.com/watch?v=ddiJr3XmGqY

Har Norge och Danmark försvunnit som folk sen de gick med 1949 (förlåt, skrev 1948 i tidigare inlägg). Är det fullt med "turkar, polacker, ester, letter, rumäner, bulgarer, osv"

Hur jävla korkade är Nato-hatarna egentligen?
Citera
2022-05-12, 10:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Norge har väl varit med sen 1948 eller så. Hur många gånger har Norge förklarat krig mot Ryssland under den perioden? Samma med Danmark.

Den största krigshetsaren finner du nog mer österut.

Det intressanta där är också att Ryssland brukar säga att de blir hotade med kärnvapen allt närmare deras gräns. Det har aldrig funnits kärnvapen varken i Danmark eller Norge. Å andra sidan har Sovjet och sedan Ryssland kärnvapen några mil från Finska gränsen och därmed bara ytterligare några mil från Norges och Natos gräns och har haft så i ca 50 år.
Citera
2022-05-12, 10:42
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nej, går vi med Nato så förklarar vi krig mot Ryssland. Nato är livsfarliga krigshetsare som vill ha krig med Ryssland

Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Sverige kommer inte skicka missiler mot dom utan vi kommer gå med i en allians som om några veckor förklarat krig mot ryssen, alltså är det vi, Sverige o Nato som tagit första steget

Kan du inte berätta vilka krig Nato startat och jämföra med vilka Ryssland startat.

Kan du ge ett mer exakt datum för när Nato kommer att förklara Ryssland krig och gärna berätta varför man skulle kriga mot ett värdelöst skitland som håller på att begå politiskt självmord
Citera
2022-05-12, 10:43
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Från ryska statliga media RIA Novosti:

Mer ryska kommentarer. Det är USA som "övertalat" Finland och Sverige att gå med i NATO. Det visste ni väl?!

https://www.vesti.ru/article/2735425

Där kommer också beskyllningarna om hur Finland och Sverige "föredrar att inte minnas" hur vi "aktivt hjälpte" Hitler, hur nazisterna (originellt att detta ord allt oftare tycks synas vid sidan av det traditionella "fascisterna") "tack vare Finland" kunde belägra Leningrad, med mera. Naturligtvis blir det också en "analys" av den "oberoende militärexperten Scott Ritter".
Senast redigerad av Ördög 2022-05-12 kl. 10:52.
Citera
2022-05-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I Finland finns ju, precis som det fanns i de baltiska länderna, en helt annan bakgrund till denna vilja. Det handlar mycket om att ta steget ur den slagskugga som präglat landet sedan vinterkriget. I Sverige är opinionen till stor del inne på att NATO ska vara en räddande ängel och för många i Sverige är ja till NATO baserat på att få hjälp (rädsla) inte att delta (gemenskap).
Ja, det är rädsla. Vi är skiträdda för allt möjligt, vår regering och andra styrande inser det och utnyttjar det. De skapar rädsla, bara det här spelet med att inte vara raka med hur vi ställer oss till Nato är konstigt. De trixar och hummar och vi blir allt räddare.

Då gör de vad de vill, de manipulerar oss för att ställa oss sedan inför fullbordat faktum.
Den information vi får är så ensidig, de censurerar annan information som skulle göra oss mindre rädda.
Citera
2022-05-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Alla med någon form av kritiskt tänkande förmåga bör fråga sig varför det är så himla bråttom att gå med i Nato just nu? Enligt samstämmiga uppgifter från politiker, experter, det styrande liberala etablissemanget är ju Ryssland nästan slagna i Ukraina och i ett dåligt militärt skick. Så varför hetsa fram detta Nato-beslut, när vi i stället skulle kunna göra en rejäl analys, noggrannt väga för och emot och låta folket säga sitt i en så viktigt fråga.

Men nu ska vi hetsa fram beslutet och ansöka redan på måndag, trots att det i det bara ökar spänningarna i Sveriges närområde i ett redan labilt läge. Känns inte speciellt smart enligt mig. Dessutom känner jag mig mer överkörd av politiker och etablissemang än på länge. Jag tror inte jag är ensam om det.

Just för att Ryssland är svaga nu ska vi gå med i NATO nu. De är fast i Ukraina och har enligt alla insattas bedömning inte möjlighet att invadera fler länder just nu. Om några år kan de ha byggt upp sin styrka igen. Då vill vi inte vara oskyddade.....
Citera
2022-05-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Andas Ezity! Nu börjar du låta panisk.

INGEN har förklarat ryssen krig, varken NATO eller någon annan. Däremot har Ryssland anfallit sitt fredliga grannland, i strid med folkrätten. De borde ha låtit bli detta.

Av nordliga Europas 8 alliansfria länder blev 7 invaderade under WW2. Alltså är alliansfrihet ingen garanti mot att bli invaderade. Sverige hade tur. Mitt eget intresse för NATO har varit så gott som obefintligt de senaste 20 åren, det erkänner jag. Men det går inte längre att blunda för det hot Ryssland i sin nuvarande form är. Om man tittar på det Ryssland nu gör och tänker "This is fine", då är man inte realist. Det skeppet har seglat. Putin valde åt oss genom sina hotelser och sitt krigande.

Så om Ryssland hade biolab samt en rysk marionett som president i Mexico och USA gjorde rent hus hade alla reagerat likadant mot USA?
Citera
2022-05-12, 10:48
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Så om Ryssland hade biolab samt en rysk marionett som president i Mexico och USA gjorde rent hus hade alla reagerat likadant mot USA?

Vilka livliga fantasier, men ja folk hade garanterat blivit upprörda om USA började med foliehattsteorier russia-style angående labb i Mexiko och sedan ingick en "Speciell militäroperation" för att "Avnazifiera" mexikanarna. Detta såklart efter att ha haft en stor del av sin armé på den mexikanska gränsen medan USA lovar att det absolut inte kommer bli någon invasion.
Citera
2022-05-12, 10:49
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madx64
Snart är det ni NATO-kramare som gråter av skräck när Ryssland anfaller, vi andra säger- Vad var det vi sa.
Men då är det redan försent. Farväl fred och frihet.
Jag är inte ett dugg orolig. Ser verkligen fram emot att kunna säga att Sverige är med i Nato!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in