Citat:
Ursprungligen postat av
sabrina56
Dessutom så tror de att självmordsbombare/martyrer belönas med 70 oskulder i himlen. Jag tror knappast att sex förekommer i himlen, det tillhör nog bara jordelivet. Och dessa oskulder kan vara en feltolkning, och det egentligen betyder vindruvor. Då blir de mycket besvikna, och hamnar någon annanstans med sura, mögliga vindruvor.

Inte i himlen, nej. I "paradis."
Det är precis därför det finns sex, för att det är inte himlen på samma sätt som kristen tro berättar om. Det kan verka som att detta "paradis" är nått *materiellt* (lågare) ställe, och inte himlen. Jag har försökt att förstå islams teologi i många år nu, och en utav mina slutsatser är att det faktiskt inte kan uteslutas att det islamska "paradis" är det kristna helvetet - och du kan själva gissa vem Allah då är.
I islam sägs Koranen att ha blivit reciterad för Mohammed i en grotta, utav ängeln Jibreel - Gabriel. Detta kan ha varit en ljugande och shape-shiftande lägre demon, som spelade ängel.
Som jag skrev, har jag försökt förstå islam bättre i åratal nu - och jag håller fortfarande denna "Allah är djävulen"-teorien för möjlig, ja faktiskt ganska realistisk även efter att jag började förstå lite mera. Det stora flertalet av muslimer tror dock faktisk på riktigt att dom tror på den ena, sanna Gud - dom har då också blivit grundlurad (av den största lögnare och bedragare av alla). Det man måste förstå är ju at djävulen VILL vara Gud, så detta passer ju ändå bra ihop.