2022-05-11, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag hade lätt kunnat betala för att studera Steffe när han fick fupen och insåg att han blivit lurad av kvinnan i sitt liv.
Att HD med föräldrar inte gått ut och bett om ursäkt eller uttalat sig överhuvudtaget, tycker jag är mycket märkligt. Kanske kutym att inte benämna eller låtsas om besvärande tråkigheter i den Axelssonska släkten...
Tror han ägnade sig åt självbedrägeri (vaccin mot att bli kränkt) och lever på hoppet.

Han tycks inte vilja inse att hon lurat skiten ur honom ang JS, han skjuter det ifrån sig och i rätten vill han undvika att tala om det.

Vilket jag inte tror hon never ever tänkt sig, dvs ta tillbaka honom. Huset var dock höprioriterat.

Huset har varit hot stuff ända sen 2014/15.
Senast redigerad av develi 2022-05-11 kl. 19:58.
Citera
2022-05-11, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror han ägnade sig åt självbedrägeri (vaccin mot att kränkt) och lever på hoppet.

Han tycks inte vilja inse att hon lurat skiten ur honom ang JS, han skjuter det ifrån sig och i rätten vill han undvika att tala om det.

Vilket jag inte tror hon never ever tänkt sig, dvs ta tillbaka honom. Huset var dock höprioriterat.

Huset har varit hot stuff ända sen 2014/15.
Ja, huset var hennes. Hon var där och planterade, målade och grejade. Pappsen klippte gräset osv
Hos exmannen, som är misstänkt för mordet på sin älskarinna sen mer än 6 år tillbaka... men alla kan ju göra misstag.
Varför var huset så viktigt? Ett hus där otroheten och mordblod sköljts bort?

Edit, huset var hennes i hennes ögon. Lagligt och juridiskt köpte Steffe ut henne.
Det är barnen som äger huset, eller borde göra det, Thea är myndig nu...
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-05-11 kl. 19:58.
Citera
2022-05-11, 19:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag kan inte släppa hur lika syskonen är/var. Även HD smälte in bra.
Sen att Steffes fassa var skånsk...
Den som delade klippen från förr, tack.
Hoppas på mer. Hade gärna sett när herr och fru Davidsson vigdes av Lena, hon lär ha sjungit för paret.
Någon bröllopsbild, togs det?
Tänk, halva livet tillsammans bidde till ingenting

”Utan dina andetag” var det visst hon sjöng.
Citera
2022-05-11, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, huset var hennes. Hon var där och planterade, målade och grejade. Pappsen klippte gräset osv
Hos exmannen, som är misstänkt för mordet på sin älskarinna sen mer än 6 år tillbaka... men alla kan ju göra misstag.
Varför var huset så viktigt? Ett hus där otroheten och mordblod sköljts bort?

Edit, huset var hennes i hennes ögon. Lagligt och juridiskt köpte Steffe ut henne.
Det är barnen som äger huset, eller borde göra det, Thea är myndig nu...
Huset kunde hon ha bli av med.
SD, som övervägde skilsmässa, målar om sitt Home med färgen Soft för att det skulle bli deras gemensamma Home.

Huset ville hon inte lämna enligt väninnan.
Hon visste om otroheten länge, men hade väl inte varken ork eller ekonomi som långtidssjukskriven.
Sen tar hon SD i kragen och ger honom livslångt kontaktförbud. Det skiter sig.

Så HD inleder en affär istället.
Döljer relationen. Skilsmässa. Döljer relationen.
Ser till att huset är kvar. Mord. Döljer relationen.
..och städar, rensar, pysslar, målar i huset. ❤️
I fint skick då hon flyttar in.
Senast redigerad av develi 2022-05-11 kl. 20:44.
Citera
2022-05-11, 20:46
Avslutad
Citat:
Huset kunde hon ha bli av med.
SD övervägde skilsmässa målar om sitt Home med färgen Soft för att det skulle bli deras gemensamma Home.

Huset ville hon inte lämna enligt väninnan.
Hon visste om otroheten länge, men hade väl inte varken ork eller ekonomi som långtidssjukskriven.
Sen tar hon SD i kragen och ger honom livslångt kontaktförbud. Det skiter sig.

Så HD inleder en affär istället. Döljer relationen. Skilsmässa.. Döljer relationen.
Ser till att huset är kvar. Mord. Döljer relationen.
..och städar, rensar, pysslar, målar i huset. ❤️
I fint skick då hon flyttar in.
Det känns så sjukt.
Det är för mycket som HD borde behöva förklara.
Borde inte döttrarna företrätts av en oberoende god man som sörjer för deras intresse? Känns konstigt att HD, som är exfru, utköpt och borde inte fått stå oemotsagd och sett till "döttrarnas bästa" gällande bouppteckningen.
Mygel.
Citera
2022-05-11, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Det känns så sjukt.
Borde inte döttrarna företrätts av en oberoende god man som sörjer för deras intresse? Känns konstigt att HD, som är exfru, utköpt och borde inte fått stå oemotsagd och sett till "döttrarnas bästa" gällande bouppteckningen.
Mygel.
Jag läste mögel. 😂 Men det luktar nog mer skit.
Oavsett skuldfrågan så ser det ut som en strösslad väg tillbaka till häxans hus från den dag hon börjar föra SD bakom ljuset.
Sofistikerad hämnd.
Citera
2022-05-11, 22:15
Avslutad
Citat:
Oavsett skuldfrågan så ser det ut som en strösslad väg tillbaka till häxans hus från den dag hon börjar föra SD bakom ljuset.
Sofistikerad hämnd.
Absolut.
Huset är fullständigt marinerat av bitterljuv hämnd.
Nu har hon vunnit hela kungariket..
Citera
2022-05-11, 22:40
Medlem
Citat:
Det känns så sjukt.
Mygel.

Vad exakt är det Hanna behöver förklara?? Och vad menar du med att döttrarna behöver en god man?? Så vitt jag vet så är väl varken Hanna eller barnen omyndighetsförklarad. Men nu är ju jag van vid att du skriver massa skit som är totalt irrelevant för själva tråden, Men snälla mumsbulle tänk på att det finns nya medlemmar som kanske råkar läsa ditt svada.
Citera
2022-05-11, 23:02
Medlem
Citat:
Sofistikerad hämnd.

Ja och hon lyckades med bravur. Det är så här smarta kvinnor löser sina problem, Att åka fast för ett mord tillhör nollor och tjackpundare.
Citera
2022-05-11, 23:38
Medlem
Inga bilagor i fupen fungerar i princip 😩 inte hunnit läsa förhör med Lenas anhöriga etc.. ingen som råkar sitta på en fungerande/färdigställd fup lika fint sammanställd som den tidigare?
Citera
2022-05-12, 00:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Absolut.
Huset är fullständigt marinerat av bitterljuv hämnd.
Nu har hon vunnit hela kungariket..
Ja, och jag tror att SD lovat mer än han kunde hålla och köpt sig tid till augusti; att de ska ligga lågt tills dess.
L*ovisa nämner följande:

" I februari sa Lena till L*ovisa att Stefan sagt att han och Hanna skulle flytta isär. Lena sa att han sagt att han nu ville att det skulle vara dem två igen och "att det nu inte fanns något hinder". (Ab 150)

HD och SDs skilsmässodatum på sin allra sista cache. Slutdatum noterat i sin almanacka. Inte logga Nordsjön, törs du smyga hit.

Hon är fortsatt lojal men det hänger garanterat på ett hår och hon kan ställa till det i SDs sfär.
Efter skilsmässan är det som en strut där det blir smalare och smalare och HD pressar på om resan.
LW vet inte att hon är orsak till skilsmässan så hon tror sig ha trumf i rockärmen.
Resan är garanterat en kritisk milstolpe och
SD närmar sig kokpunkten.

"Lena och K*atarina skvallrade under våren -18 om separationen mellan Stefan och Hanna.
Lena visste inte anledningen till skilsmässan men kände till att Hanna köpt en bostad i
närheten av henne." (KJ, Ab 150)
Senast redigerad av develi 2022-05-12 kl. 00:39.
Citera
2022-05-12, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja och hon lyckades med bravur. Det är så här smarta kvinnor löser sina problem, Att åka fast för ett mord tillhör nollor och tjackpundare.
Så överdrivet smart är hon nog inte, hennes högskoleprov var inte värst imponerande.
Men hon är manipulativ, har inga problem att ljuga och använder sjukdomsvinst - och SD har hamnat i underläge.
Jag diskuterar fortfarande att hon hämnas, dvs bortom skuldfrågan.
Senast redigerad av develi 2022-05-12 kl. 00:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in