Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok

Bra att du vet vad jag gör, fast du inte har en minsta aning. Jag är tämligen övertygad om att den verksamhet jag håller på med inbringar proportionellt mer till vårt land än den tillverkningsindustri du arbetar inom. Det betyder dock inte att det du gör inte är viktigt.
Skademinimering på sociala medier åt msbs räkning.
Jag är tämligen säker på att din verksamhet är tärande och du gör inget som folk behöver egentligen.
Brukar ofta va så när man sitter och gör pappersarbete med datorn.
Det är välkänt sedan början av 1900-talet att mycket skulle automatiseras, och att man då skulle behöva hitta på sysselsättning till stor del människor.
Sk överflödiga ätare.
Citat:
Vad ska pengarna gå till enligt dig då? ;-)
Vad mina pengar ska gå till? Till vad jag känner för. Inte skatt och Wallenbergs vapenindustri iaf.
Citat:
Wallenberg...? Vilken av dem? Mänskligt lidande kan vi undvika om vi slipper t.ex. krig, men för att undvika det så behöver vi trots allt kunna försvara oss.
Klanen Wallenberg.
Vilka oss?
Tänker du att krig är som ett stort slag på ett fält som på medeltiden? Och wallenberg rider mot fienden som Aragorn i lotr?
Citat:
Hurrar ej över mänskligt lidande. Trauma kan leda till mycket, inklusive framgång, men det finns inget trauma bakom mina ställningstaganden. I alla fall inget personligt upplevt sådant.
Indirekt sitter du ju här och smygflinar åt mänskligt lidande.
Ryssar vill du ha ihjäl, Svenskar vill du ska åka ner och bli kanonmat, Ukrainska folket ska kämpa till siste man.
Giftvaxxet vill du ska bli obligatoriskt för alla.
Min gärningsmannaprofilering säger sexualsadist.