2022-05-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Källa på det? jag hittar inget när jag googlar
Förlåt, svarade fel, här är citatet är från april 2019.

"Nu har förstås de stora skivbolagen också fått upp ögonen för Einár. Men han har valt att tacka nej till deras erbjudanden. I stället jobbar han med sina kompisar under namnet Southside tv.
– Jag kommer att köra helt independent. Jag har ju Southside tv där jag släpper mina musikvideos och vi ska göra det till ett skivbolag och satsa på det, det är jag och mina vänner från Dalen. Jag tror att det är skönare att ha med sina vänner, som man litar på, att göra."
Citera
2022-05-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Kanske någon som vill hypa sitt konto/trolla men inte vet att förundersökningen inte publiceras förrän åtal väcks?
Om de, mot förmodan, inte trollar så vore det väl lite sensationellt om uppgifter och bilder från förundersökningen läckt till någon ungdom som publicerar det på Ig innan någon ens begärts häktad.

"ta beskydd" - låter som barn som försöker skriva kanslisvenska.

Det där är väl dessutom SPEKULATIONER som finns att tillgå i den här tråden?
Citera
2022-05-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
VC Barre var under utredning hos Socialtjänsten 20 september 2013, 11 januari 2018, 22 januari 2019 samt 14 maj 2019 för problem med skolan och kriminella attityder. Samtliga de fallen avslutades utan insats.

En ny utredning gjordes (avslutades) den 22 juli 2019 då Socialtjänsten föreslog ungdomsbehandling, men föräldrarna tackade nej till det.

Den 19 september 2019 fattades ändå beslut om att placera honom på ett HVB-hem för att han skulle kunna bryta sin destruktiva livsstil och kriminella beteende. I den första domen mot honom, den 9 oktober 2019, dömdes han för ofredande och ringa misshandel till fortsatt ungdomsvård på HVB-hemmet. Det han dömdes för var att ha sparkat en ung kille i ryggen eftersom killen inte ville bjuda honom på en cigarett, samt utdelade ett slag i ansiktet på samma kille vid ett senare tillfälle.

Det står lite allt möjligt om hans ADHD och misslyckanden i skolan, men jag ser ingenting om något vapen i allt detta. Inte omöjligt att det förekommit, men det är inget jag noterat.

Tack Stefan S - du är en levande databas! "Kriminell livsstil" låter som att de såg honom i dåligt sällskap - som springis/hangaround kanske. Skjutvapen är ju allvarligt så misstänker att det inte skulle vara lätt att missa, kanske någon liten kniv... eller inget vapen alls.
Men som sagt, för den som följt tråden så är det självklart Dumle som delgivits misstanke.

Senast redigerad av TigerKid2 2022-05-11 kl. 16:48.
Citera
2022-05-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromosomkungen
Det där är väl dessutom SPEKULATIONER som finns att tillgå i den här tråden?
Minns inte om just den teorin har nämnts men det mesta har ju varit uppe i tråden. Har de kommit på någon variant som ingen spekulerat i än så ska de ha cred för det i a f.
Citera
2022-05-11, 16:51
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Hur gammal är du? Fjorton? Medelåldern börjar runt 40. Vid 26 är man fortfarande en ung man.
Att det är Dumle som avses är fullständigt glasklart. Vad som däremot är märkligt är att de utser
honom som misstänkt utan att häkta/anhålla honom. Vad tjänar det till? Bättre hade ju varit att vänta
och låta honom tro att han är safe tills det finns tillräckliga bevis.
Fast de kanske hoppas på en viss aktivitet i de kriminella kretsarna om det kommer ut att han är misstänkt, alternativt är det ett sätt att visa att man faktiskt gör någonting i utredningen.
Det kan ju också vara ett spel för gallerierna av polisen, de kanske inte har något alls på honom?

I den kriminella världen är 26 på gränsen till gammal.
Citera
2022-05-11, 16:53
Medlem
Citat:
Tack Stefan S - du är en levande databas! "Kriminell livsstil" låter som att de såg honom i dåligt sällskap - som springis/hangaround kanske. Skjutvapen är ju allvarligt så misstänker att det inte skulle vara lätt att missa, kanske någon liten kniv... eller inget vapen alls.
Men som sagt, för den som följt tråden så är det självklart Dumle som delgivits misstanke.

Han skolkade mycket och umgicks med Daniar Mohammed, ledande inom Märstanätverket, och personer i kretsen kring honom. Polis och socialtjänst bedömde väl inte det som något vidare lämpligt umgänge.

I övrigt är din spoiler spot-on.
Citera
2022-05-11, 17:18
Medlem
Citat:
Han skolkade mycket och umgicks med Daniar Mohammed, ledande inom Märstanätverket, och personer i kretsen kring honom. Polis och socialtjänst bedömde väl inte det som något vidare lämpligt umgänge.

I övrigt är din spoiler spot-on.
Han umgås med Daniar fortfarande samt en hög med springis killar i VC. Även en P*ul Omairi tillhör Märstanätverket utöver ett par andra snubbar som håller låg radar.
Citera
2022-05-11, 17:29
Medlem
Citat:
Säker? Dock finns det fler kriterier som passar på Dumle men inte VcB, som Stefan S och jag, m fl talat om.

Finns LVU med bland domarna? Men som sagt ser jag inte att det är han VcB då allt passar på Dumle.

Lyssna på dialogisk vi snackar när han var 14 års ålder.
Citera
2022-05-11, 19:40
Medlem
Citat:
VC Barre var under utredning hos Socialtjänsten 20 september 2013, 11 januari 2018, 22 januari 2019 samt 14 maj 2019 för problem med skolan och kriminella attityder. Samtliga de fallen avslutades utan insats.

En ny utredning gjordes (avslutades) den 22 juli 2019 då Socialtjänsten föreslog ungdomsbehandling, men föräldrarna tackade nej till det.

Den 19 september 2019 fattades ändå beslut om att placera honom på ett HVB-hem för att han skulle kunna bryta sin destruktiva livsstil och kriminella beteende. I den första domen mot honom, den 9 oktober 2019, dömdes han för ofredande och ringa misshandel till fortsatt ungdomsvård på HVB-hemmet. Det han dömdes för var att ha sparkat en ung kille i ryggen eftersom killen inte ville bjuda honom på en cigarett, samt utdelade ett slag i ansiktet på samma kille vid ett senare tillfälle.

Det står lite allt möjligt om hans ADHD och misslyckanden i skolan, men jag ser ingenting om något vapen i allt detta. Inte omöjligt att det förekommit, men det är inget jag noterat.
Varför ofredande? Men vilken kille som sjunger han suttit häktad för mordförsök och även sagt på intervju när de rena lögner. Hahaha i hans låt ”Dirty kalle” sjunger han ”jag var 15 misstänkt för 17 brott” och ”ducka två m-försök när jag fick den gapa”
Citera
2022-05-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
I den kriminella världen är 26 på gränsen till gammal.

Såklart inte. Men bland skottglada och pundiga småpushare som leker crips kanske. Men det är en liten avart av den kriminella världen som gör allt för att få uppmärksamhet.
Citera
2022-05-11, 19:49
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Såklart inte. Men bland skottglada och pundiga småpushare som leker crips kanske. Men det är en liten avart av den kriminella världen som gör allt för att få uppmärksamhet.

Frågan är om den är så liten...
Citera
2022-05-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Frågan är om den är så liten...

Klart det är en liten andel av kriminella handlingar. Och ett fåtal individer av den kriminella massan. Bedrägerier, bidragsfusk, stölder av olika slag, illegalt spel, bolagshärvor och mycket mer. Den stora massan av narkotikahandeln består inte heller av att beckna femmor i tunnelbanan eller hantera ett kilo farstaladd i överbefolkade förortskvartar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in