2022-05-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Har du alla hans domar?

Ja, det har jag, och även handlingar från tre mål där han varit misstänkt men aldrig blev åtalad.

Eftersom det pratas om advokater så har VC Barre haft Christiaan Riemslag som advokat vid samtliga tillfällen. Han har alltså inte använt Dumles försvarare.

VC Barre var heller inte på brottsplatsen och ringde Facetime-samtal direkt efter mordet som den nu misstänkte gjorde. Oavsett om vissa personer försöker rikta misstankarna bort från Dumle, tycker det är "coolt" att utmåla VC Barre som farligare än en spritlangare eller bara tycker det är kul att trolla, så är det uppenbart dömt att misslyckas.
Citera
2022-05-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Bekräftat? Av vem?
Det är bekräftat genom att flera kriterier uppfylls. Som detta med telefonsamtal/facetime både före och efter - det har talats om detta i media att detta skett från mordplatsen och att telefon ska ha hittats. Det är Dumle- inte VcB som var på plats.
Vi vet vilken advokat som tilldelats och det är en som Dumle har anlitat tidigare. Detta är förstås inte ett hårt bevis men ett starkt indicium då folk ofta anlitar samma försvarare så länge de är nöjda.

Det talas även om vapenbrott vilket VcB enligt uppgifter i tråden inte dömts för.
Det talas även om gängmedlem - vilket ju Dumle är, "officiellt".
B4rre skulle kanske beskrivas mer som, typ "en framgångsrik ung rapartist som haft flera låtar på topplistorna senaste året". Och om man nämner "gäng" så tror jag att det skulle talas om gängkopplingar/setts tillsammans med kända gängmedlemmar e dyl snarare än "gängmedlem"? Media får väl utgå mer från vad som finns svart på vitt i form av domar eller vad artister själva säger/visar i sociala medier och videos. (Har i o f s inte kollat ordentligt på B4rres grejer, han gör ju gangsterrap och nämner sin ort som alla - kanske reppar han "officiellt" också?)
EDIT: Tvåa på bollen ser jag
EDIT2: Kom ihåg att vi snackar om kvällspress här. Om en person haft någon som helst framgång som artist så kommer detta inte på något sätt missas eller underdrivas. Då skulle man klickbaita det i rubriken till 150%.
Tänk också på att ALLA de kriterier som nämns i artikeln ska uppfyllas. Skriver de vapenbrott kan man stryka alla som inte har dom för vapenbrott. Det räcker inte att hitta någon som passar in på hälften av det som nämns.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-05-11 kl. 11:21.
Citera
2022-05-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ja, det har jag, och även handlingar från tre mål där han varit misstänkt men aldrig blev åtalad.

Eftersom det pratas om advokater så har VC Barre haft Christiaan Riemslag som advokat vid samtliga tillfällen. Han har alltså inte använt Dumles försvarare.

VC Barre var heller inte på brottsplatsen och ringde Facetime-samtal direkt efter mordet som den nu misstänkte gjorde. Oavsett om vissa personer försöker rikta misstankarna bort från Dumle, tycker det är "coolt" att utmåla VC Barre som farligare än en spritlangare eller bara tycker det är kul att trolla, så är det uppenbart dömt att misslyckas.
Barre snackar om alla mordförsök han varit inblandad i, dessa 3 mål vad är rubriceringarna? Han säger han varit misstänkt för mordförsök men släppt flera gånger.
Citera
2022-05-11, 11:37
Medlem
Som sagt, VcB är uppenbarligen INTE den som delgivits misstanke, ser inte heller att han skulle vara inblandad.

Men, uppenbart var han inte sugen på att fördjupa sig ang Einar i sin intervju med P3 Soul. Framställde det som att det fortfarande är känslomässigt jobbigt att prata om men han är väl rädd att trampa fel...
Citera
2022-05-11, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granskaren2021
Barre har suttit på LVU för vapenbrott,samt har han inaktiverat sina kommentarer,och tidningen skrev han var med honom,jag kan inte släppa Barre tyvärr.
Samt han har vart utomlands mycket.
Samt videon på Einar sista live så säger Barre till Elvis kom till Märsta trots han hade skyddat identitet.
Sen har ju Barres lyssningar ökat?.

Säker? Dock finns det fler kriterier som passar på Dumle men inte VcB, som Stefan S och jag, m fl talat om.
Citat:

Finns LVU med bland domarna? Men som sagt ser jag inte att det är han VcB då allt passar på Dumle.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-05-11 kl. 11:58.
Citera
2022-05-11, 11:53
Medlem
Citat:

Ja, bara att glömma Barre.
Citera
2022-05-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Håller helt med dig, Advokaten kan vara känd bland buset i Stockholm.
Tycker de är skumt att dumle håller sig aktiv på sociala medier ifall det var han, Barre däremot är helt offline sen han kom tillbaka till Sverige (förra veckan)
Han drog utomlands direkt efter Nils blev mördad, hans musik har knappast dragit in miljoner (inte hans alkohol försäljning till småbarn heller) för att kunna leva utomlands såhär länge. Att tidningarna skriver ”ung man” 411 gånger i varje artikel är oxå konstigt, Dumle är 26år. Det är väl snarare medelålders än ung.
Tidningen skrev ej heller att den misstänkte var på mordplatsen, dom skrev att han var med Nils under dagen.

Medelålders är man när man är 30 plus. 😂
Citera
2022-05-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Men varför kunde de inte pressa Nils själva och blanda in 20 personer till, några hade väl fått par hundra tusen medans andra säkert under 100 papp, så lite pengar och med så många inblandade? Som du skriver det är ju inga professor vi pratar om men förstår inte varför de inte satte press på Einar själva men det finns säkert en förklaring till det?

Dom försökte, du kan ju läsa i fup hur SSTV-ligan puckar hans pappas bil men dom hade varken vålds eller verkligt kapital för att pressa Einar på några större summor, därför behövde dom få med någon som han var rädd för. Det här var ju Einars barndomsvänner uppbackade av Mario Golzar, samma snubbar som sprungit hemma hos Einars mamma i småbyxor, dom behövde alltså få hjälp ev en tyngre liga så som Vårby för att lyckas.
Citera
2022-05-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Källa på det? jag hittar inget när jag googlar
IFPI's databas.
Citera
2022-05-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Håller helt med dig, Advokaten kan vara känd bland buset i Stockholm.
Tycker de är skumt att dumle håller sig aktiv på sociala medier ifall det var han, Barre däremot är helt offline sen han kom tillbaka till Sverige (förra veckan)
Han drog utomlands direkt efter Nils blev mördad, hans musik har knappast dragit in miljoner (inte hans alkohol försäljning till småbarn heller) för att kunna leva utomlands såhär länge. Att tidningarna skriver ”ung man” 411 gånger i varje artikel är oxå konstigt, Dumle är 26år. Det är väl snarare medelålders än ung.
Tidningen skrev ej heller att den misstänkte var på mordplatsen, dom skrev att han var med Nils under dagen.

Menar du att du anser att man är medelålders vid 26 år???? Allvarligt?
Citera
2022-05-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebal154
Menar du att du anser att man är medelålders vid 26 år???? Allvarligt?

Många som reagerade på detta, skrev (snarare) medelålders än ung. Snarare, mer åt medelåldershållet än ung.
Svårt o förstå detta verkar det som.
Citera
2022-05-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Säker? Dock finns det fler kriterier som passar på Dumle men inte VcB, som Stefan S och jag, m fl talat om.

Finns LVU med bland domarna? Men som sagt ser jag inte att det är han VcB då allt passar på Dumle.

VC Barre var under utredning hos Socialtjänsten 20 september 2013, 11 januari 2018, 22 januari 2019 samt 14 maj 2019 för problem med skolan och kriminella attityder. Samtliga de fallen avslutades utan insats.

En ny utredning gjordes (avslutades) den 22 juli 2019 då Socialtjänsten föreslog ungdomsbehandling, men föräldrarna tackade nej till det.

Den 19 september 2019 fattades ändå beslut om att placera honom på ett HVB-hem för att han skulle kunna bryta sin destruktiva livsstil och kriminella beteende. I den första domen mot honom, den 9 oktober 2019, dömdes han för ofredande och ringa misshandel till fortsatt ungdomsvård på HVB-hemmet. Det han dömdes för var att ha sparkat en ung kille i ryggen eftersom killen inte ville bjuda honom på en cigarett, samt utdelade ett slag i ansiktet på samma kille vid ett senare tillfälle.

Det står lite allt möjligt om hans ADHD och misslyckanden i skolan, men jag ser ingenting om något vapen i allt detta. Inte omöjligt att det förekommit, men det är inget jag noterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in