Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Är detta vanligt? Jag är en man och är något alldeles enormt otränad, men inte analyserar jag flyktvägar dagligen påväg hem från jobbet. eller pubben. eller klubben. Är detta en vardaglig sak??

Är ni andra män ofta oroliga för att utsättas för våld? Jag känner inte överhuvudtaget igen mig här.

Det som gör mig så förbannad på den här enfaldiga fokusen på 'det bliiir lite håård stäämning i omklädningsrummmet'-manlighet är alla unga killar som glöms bort, fastnar på internet och radikaliseras och kanske börjar göra riktigt farliga saker. Varför finns det ingen diskussion om den här gruppen av män? Gamerkillar som ramlar mellan stolarna är nog rätt jävla vanligt det också, och inte en enda av dem har problem med hårt tugg i omklädningsrummet.

jävla imbecilltv.

Klart det inte är vanligt.
Citera
2022-05-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Den gruppen tänker jag är viktigt att prata om. Hur gå till väga för det?

Det kommer inte att hända, om sveriges feminister får läsa ens en mild variant av vad som skrivs på discordservers så kommer de förklara krig mot pojkar. Då finns det inte en chans.

Det finns många unga män som haft förskräckliga mammor också, och deras kvinnohat skulle kunna behöva terapi och att de får skrika av sitt hat. Lycka till att försöka göra en ideell förening på det temat.

Kvinnor har tolkningsföreträde när det kommer till vårdsektorn, och kvinnor förstår bara muskelkillar med <70 iq som inte vill slåss längre.
Citera
2022-05-11, 15:10
Medlem
Jag såg programmet av en slump. Tyckte del 1 byggde ett bra och intressant påstående som tyvärr ebbade ut i avsnitt 2 och 3.

Sedan så tycker jag personligen att det blir svårt att ta någon på allvar som är så hysterisk att man börjar gråta över frågan "varför män inte pratar om våld mot män"

Jag känner inte igen mig i detta. Jag har nog aldrig upplevt mig hotad av andra män. Sedan om det är socioekonomiska förhållanden som har gjort att jag känner så, det är en annan fråga.
Citera
2022-05-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintovka
Jag såg programmet av en slump. Tyckte del 1 byggde ett bra och intressant påstående som tyvärr ebbade ut i avsnitt 2 och 3.

Sedan så tycker jag personligen att det blir svårt att ta någon på allvar som är så hysterisk att man börjar gråta över frågan "varför män inte pratar om våld mot män"

Jag känner inte igen mig i detta. Jag har nog aldrig upplevt mig hotad av andra män. Sedan om det är socioekonomiska förhållanden som har gjort att jag känner så, det är en annan fråga.

Det är för att din IQ är över 80 och du har andra, mer vanliga problem. Det är så jävla typiskt bianca kronlöf och linnea classon att bara identifiera maskulinitet utifrån steroidmuskelsnubbar. Som om majoriteten av dagens män är en karikatyr av herman hedning.

Säger en hel del om hur ointressanta deras röster är.
Citera
2022-05-11, 15:33
Medlem
kille: 'jag har brutit mitt ben pga trilla av cykeln, kan du ringa 112'

bianca: 'jag förstår, du är ledsen för att du har maskulinitetsproblem, för att du inte var alfahannen i omklädningsrummet under högstadiet, det måste ha varit jobbigt'
Citera
2022-05-11, 16:11
Moderator
Humbugs avatar
Har inte sett än. Man pratade om programmet på morgonpasset imorse, där också Kronlöf var gäst.
Kodjo försökte se. Skippade dock allvaret och spolade fram till standupen.
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Är detta vanligt? Jag är en man och är något alldeles enormt otränad, men inte analyserar jag flyktvägar dagligen påväg hem från jobbet. eller pubben. eller klubben. Är detta en vardaglig sak??

Är ni andra män ofta oroliga för att utsättas för våld? Jag känner inte överhuvudtaget igen mig här.

När jag bodde i en medelstor stad med hög brottslighet hade jag alltid koll på flyktvägar och något att försvara mig med i fickan. Var konstant rädd och på min vakt när jag var ute ensam på kvällarna. Vissa vägar undvek jag, om till exempel belysningen var dålig.
Jag tror det är vanligare än man kan tro.
Senast redigerad av Humbug 2022-05-11 kl. 16:14.
Citera
2022-05-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Har inte sett än. Man pratade om programmet på morgonpasset imorse, där också Kronlöf var gäst.
Kodjo försökte se. Skippade dock allvaret och spolade fram till standupen.

När jag bodde i en medelstor stad med hög brottslighet hade jag alltid koll på flyktvägar och något att försvara mig med i fickan. Var konstant rädd och på min vakt när jag var ute ensam på kvällarna. Vissa vägar undvek jag, om till exempel belysningen var dålig.

Att undvika vägar som inte har bra belysning tror jag alla gör i mer eller mindre utsträckning. Man som kvinna.

Samma sak med att vara på sin vakt. Det är jag med när jag går sent i centrala Stockholm på tex Sveavägen på vägen hem.

Men är jag rädd för män? Svar nej. Snarare pundare och fyllon med dålig impulskontroll.
Citera
2022-05-11, 17:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Feminismen har ingen djupare inblick i mäns psykologi än att män måste prata om problemen, de har pratat om att män ska prata om problemen i snart 30 år, men män varesig känner sig för att prata med varandra om så kallade "mansrollen" och det finns inga bevis att de som pratar om det har blivit bättre människor för det.

Sverige fortsätter bli våldsammare land i takt med att feminister pratar om att män ska prata med varandra.

Bara en idiot fortsätter med samma taktik trots att den omgående misslyckas. Pröva något nytt...
Citera
2022-05-11, 17:13
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Vilken paradox...
Citera
2022-05-11, 17:21
Medlem
knack1s avatar
Nu har jag ju inte hört hela podavsnittet med Sista Måltiden-nissarna, och det var väl förmodligen klippt "rätt", men de verkade ju livrädda för att ens diskutera mansrollen. De bara skämtade bort allt hon sa.

Annars tycker jag att det mesta hon säger är klokt. Har personliga erfarenheter av män som inte pratar om sina problem och det slutar alltid med självmord(sförsök). De allra flesta problem går att lösa om man TAR TAG I SIN SKIT!
Citera
2022-05-11, 17:24
Medlem
Av kommentarerna att avläsa finns det två typer av människor:

1. De som kollar på programmet och kan föstå poängerna, är resonliga och förstår poängen utan att behöva varken gilla eller avsky programmet.

2. De surmulna Flashbackarna som direkt börjar sätta hårt mot alla "feminister" och inte ser problemet - dessa personer är just problemet som man försöker belysa. Onödig aggression och otrevligheter.

Förstår inte riktigt problemet. Det är väl bra att någon vill försöka lyssna på oss gossar med och vill prata med oss för att försöka göra samhället lite bättre.

Nästan uteslutande allt våld kommer från män, men en liten skara män. Istället för att stå och gapa om "feministfittor" och "vänsterideologier" så kanske man kan sänka garden och försöka lyssna på det som faktiskt sägs.

INGEN mår bättre av att vi lever med våld runt oss. Ingen gynnas över huvud taget, inte ens den som brukar våldet för den mår förmodligen piss också.
Problemet är att ingen tar tag i det, ingen pratar om det. Istället väljer många här att börja gapa på feminister, som inte har någonting med detta att göra egentligen - ni är problemet, killar som höjer rösten vid minsta motstånd, som kastar ur sig aggressiva hot för att någon tycker annorlunda.

Personligen växte jag upp med mycket våld i hemmet bland brorsorna, vi var endast killar och det blev vidrigt att vara minsta barnet. Ingen mår bättre av att få stryk eller behöva utstå våld.
Ingen mår bättre av att vi vägrar prata om det heller.

Svälj stoltheten, snacka istället för att bli fiender. Även om man inte håller med så kan man hålla god ton och sluta göra politik av det, gossar. Det är ju vi som ska hålla ihop, vi är män och vi mördar och skadar varandra - icke bra!
Citera
2022-05-11, 17:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
En riktig komiker som Bill Burr kan faktiskt nå frågans kärna bättre och fortfarande få människor att skratta:

www.youtube.com/watch?v=rksKvZoUCPQ&t=1s

Runt 30 sekunder så gör han en förträfflig parodi på en kvinnomisshandlare som ser på Biancas lilla tvserie och kommer på att det visst var väldigt fel att slå skiten ur frugan. Mot slutet kommer han faktiskt med riktiga råd för att hålla huvudet kall när frugan försöker borra hål i ditt psyke.

Där har du det, en riktig komiker som får människor att skratta medan han belyser ett samhällsproblem. Se och lär, Bianca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in