2022-05-11, 13:22
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Lste ngot vagt om att 3D-visningarna kommer vara utan glasgon med ny teknik?
Nej det kommer fortfarande delas ut 3D-glasgon precis som frr. Tekniken med glasgonfri 3D finns inte n.
Citera
2022-05-11, 14:18
Medlem
2n00b4Us avatar
Jag fattar inte ens hur ettan kunde bli en sn hit, tvan ser ju inte heller ut att bidra med ngonting speciellt. Vad r det som r intressant frutom att filmerna ser "snygga" ut?
Citera
2022-05-12, 11:01
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag fattar inte ens hur ettan kunde bli en sn hit, tvan ser ju inte heller ut att bidra med ngonting speciellt. Vad r det som r intressant frutom att filmerna ser "snygga" ut?
Absolut ingenting. Du stller en frga samtidigt som du redan har svaret i din frga...

Just drfr kommer ven tvan bli en hit. Ingen lockas av storyn, utan det r effekterna som lockar. Tror inte ngon annan film i historien har lyckats med att locka biobeskare enbart pga effekter och inte story...
Citera
2022-05-12, 11:17
Medlem
XtraXs avatar
Tv trdar om samma film/filmer, vilken ska man vlja. Kunde vl sls ihop.
Senast redigerad av XtraX 2022-05-12 kl. 11:31.
Citera
2022-06-25, 12:36
Medlem
Nochillss avatar
Brutalt att teaser-trailern redan har ver 20 miljoner visningar p Youtuben(!)

Jag minns det luddigt mot slutet av den frsta filmen att storyn blev dramatiskt komplicerad.

Grace Augustine dog fysiskt innan hennes sjl kunde verfras till Eywa -Tree of Souls.
Samma sak med den galne versten Quaritch som blev ihjlskjuten av Jake skt honom med pilen.

Uppenbarligen, s har bda karaktrerna p ngot stt nd ftt sin medvetanden uppladdade i Avatarer.

https://www.youtube.com/watch?v=dN_aE_RZr9c
Citera
2022-06-25, 12:58
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Sg att det fanns en trd om frsta filmen, samt en gemensam trd fr film 2 och 3, men det fanns ingen trd om endast den hr filmen.

.
Man har allts redan spelat in en film 3 utan att veta hur film 2 kommer att tas emot?

Gr man och ser p dom filmerna r man idiot. Huvudsyftet r att tjna pengar och inte p att gra en bra film. Det frstr man av upplgget. Men ni rstar ju p sossar, mp och lf s det r skert en film i er smak.
Citera
2022-06-25, 13:22
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Man har allts redan spelat in en film 3 utan att veta hur film 2 kommer att tas emot?

Gr man och ser p dom filmerna r man idiot. Huvudsyftet r att tjna pengar och inte p att gra en bra film. Det frstr man av upplgget. Men ni rstar ju p sossar, mp och lf s det r skert en film i er smak.

Det r hela 5 filmer inplanerade, varav no 4 i stort r frdiginspelad eftersom Cameron anvnder sig av barnskdespelare.

Om ngon film sviktar, s r det bara att gra om resten av filmmaterialet till en Mini-serie istllet som tex "Star Wars".

Visst har Cameron inspirerats en hel del inte bara av "Pochahontas" men ocks frn John Boormans 80-tals rulle "Smaragdskogen".

https://www.youtube.com/watch?v=FR4riTsF21o
Senast redigerad av Nochills 2022-06-25 kl. 13:32.
Citera
2022-07-01, 23:13
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Kommer detta att bli filmhistoriens dyraste flopp?

Jag r 100% ointresserad av dessa uppfljare och jag upplever att intresset allmnt r - sdr.
Avatar var hypad till max nr den kom, och jag sg den p bio som mnga andra.
Den var knappt ok. En ointressant historia med trista och fula bl gubbar. Har aldrig sett den igen.

Har verkligen publiken bett om uppfljare, eller r det regissrens egna lilla njesprojekt?
James Cameron kunde istllet anvnt tiden t att restaurera sina gamla msterverk och slppa dom i 4K istllet. Aliens, True Lies, The Abyss, Fixa en bra version av T2, etc.

r ni andra verkligen sugna p uppfljarna, och kommer ni att g p bio fr att se dessa strutshalsade frvridna smurfar?
Citera
2022-07-02, 00:01
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Kommer detta att bli filmhistoriens dyraste flopp?

Jag r 100% ointresserad av dessa uppfljare och jag upplever att intresset allmnt r - sdr.
Avatar var hypad till max nr den kom, och jag sg den p bio som mnga andra.
Den var knappt ok. En ointressant historia med trista och fula bl gubbar. Har aldrig sett den igen.

Har verkligen publiken bett om uppfljare, eller r det regissrens egna lilla njesprojekt?
James Cameron kunde istllet anvnt tiden t att restaurera sina gamla msterverk och slppa dom i 4K istllet. Aliens, True Lies, The Abyss, Fixa en bra version av T2, etc.

r ni andra verkligen sugna p uppfljarna, och kommer ni att g p bio fr att se dessa strutshalsade frvridna smurfar?

Sg ngra minuter av den frsta filmen nr det begav sig. Jag stannar dr och kommer inte se en endaste sekund till av ngon Avatar film. Vilket sanslst skrp.
Citera
2022-07-02, 12:34
Moderator
zanteras avatar
Tror inte den kommer floppa av ngra anledningar:

1. Frsta filmen drog in 2 miljarder och ven om det var ett tag sen s kan man ju inte skmta bort den summan pengar
2. Tror Avatar har en viss frdel av att vara ngot 'eget' - en blockbuster som alla kan g och se och till skillnad frn t.ex. Marvel eller DC eller Star Wars filmerna s har du inte dilemmat 'du mste ha sett 25 andra filmer fr att hnga med' och jag tror det r en frdel d det rcker att ha sett frsta Avatar och det har mnga redan gjort
3. Fr att spinna vidare p punkt 2 s tror jag just det faktum att det inte r en superhjltefilm eller en Star Wars film kommer gynna Avatar 2 d det r en storfilm som r 'ngot annat'
4. James Cameron r en av f regissrer som ntt en punkt dr man ser hans filmer fr att det r en Cameron film och ven om jag personligen rankar Avatar och Titanic en bit ner bland hans filmer s kommer jag alltid se en ny Cameron film fr att jag lskar T2, Aliens och T1 s mycket
5. En ny Cameron film nufrtiden innebr ju ocks nya teknologiska framsteg och en del av hypen kring uppfljarna r ju att han har vntat tills 'tekniken hunnit ifatt' hans vision och oavsett om handlingen/skdespeleriet inte r msterverkniv s kan nog Avatar 2 likt den frsta f stmpeln "ni mste se den p bio fr det r ett spektakel"
6. Den slpps ganska bra runt Jul och med inte s mycket annan stor konkurrens. Lr bli en film mnga gr och ser typ i mellandagarna d man har tid ver osv.

Tror inte den kommer dra in 2 miljarder som frsta filmen men tror helt klart den kommer g med vinst. Skulle inte alls bli frvnad om den landar p typ 1.2-1.5 miljarder eller ngot.
Citera
2022-07-02, 17:52
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Huvudsyftet r att tjna pengar och inte p att gra en bra film.
D skulle den skilja sig frn dagens biofilmer allts?

Hade regissren bara haft pengar i tanke hade han kommit ut med frsta uppfljaren 2011.
Citera
2022-07-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag r mttligt intresserad och tycker vl egentligen inte att Avatar r en jttebra film storymssigt. Men styrkan i Avatar lg ALLTID i dess visuals och fantastiska effekter.

Jag som ligger politiskt till mitten-vnster lskade verkligen Avatars story, srskilt den frsta filmen som var snppet mer pacifistisk. Den liknar Dansar med vargar, och kritiserar imperialism/kolonisation och romantiserar ver urfolk. lskar att den retar vit maktrrelsen. Dock gick Dansar med vargar nd lngre eftersom dr var det ingen vit frlsare som det i viss mn har varit i Avatar, utan den goda sidan frlorade i Dansar med vargar. Jag r dessutom scifi-nrd, s Avatar anspelningar p mind uploading fr igng mig.

r den nya filmen ocks vnsterpolitisk och nytnkande rent scifimssigt?
Senast redigerad av guru1966 2022-07-02 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in