2022-05-11, 12:37
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Religionerna behöver inte vara direkt påhittade utan kan vara en gemensam uppfattning av hur världen är. Olika stammar och grupper har olika kulturella uppfattningar och gillar inte varandra eftersom de motsäger varandra. Religion är människors tankar och splittrar mänskligheten.

Jesus är mer som information från en övre värld än som en religion och hans budskap har spritts utan att ha förståtts eller efterlevts.
Är Jesu död och uppståndelse viktig för att bli räddad? Det verkar så. Är det alla människors berättelse det Jesus gjorde?
Citera
2022-05-11, 12:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Är Jesu död och uppståndelse viktig för att bli räddad? Det verkar så. Är det alla människors berättelse det Jesus gjorde?
Nej det tror jag inte. Kanske var det viktigt för kristendomen.

Den som tror på honom som sände Jesus har evigt liv. Alla andra människor döms till evigt straff eller evigt liv på domedagen.
Citera
2022-05-11, 12:49
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Jesus är mer som information från en övre värld än som en religion och hans budskap har spritts utan att ha förståtts eller efterlevts.

Är inte religion information från en övre värld?
Eller bättre uttryckt, människans tolkning av information från en övre värld.

Och vad menar vi när vi säger "en övre värld"?
Citera
2022-05-11, 12:54
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Nej det tror jag inte. Kanske var det viktigt för kristendomen.

Den som tror på honom som sände Jesus har evigt liv. Alla andra människor döms till evigt straff eller evigt liv på domedagen.
Ok jag förstår. Tack..
Men det finns nåt där att samlas kring helt klart.. jag har svårt att känna bara tyvärr kanske.
Citera
2022-05-11, 12:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion

Jo, olika berättelser har tolkats som tecken från en andevärld, men Jesus levererade ett helt koncept, att vi lever i en värld där Satan styr medan han själv kom från en fullkomlig värld.
Citera
2022-05-11, 12:56
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:

Finns ju olika guds och livs-döds inspirerade människor som satt ihop religionen.Det är inte lätt att vårda människor.
Citera
2022-05-11, 12:57
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Finns ju olika guds och livs-döds inspirerade människor som satt ihop religionen.Det är inte lätt att vårda människor.
"Kristendomen" är förstås i sin verkliga essens perfekt.
Det är våra liv..
Citera
2022-05-11, 12:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ok jag förstår. Tack..
Men det finns nåt där att samlas kring helt klart.. jag har svårt att känna bara tyvärr kanske.
Det skulle vara underbart om vår värld var fullkomlig och hållbar, men det är den inte. Det är bara drömmar och önsketänkande att Satans värld kan förbättras.
Citera
2022-05-11, 12:59
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Nej tack, det är för uppenbara påhitt och lögner. Jag är ganska nöjd faktiskt med att leva som ateist. Det enda jag önskar mina barn och framtiden är att man ska slippa behöva säga man är ateist. Att alla i hela världen dumpar det här med religioner.
Religion är liv. Annars blir du mycket ensam
Citera
2022-05-11, 13:23
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Jo, olika berättelser har tolkats som tecken från en andevärld, men Jesus levererade ett helt koncept, att vi lever i en värld där Satan styr medan han själv kom från en fullkomlig värld.

Vad menar vi när vi säger "andevärlden"?
Citera
2022-05-11, 13:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Vad menar vi när vi säger "andevärlden"?
Jag är ingen expert men en inre värld med makt, där även Satan finns. Jag vet av erfarenhet att den makten kan manifestera sig även i den yttre världem, den värld som vi människor har det mesta av vårt fokus på.
Citera
2022-05-11, 13:28
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Det skulle vara underbart om vår värld var fullkomlig och hållbar, men det är den inte. Det är bara drömmar och önsketänkande att Satans värld kan förbättras.
Det verkar som du tror att Gud vill vi ska dö bort.

Tycker du ska avväpna din satan. Neutralisera. Det går ju med Jesus!. Gud är med dig. För dig.

Världen är full av liv. Folk kommer behöva hjälp. Då kan vi vara där och göra guds vilja med dom. Det är dock svårt och kräver att man är klok. Och har finess.
Jesus är äkta liv. Vi är dödliga.

Livets alla faser är goda.

Det är en balansakt, ständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in