2022-05-11, 11:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det finns ingen annan än Ryssland som lyckats så bra med att få Sverige att ge upp neutraliteten till förmån för NATO. Man undrar varför vill Ryssland att vi ska gå med i NATO?
Det stämmer i.o.f.s. supermakterna gynnas av att oberoende länder går med i blocken, vilket block vi än går med i.

Men det går inte att resonera med dig. Du frågar om vad som helst eller påstår vad som helst för att försöka slita sönder diskussionen. Tidigare påstod du att NATO skulle attackera via Belarus och att NATO inte hade tillgång till kryssningsrobotar. Diskussioner med dig spårar oftast helt ur. Så jag håller mig till tråden.

I detta fall har NATO visat hur de arbetar. Kanada, ett NATO-land har skickat våra vapen till Ukraina. Nu dyker våra vapen upp i video där de dödar ryssar. Så arbetar NATO för att sätta press på andra länder.
Citera
2022-05-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

I detta fall har NATO visat hur de arbetar. Kanada, ett NATO-land har skickat våra vapen till Ukraina. Nu dyker våra vapen upp i video där de dödar ryssar. Så arbetar NATO för att sätta press på andra länder.
Jag tror mer på att det är marknadsavdelningen för CG som är i farten. CG kommer att sälja som smör om Ukrainas försvar säger att den är bra.

Vad än NATO gör för att sätta press så har det inte varit fungerade de senaste 70 åren, men Ryssland lyckades på några veckor få S och SD att byta uppfattning.
Citera
2022-05-11, 12:15
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
Böjer mig inte för varken inhemska eller utländska diktaturer.

Trevligt att du kan ta del av det välstånd jag skapar genom att jobba inom tillverkningsindustrin.
Lite tacksamhet vore på sin plats?
Tack för att du jobbar i tillverkningsindustrin! Det är bra att vi har duktigt folk där!
Citera
2022-05-11, 12:17
Medlem
wwrs avatar
Här har alltså Kanada och Ukraina varit inblandade. Kanada är NATO-land och Ukraina vill gå med i NATO.

Kanada har skickat våra vapen till kriget i Ukraina. Ukrainas regering publicerar video där man gör stort nummer av hur svenska vapen dödar ryssar. Det ökar naturligtvis hotet mot Sverige. Så arbetar NATO för att försöka dra in oberoende länder i krig.

Men jag hinner inte upprepa detta mer. Diskussionen verkar tappa ämnet. En del verkar ha lämnat den, förhoppningsvis tillfälligt. Måste själv ta paus en stund från detta. Ha en bra dag.
Citera
2022-05-11, 12:18
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ukraina kontrolleras av USA och internationella nätverk. Det har jag svarat på här:

(FB) Svenska Carl Gustav sänker nya T-90 M och tackar Sveriges kung
Jaså, det säger du? Okej, då vet jag att Ukraina styrs av USA. Suck....
Citera
2022-05-11, 12:22
Medlem
Citat:
Nej. ingen tror att Ryssland blundar. Vi blundar inte heller för de övergreppen Ryssland utför och vi kommer ställa de ansvariga inför rätta. Och vi det här fallet är inte lilla Sverige utan resten av världen.
Om Finland går med i NATO men Sverige inte går med i NATO så kommer vi förmodligen ha fortsatt gott samarbete med Finland. Precis som vi idag har med övriga NATO.
Ukraina har också "gott samarbete" med NATO..
Men faktum är att de står relativt ensamma mot stora Ryssland idag.

Civila slaktas och NATO ingriper inte direkt förutom hjälp med vapen och pengar.

Kan lova dig att stridsviljan är 99% högre hos Ukrainare än Svenskar, dels på grund av hur förstört Sverige blivit på senare år.
Citera
2022-05-11, 12:23
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jaså, det säger du? Okej, då vet jag att Ukraina styrs av USA. Suck....

Sanning med modifikation. Just nu orsakar britterna mest elände. Mer än usa.

Lite krigsbyte från vår försvarsmakt till våra såta ryska vänner...

https://t.me/intelslava/28556?single
Citera
2022-05-11, 12:31
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Den fega och snöpta bunkerdvärgen kommer inte att göra ett skit mer än komma med sina löjliga hot!

Skulle han skicka missiler mot nåt västland kommer det att stå dvärgen dyrt. Sanktionerna kommer att utökas till den grad att ryssjävlarna kommer att drabbas av svår svält…..

Ryssland är redan så sanktionerat det kan bli, så det skiter de nog högaktligen i.
Ryssland och Ukraina producerar 30% av all världens vete, så de kommer definitivt inte svälta. Det kommer däremot väst göra. Lycka till i höst när jag en limpa bröd kostar 250kr.
Citera
2022-05-11, 12:32
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det finns ingen annan än Ryssland som lyckats så bra med att få Sverige att ge upp neutraliteten till förmån för NATO. Man undrar varför vill Ryssland att vi ska gå med i NATO?
Ja,tack Putin för du öppnade ögonen på de som var emot Natomedlemskap!

Bara för att världen nu fått sett vilka bra vapen Sverige kan utveckla och hjälpa till att döda ryssorcher med okar naturligtvis inte risken för en attack från bunkerdvärgen. Snarare tvärt om!
Citera
2022-05-11, 12:34
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ryssland är redan så sanktionerat det kan bli, så det skiter de nog högaktligen i.
Ryssland och Ukraina producerar 30% av all världens vete, så de kommer definitivt inte svälta. Det kommer däremot väst göra. Lycka till i höst när jag en limpa bröd kostar 250kr.
Jag kommer att återkomma till ditt idiotinlägg då!

Vi behöver varken rysk gas eller vete! Att du inte förstått det tyder ju på rejäl svagbegåvning!
Citera
2022-05-11, 12:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja,tack Putin för du öppnade ögonen på de som var emot Natomedlemskap!

Bara för att världen nu fått sett vilka bra vapen Sverige kan utveckla och hjälpa till att döda ryssorcher med okar naturligtvis inte risken för en attack från bunkerdvärgen. Snarare tvärt om!
Precis så. Dessutom kan det öppna för mycket mer svensk vapenexport, vilket gynnar oss här hemma samtidigt som vi blir säkrare.
Citera
2022-05-11, 12:38
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Sanning med modifikation. Just nu orsakar britterna mest elände. Mer än usa.

Lite krigsbyte från vår försvarsmakt till våra såta ryska vänner...

https://t.me/intelslava/28556?single
Jaha? Hehehe... Låt dem få svenska pansarskott, de är så klantiga i sin krigföring att de kommer ha ihjäl fler bland sina egna än någon annan när de ska använda dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in