2022-05-10, 23:32
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Tycker det är utmärkt om u-landet Ryssland ser att svenska vapen plockar det bästa dom har att komma med.

"Svenska vapen" tycks ha varit pansarvagnsskott för att undvika att pansarvagnen hamnar i Banderiternas händer.

Vilket du ser bl a på besättningen flyr innan och varifrån skottet kommer.
Citera
2022-05-10, 23:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
EU har oxå en solidaritetspakt. Om Ryssland vill ha någon framtida handel med EU är en bombning, med eller utan kärnvapen, av EU-territorier en väldigt usel idé.

USA på dekis. Europa definitivt på dekis. Det är inte 1900-talet längre. Ryssland tillhör BRICS och de samlar långt över 50% av jordens befolkning. Risken finns att Europa/väst har peakat. Ett forcerat konstruerat peak vill säga. Vad händer med Europa om rysk gas, olja, spannmål, foder samt konstgödsel går till Asien/Afrika istället? Vad händer med väst om vi inte får halvledare från Taiwan? Hur många kommer svälta ihjäl? Hur många kommer frysa ihjäl? Hur många kommer ta livet av sig när inga framtidsutsikter längre finns att kunna arbeta igen inom överskådlig framtid?

Jag har ställt frågan vid flera tillfällen och ännu inte fått svar.
1. Har Ryssland supersoniska vapen?
2. Har Sverige eller väst motmedel till detta?
Citera
2022-05-10, 23:45
Medlem
Det är väl CIA som sitter och knapprar på Ukrainas twitter. De vill ha med oss i Nato.
Citera
2022-05-11, 00:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Det är klart att de inte kommer atombomba Ukraina, de har ju egna soldater där, men de kan ju mycket väl skicka iväg en kärnvapenmissil mot en mindre stad i Sverige om alkis-Maggan nu säger att vi ska med i Nato. Finns ingenting som från att göra det.

Personligen har jag oerhört svårt att se att de skulle skicka kärnvapenmissiler på Sverige. Det skulle förstöra relationerna med inte bara Sverige utan hela Europa för överskådlig framtid. Samma sak om de skickar missiler på Stockholm eller några andra städer i Sverige. Det skulle förändra allt. Stänga av gasen eller hacka banksystemen är en helt annan sak. Sådant kan man komma förbi på under en mansålder.

Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Blir det ett fullskaligt kärnvapenkrig så spelar det ingen roll om vi är med i NATO eller inte. Förhoppningsvis överlever mänskligheten på någon avlägsen ort på södra halvklotet.

NATO= North Atlantic Treaty Organization
Antarktis = sydpolen.

Kärnvapenkrig på norra hemisfären. Rykten har gått länge att eliten planerar dra sig tillbaka till Antarktis. [Krokiga fingrar gnids].
Citera
2022-05-11, 00:22
Medlem
Severlohs avatar
[quote=RudyardKipling|80196334]Personligen har jag oerhört svårt att se att de skulle skicka kärnvapenmissiler på Sverige. Det skulle förstöra relationerna med inte bara Sverige utan hela Europa för överskådlig framtid. Samma sak om de skickar missiler på Stockholm eller några andra städer i Sverige. Det skulle förändra allt. Stänga av gasen eller hacka banksystemen är en helt annan sak. Sådant kan man komma förbi på under en mansålder.[quote=RudyardKipling|80196334]

Nej det tror väl egentligen inte jag heller, men de kan mycket väl skicka några icke-nukleära missiler mot några väl valda mål. Det hade ju tydligen sabbat Nato-ansökan.

Jag håller mig iaf långt ifrån Stockholm den närmsta tiden.
Citera
2022-05-11, 04:01
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jojo jag håller med men är det så klokt att tala om att nu har sverige medverkat i att döda ryssar? Det kan man väl hålla lite låg profil på?

Vet inte om de brukar säga att "nu har ett finskt vapen dödat 12 ryska pojkar " tex?

Huvudsaken är väl att vapnen funkar utan att de behöver tala om ursprungsland?
Tvärtom! Vi ska vara stolta över att svenska vapen förstör ryssar. Det borde basuneras ut överallt.
Fördelar:
* vi jävlas med Ryssland
* svenska vapen testas på detta sätt i strid under verkliga förhållanden
* möjliggör försäljning av vapnen till andra fredliga länder

Nackdelar:
----
Citera
2022-05-11, 05:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Du skrev ju att Sverige skulle få militär hjälp av medlemsländer i EU om ryssarna bombar oss. Hur ska det gå till då?

Det spelar ingen roll om gasen kommer ”minska drastiskt” inom något år, nu är Tyskland med fler väldigt beroende av gasen, och det är nu Sverige tydligen ska gå med i Nato

Som sagt, hade jag varit Putin så hade jag verkligen bombat Sverige nu om alkis-Maggan offentliggör en Nato-ansökan.
Den fega och snöpta bunkerdvärgen kommer inte att göra ett skit mer än komma med sina löjliga hot!

Skulle han skicka missiler mot nåt västland kommer det att stå dvärgen dyrt. Sanktionerna kommer att utökas till den grad att ryssjävlarna kommer att drabbas av svår svält…..
Citera
2022-05-11, 05:24
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Den fega och snöpta bunkerdvärgen kommer inte att göra ett skit mer än komma med sina löjliga hot!

Skulle han skicka missiler mot nåt västland kommer det att stå dvärgen dyrt. Sanktionerna kommer att utökas till den grad att ryssjävlarna kommer att drabbas av svår svält…..
Håller med. Jag tycker att dom borde drabbas av svält och sjukdomar redan nu.
Citera
2022-05-11, 06:15
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Tvärtom! Vi ska vara stolta över att svenska vapen förstör ryssar. Det borde basuneras ut överallt.
Fördelar:
* vi jävlas med Ryssland
* svenska vapen testas på detta sätt i strid under verkliga förhållanden
* möjliggör försäljning av vapnen till andra fredliga länder

Nackdelar:
----

Du är ung och arg med enorma nivåer av testosteron i kroppen så din kommentar är förståeligt.

Men för oss andra; äldre, kvinnor och barn som inte vill bli slaktade av Putin bara för att ungtuppar som du gillar att provocera. Vi kan nog tycka att det är av värde att hålla en lägre profil.

Vapenförsäljning är inte aktuellt i en sönderbombad värld.
Citera
2022-05-11, 06:19
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Ska väst svara med sanktioner på ett kärnvapenangrepp? Glöm det. Ingen behöver oroa sig för svält i det läget, det kommer gå mycket fortare med ett hembesök hos Sankte Per.
Citera
2022-05-11, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Nu var ju påståendet att ryssen får en anledning att invadera oss, tom typ måste invadera oss om vi går med.

Det är ett väldigt märkligt påstående.

Jag har inte påstått det motsatta, och behöver således inte motivera det heller.

Håller med om det för Ryssen skulle och kommer aldrig attackera Sverige!
NATO behövs inte!!
Citera
2022-05-11, 07:33
Medlem
Citat:
Nej invadera tror jag inte, men de kan mycket väl bomba några väl utvalda mål. Som jag förstått det så får vi inte ens gå med i Nato då.

Det hade jag gjort om jag var Putin.
Då tror jag vi tar mod till oss och fimpar den ryska gasen till Europa.
För övrigt så ska det vara en gränskonflikt som behövs för att stoppa en ansökan, lite terrorbombningar är inte en gränskonflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in