2022-05-11, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Du kommer osökt då in på dig själv?

Nej, det har aldrig varit aktuellt. Däremot kom jag på att ämnet kontaktförbud varit uppe i tråden tidigare.

Jag gissar att det var något av de specialområden som det fanns fördjupad kunskap om inom Rättssäkerhetsorganisationen, utöver hur man skulle uppträda i polisförhör om man var misstänkt för våldtäkt och andra sexualbrott.

Organisationens skapare, Johann Binninge, fick som bekant sin juridiska skolning inom detta specialområde via Livets hårda skola och sina egna erfarenheter av rättvisans kvarnar.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Han förgrep sig sexuellt på sin sambos dotter, samt utsatte sin sambo för grov kvinnofrids kränkning som det heter när tvång, hot och bl.a örfilar är inblandade.
Han utsatte senare båda två för "stalking" olovlig förföljelse som det heter och visade i förhör ingen ånger eller självinsikt.
Han dömdes för detta och fick kontaktförbud, men när EX sambons dotter fyllde18år upphörde det tydligen.
Han överklagade allt så långt det gick att överklaga men dömdes, förolämpad o kränkt startade han sen RO med likasinnade.
Ja det är sant, Binninge är dömd för sexualbrott mot mindreårig i nära relation.
En pedofil och kvinno skändare, tvi faan!
2022-05-11, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det blir säkert bra med det, det var du som tog upp ämnet om kontaktförbud. Det finns säkert inget förbud mot att citera äldre inlägg i denna tråd om det ämnet.

Esbjörn Bolins förra ombud hade uppenbarligen goda juridiska kunskaper inom området. Så om det finns risk för att Ebba Busch måste freda sin fastighet från ovälkomna besökare så kan han säkert råda Esbjörn Bolin, eller vem som nu eventuellt fotograferar husets säkerhetssystem, att undvika att eskalera konflikten så långt.
Nej det var inte jag som tog upp frågan.
Det var någon stolle som skrev att Esbjörn skulle få besöksförbud gentemot Ebba för att han gjort en polisanmälan. Det har inget med Binninge att göra.
Senast redigerad av Pilotyega 2022-05-11 kl. 06:41.
2022-05-11, 06:43
Medlem
Nej, jag ser nu att du var tvåa på bollen. Men jag tror ändå att Binninge kan vara rådgivare till Esbjörn Bolin i ämnet eftersom han har både egna erfarenheter och förvärvade juridiska kunskaper om kontaktförbud eller vad det nu heter. Jag är lekman och vet inte korrekt terminologi.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hysteriskt rolig hade ju varit om Ebba ansökte om besöksförbud eftersom Esbjörn trakasserar henne.

Citat:
Tror det heter kontaktförbud nu mer, men jag kan inget om juridik

Citat:
Nej det var inte jag som tog upp frågan.
Det var någon stolle som skrev att Esbjörn skulle få kontaktförbud gentemot Ebba för att han gjort en polisanmälan. Det har inget med Binninge att göra.
2022-05-11, 06:53
Medlem
Enligt påståenden ska Esbjörn ha anmält Busch för något.
Det får mig undra, varför har Esbjörn inte polisanmält de advokater och vännen som ska ha tvingat Esbjörn skriva på förlikningen? Eller gjort en anmälan till advokatsamfundet? Det hade ju kunnat stärka Esbjörns påståenden om att han blev tvingad men han gjorde inte det.

Varför ska Esbjörn kärva förlikningen ska efterlevas när han kämpar emot den?
2022-05-11, 06:54
Bannlyst
Har verkligen esbjörn gjort en polisanmälan mot Ebba? I så fall, för vad har han anmält henne? Och, finns någon länk i tråden som styrker detta?
2022-05-11, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Har verkligen esbjörn gjort en polisanmälan mot Ebba? I så fall, för vad har han anmält henne? Och, finns någon länk i tråden som styrker detta?

Man har frågat om bevis för det påståendet och inte fått något.
2022-05-11, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Det kanske kommer något som bevisar det under dagen
2022-05-11, 07:10
Bannlyst
Citat:

Vem kommer påståendet från?
2022-05-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vem kommer påståendet från?

Pilotyega är den som påstår det.

Själv undrar man varför Esbjörn inte polisanmälde sina advokater och vän för tvingat Esbjörn skriva på förlikningen som Esbjörn påstår.
Samt inte anmälde advokaterna till advokatsamfundet.
2022-05-11, 07:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Rätt av Ebba att låsa ut Esbjörn, går inte att ha en gubbjävel springandes i sitt hus, som stjäl verktyg lösöre och gud vet vad.
2022-05-11, 07:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag fattar inte hur någon kan betvivla att Esbjörn ångrat sig. Jag tror hela Sveriges befolkningen förstår att Esbjörn ångrat sig. Oavsett om man fått det bekräftat genom att läsa inlagor, eller om man bara följt det på lite håll. Esbjörn säger att han ångrade sig och försökte få tag i Ebba redan dagen efter, men det finns dokumenterat och Ebba har erkänt att hon fått brev av Esbjörn 3 september. Så från 3 september 2020 och fram till dags datum har Esbjörn i stort sett inte sagt något annat än att han ångrat sig.

Hur många brev har Esbjörn skickat till Ebba? Det finns ett brev daterat den tredje september, som påstås ha skickats rekommenderat. Det innebär att brevet omöjligen kan ha nått Ebba samma dag som det är daterat om dateringen är korrekt. Så kan du peka mig på någon källa där Ebba erkänner att hon har fått brev av Esbjörn den tredje september?

Sedan har vi det där med Esbjörns ånger. Ja, Esbjörn säger i ord att han ångrat fastighetsförsäljningen. Men hur ser hans handlingar ut? De motsäger faktiskt hans ord. Till på råga på allt så har Esbjörn ångrat sig flera gånger verbalt, så vad är det som egentligen gäller? Nej, hade Esbjörn ångrat sig, på riktigt, hade han agerat för att få tillbaka fastigheten. Han hade fört samtal med Ebba, förhandlat och gett henne en morot istället för att hålla sig undan och smyga fram ur skuggorna med piskan.

Citat:
Esbjörn gör ju verkligen sitt yttersta för att få kontraktet hävt. Driver denna process om att få stadfästelsen prövad så långt det bara går. Och nu polisanmäler han Ebba för att hon inte håller det som står i förlikningen. Och ja, jag hade redan läst de delar av den som länkades till här. Det var de hemliga delarna jag hänvisade till. (Sista meningen ej riktar till MisterSeven).

Nej, han gör verkligen inte sitt yttersta. Det yttersta hade varit att sätta sig ner vid förhandlingsbordet och erbjuda att hålla Ebba helt skadeslös om han fick tillbaka fastigheten.

Vad står i förlikningen? Esbjörn hade viss tidsbegränsad tillgång till fastigheten. I övrigt är det väl köpeavtal och köpebrev som gäller? Där övergår allt Esbjörn lämnar kvar, till Ebbas ägo, så varför har han då inte tagit med sig det han ville ha innan han överlämnade köpebrev och gav henne tillträde? Det var inte så att det saknades tid och möjlighet att hämta den där tavlan.

Det skulle inte förvåna mig om han faktiskt har hämtat tavlan, men polisanmäler på ren jävelskap. Han obstruerar på alla sätt han kan, mot allt och alla.

Citat:
I denna polisanmälan ska polisen granska Ebbas handlingar. Det är inte helt omöjligt att den leder till att polisen själva öppnar en utredning över hur affären gick till. De ska ju göra det om misstanke om ytligare brott dyker upp under en utredning.

Varför skulle polisen öppna en utredning om brott gällande hur affären gått till? Det finns inget redan inlämnat material som påvisar brott, inga vittnen, ingenting. Det enda som finns, är en opålitlig persons ord. Rent juridiskt, håller det ens det Esbjörn har sagt? Är det brott om det skulle vara sant?

Citat:
Attans att han inte fattade det du. Men enligt mig så har det varit ytters tydligt att det inte varit något alternativ för Ebba sedan första intervjuan faktiskt. Även om Ebba besitter så mycket social kompetens att hon inte kunde svara nej när reporten frågade utan sa att hon inte skulle genomföra affären om Esbjörn inte ville.

Det handlade inte om social kompetens. Det handlade om politik och signaler till väljarna. Hon var beredd att backa för att behålla väljarna och sitt jobb. Hade hon varit privatperson, hade hon inte uttalat sig i media. Faktum är att Ebba har tagit på sig en massa kostnader som Esbjörn borde ha betalat. Det är nog inte av snällhet, utan av politisk nödvändighet. Inte för att hon har fel, utan för att det handlar om signaler till väljarna. En privatperson hade inte gjort det.

Citat:
Dock i samma sekund som hon utsövde de orden började hon mangla ut intervjuer och uttalande om bostadslösa barn, uppsagda hyresrätter, livspussel och andra halv lögner, hel lögner och för saken ovidkommande argument. Argument där hon framställde sig själv som ledsen. Det var nästan att mam såg en tår i ögonvrån. Sen blev hon självklart arg fräste och skuldbelade journalisterna för att de ställde frågor. Men det är ju det mönstret Ebba använder sig av. Dock aldrig under någon av dessa faser har låta Esbjörn få tillbaka sitt hus.

I all välmening (helt utan ironi), om du vill att vi ska börja ta ditt ord för sanning, tror jag att du ska korrekturläsa vad du skriver, innan du skickar det. Du skulle vinna på att hålla dig till verifierbar sanning, stava rätt och använda rätt ord vid rätt tillfällen.

Ebba har sagt att hon hyrde bostad, men hon hade ingen hyresrätt. Det boende sades upp eftersom hon planerade att flytta in i en renoverad sommarstuga. Något som hade varit fullt möjligt om Esbjörn hade fullgjort sin del av avtalet. När han inte gjorde det, stod Ebba och hennes barn utan bostad. Ja, rent praktiskt fick nog barnen bo hos Ebbas föräldrar eller hos sin pappa när det var Ebbas barnvecka, men det var en tillfällig lösning på ett bostadsproblem skapad av Esbjörns ånger.

Sedan är livspusslet som sådant ingen lögn. Fråga vilken småbarnsförälder som helst, det är ett faktum. Ebba som frånskild småbarnsförälder med tidskrävande jobb har definitivt drabbats av det hon med. Det är inte ett ovidkommande argument i sammanhanget, precis som att dra in barnen i det hela inte är det. Livspussel och barnen är anledningen till att hon letade efter en lokal bostad för sig och barnen. Det är klart att det finns föräldrar som struntar helt i sina barns behov och bara agerar utifrån vad som är bäst för den vuxne, men bryr man sig som förälder och har möjlighet att göra sina barns liv lite bättre, varför inte göra det? Jag bor i hus på landet för mina barns skull, istället för att bo i en lägenhet i en storstad för min skull.

Varför skulle Ebba ge tillbaka Esbjörn hans fastighet? Det moraliskt och etiskt korrekta är att Esbjörn står för alla kostnader Ebba har fått, när Esbjörn nu har ångrat sig. Men det ville han inte. Han ville att Ebba skulle stå för allt sitt och så skulle hon kanske få en symbolisk summa som plåster på såren. Det efter att han dragit igång ett lögnaktigt mediadrev dessutom.

Citat:
Huset är för bra. Det är nästan enda alternativet för att Busch klanen ska kunna bo så där tätt som de vill. Varför ex mannen vill bo kvar i Busch-land är ofattbart. Det torde inte varit allt för svårt för Ebba att strida för huset hon hade istället för att sno Esbjörn. Det var ju perfekt, mamma och pappa Busch så nära som ute på tomten.

Varför folk väljer att bo som de gör, är väl upp till dom? Men när både Ebbas och exmakens föräldrar bor i byn, är det nog praktiskt att bo i närheten själv också när man har småbarn. Pålitliga, tillgängliga och billiga barnvakter om man vill vara cynisk och en möjlighet för barnbarnen att få en bra kontakt med mor- och farföräldrarna. Har barnen skaffat kompisar i byn redan innan skilsmässan, är det väl dessutom rätt snällt att bo kvar och låta barnen ha sina kompisar kvar?

Om Ebba hade bott kvar i deras gamla hus, hade det löst grundproblemet då? Jag hävdar att det inte hade gjort det. När en bostad behöver bli två bostäder vid skilsmässa är problemet fortfarande detsamma när det inte finns tillgängliga bostäder. Hade det varit exmaken som köpt Esbjörns fastighet, hade media varit ointresserade såvida de inte kunnat fästa nån skit på Ebba.
2022-05-11, 07:40
Medlem
Citat:
Pilotyega är den som påstår det.

Själv undrar man varför Esbjörn inte polisanmälde sina advokater och vän för tvingat Esbjörn skriva på förlikningen som Esbjörn påstår.
Samt inte anmälde advokaterna till advokatsamfundet.
Jag undrar varför inte Esbjörn Bolin anmäler Sture Tersaeus som försöker få honom satt under förvaltning utan grund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in