2022-05-10, 22:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Tur att ingen av er har företag där det krävs lite flexibilitet, att inte Ebba Busch skulle ha kunnat få tag på Esbjörn så de kunnat avsluta detta är inget annat än löjligt.

Hur flexibelt ett företag än vill vara, så kan inte heller de bryta mot lagar och förordningar utan konsekvenser, precis som Ebba och Esbjörn. Esbjörn var helt enkelt tvungen att sätta sin kråka på ett nytt avtal, för att han skulle kunna återfå sin fastighet. Han och hans ombud vägrade medverka till att ta fram ett sådant avtal.

Vad skulle Ebba göra? Hyra in en privat styrka som med våld tvingar Esbjörn till förhandlingsbordet? Verkar kontraproduktivt faktiskt. Det var Esbjörn som ångrade sig, så då borde det väl ligga i Esbjörns intresse att medverka i processen och inte motverka den?
2022-05-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ni är svagbegåvade hela högen "gubben" ville avbryta affären men inte Sektdrottningen.

Du är nog den som är svagbegåvad. Läser man inlagorna, istället för ensidiga artiklar i expressen så ser man vem som hela tiden bromsade en hävning…
2022-05-10, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Du är nog den som är svagbegåvad. Läser man inlagorna, istället för ensidiga artiklar i expressen så ser man vem som hela tiden bromsade en hävning…

Det finns endast en orsak till att affären inte avblåstes hösten -20 och det är att Ebba inte ville det.
2022-05-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
jag tror någon driver med er...
För inse hur jävla korkat det skulle var att anmäla ebba för en massa brott hon rent juridiskt inte kan ha begått eftersom hon inte är hyresvärd...
Det skulle ändå vara bra med ett nyväckt intresse hos media med tanke på den ansökan om förvaltarskap för Esbjörn Bolin som man försöker driva igenom mot hans vilja. Journalisterna brukar tråla Flashback på jakt efter nyhetsstoff, lite nya skriverier skulle säkert locka hit någon nyfiken murvel som skulle tycka att denna ansökan är lite intressant. Det skulle onekligen väcka intresse bland läsarna att få ytterligare en twist på tvisten.
2022-05-10, 22:23
Medlem
Citat:
Det finns endast en orsak till att affären inte avblåstes hösten -20 och det är att Ebba inte ville det.

Fel
2022-05-10, 22:24
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
I detta fall kontaktades Binninges ombud på förmiddagen och samtidigt Ebbas ombud.
Sedan får du leva vidare i fablernas värld
Men jag kan inget om juridik bara så du vet 😘

Aha, men vart tog beslutet om åtal vägen menar du då?
Du skrev ju att ett åtalsbeslut togs dagen innan ett strafföreläggande godtogs.
Antingen beslutas om ett strafföreläggande eller beslutas om åtal, inte både och.
Beslutas det om åtal så åtalas det och domen kan bli strafföreläggande (dock inte för grovt förtal)
Slutsats: beslut om strafföreläggande togs dagen innan av åklagare (då brottet inte var grovt)
Sen kontaktas inte någon annan än den ”misstänkte” gällande att godta ett strafföreläggande.

Häpp, bara så du vet….
2022-05-10, 22:28
Medlem
Citat:
Men jag kan inget om juridik bara så du vet 😘
Då måste vän av ordning fråga varför du fortsätter att ordbajsa och ha fel...?
2022-05-10, 22:30
Medlem
[quote=lillen-68|80195103]Aha, men vart tog beslutet om åtal vägen menar du då?
Du skrev ju att ett åtalsbeslut togs dagen innan ett strafföreläggande godtogs.
Antingen beslutas om ett strafföreläggande eller beslutas om åtal, inte både och.
Beslutas det om åtal så åtalas det och domen kan bli strafföreläggande (dock inte för grovt förtal)
Slutsats: beslut om strafföreläggande togs dagen innan av åklagare (då brottet inte var grovt)
Sen kontaktas inte någon annan än den ”misstänkte” gällande att godta ett strafföreläggande.
Det beslutades EFTER att Ebba begärde ett kompletterande förhör där hon erkände grovt förtal 🤷🏻‍♀️
Hur svårt kan det vara?
Jag vet, du har ingen aning om vad som har sagts mellan parterna
Senast redigerad av Pilotyega 2022-05-10 kl. 22:32.
2022-05-10, 22:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Lägg ner ditt/ert fjanteri, både du och jag vet att Ebba om hon verkligen velat hade kunnat avbryta denna affär precis när som helst, men hon ville inte det.

Nej vännen det var Esbjörn, om han verkligen hade velat, som hade kunnat häva försäljningen.
Men han ville ju inte häva.
2022-05-10, 22:41
Medlem
trngws avatar
Att affären inte fick ett slut hösten -20, vare sig genom återköp eller fullgörande, beror på att Esbjörn vägrade. Detta har framkommit otaliga gånger såväl i media som i domstolsinlagor.

"Esbjörn stänger dörren"
"Jag har inte ett ord att säga till henne"

Trollen i tråden är väl medvetna om detta, de bara fortsätter sprida sina lögner.

We know they are lying
They know they are lying
They know we know they are lying
We know they know we know they are lying
And still they continue to lie
(Aleksandr Solzhenitsyn)

Trollen i tråden är precis lika historielösa, empatilösa och lögnaktiga som Putin och hans närmaste.

Problemet med Esbjörn är att ingen kan lita på något han säger. Ena stunden säger han en sak, nästa stund säger han en annan. Jag ångrade mig dagen efter. Jag ångrade mig två veckor senare. Jag har betalat handpenningen. Jag ska betala in handpenningen imorgon. Jag är dement. Jag är inte dement. jag blev tvingad. Jag blev inte tvingad. Jag minns inte att jag sålt huset. Jag minns att jag sålt huset.

Esbjörn påstår att han ångrade sig. Men är det han påstår sant? Allt han gjort efter tidpunkten då han påstod att han ångrade sig, motverkar hans möjlighet att få tillbaka huset. Alla bestridandegrunder han lagt fram, har han själv motbevisat. Varje möjlighet att få tillbaka huset, har han själv avvisat. Inte vid ett enda tillfälle har han gett Ebba ett rimligt erbjudande om återköp, dvs att han tar hennes omkostnader. Det mest generösa han kunde erbjuda henne var "en symbolisk summa".

Esbjörn har aldrig ångrat sig, det är bara något han säger för att hans sol-och-vårar-kärringar har sagt åt honom att säga det. Esbjörn har sedan lång tid tillbaka velat göra sig av med huset. Det är allmänt känt att han ville sälja till någon utomstående. Alla visste vad som var i görningen och det visste Esbjörn också, och det ville han inte skulle hända. Så därför valde Esbjörn att gå till Ebba och därför valde han själv av egen fri vilja att sälja huset till henne. Och därefter har han aldrig velat ha det tillbaka. Därför har han gjort vad som stått i hans makt, den närmast obefintliga makt han själv har över sitt liv, för att slippa få tillbaka det.
Senast redigerad av trngw 2022-05-10 kl. 22:51.
2022-05-10, 22:41
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Kontaktförbud, i Sverige motsvarande det äldre begreppet besöksförbud, är ett myndighetsbeslut som innebär ett förbud för en person att besöka eller kontakta en eller flera andra personer. Syftet är att skydda brottsoffer mot våld, hot, trakasserier och stalkning.
Men vad kan jag om juridik?

Nja besöksförbud finns faktiskt också och gäller platser som man förbjuds att besöka.
Sen har vi beträdelseförbud som gäller inom både militära anläggningar och polisiära områden.
Även tillträdesförbud finns och gäller privat tomtmark, inhägnat område, viss jordbruksmark osv.
De finns många såna förbud…..
2022-05-10, 23:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Tur att ingen av er har företag där det krävs lite flexibilitet, att inte Ebba Busch skulle ha kunnat få tag på Esbjörn så de kunnat avsluta detta är inget annat än löjligt.

Precis, och du verkar vara den rätta att prata om flexibilitet.
Esbjörn var stämd för han inte ville mötas, detta kan du lägga på minnet!!
Det var inte Ebba som blev stämd för att hon inte ville.

så hur var det nu Esbjörn ville träffas och fixa husköpet, nej just det han ville inte det.

Esbjörn blev stämd för att han inte ville möta henne på kullen.
Nu är han sur för han inte får möta henne/ gå till kullen?? ja en riktig bra förmåga den där gubben.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in