Om man ser till explosionen så är det mesta man ser förmodligen T90M aktiva "pansar" som försöker stoppa RSV.
Det verkar som vagnen beskjuts mot tornets baksida där vagnen också är som allra svagast. Tornen på T90M är bepansrade på framsidan med aktivt pansar. På baksidan finns inte mycket förutom en mängd ammunition.
Att Ryssland är enormt. Att väst har pinsamt lite resurser militärt. Det finns också kärnvapen som gör denna plan omöjlig.
Ryssland kommer inte klara av att hålla sina system fungerande speciellt länge. Det tog runt 50 år av kallt krig att lösa upp Sovjetunionen. Ryssland går nog bra mycket fortare.
Nja. Det man har är enorma mängder flygplan, robotar, kärnvapen och mycket lätt infanteri etc. Det är en sak att vinna ett krig. Ockupation är en annan femma.
Ryssland kommer inte klara av att hålla sina system fungerande speciellt länge. Det tog runt 50 år av kallt krig att lösa upp Sovjetunionen. Ryssland går nog bra mycket fortare.
Har man under någon period sedan 1989 varit inkapabel att leverera kärnvapen via systemen man hade och nu har?
Nja. Det man har är enorma mängder flygplan, robotar, kärnvapen och mycket lätt infanteri etc. Det är en sak att vinna ett krig. Ockupation är en annan femma.
Ja antar att de har piloter som kan flyga planen också. Enorma mängder piloter. Jag tror nog inte att väst har en pinsam armé. Det verkar tvärt om.
Ja antar att de har piloter som kan flyga planen också. Enorma mängder piloter. Jag tror nog inte att väst har en pinsam armé. Det verkar tvärt om.
Alltså det är pinsamt i förhållande till vad man en gång hade. Syftade framförallt på NATO exklusive USA som har Kina som problem etc. Vi måste komma ihåg hur extremt mycket det kostade USA att springa runt i Mellanöstern... Att ockupera Ryssland är inte möjligt av många många skäl.
Kul att våran kära Carl Gustaf kan slå ut den mest moderna vagnen ryssarna använder! Det är bara nåt att vara stolta och inte rädda över. För det har såvitt jag vet inte satts in några T-14 i Ukraina då ryssarna verkar ha extremt få sådana.
Alltså det är pinsamt i förhållande till vad man en gång hade. Syftade framförallt på NATO exklusive USA som har Kina som problem etc. Vi måste komma ihåg hur extremt mycket det kostade USA att springa runt i Mellanöstern... Att ockupera Ryssland är inte möjligt av många många skäl.
Och ett av de många skälen är? Väst kan väl vinna kriget utan att ockupera? Men vad vet jag. Kan inte så mycket om krig men jag vet att i krig kan precis vad som helst hända.