2022-05-10, 18:08
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det är inte alls särskilt konstigt att inte ha körkort i Sthlm. Bor man centralt är det helt onödigt med bil. Det finns buss och tunnelbana överallt. Det finns knappt några parkeringar och det är dyrt att parkera på gator eller hyra garageplats.
Ok. Man kan ha körkort ändå men kanske har man inte varit så motiverad att ta det, om man bor centralt.

Han är från Arvika dock. Måste vara otroligt ovanligt att vara körkortslös där. Han bor i Sthlm nu och de allra flesta i Sthlm tar körkort även om man inte har bil under alla åren i sitt liv. Väldigt bra att ha oavsett om man äger bil eller ej. Han hade behövt ett körkort nu tex och tror Bodil kommer tycka det är svinjobbigt att han inget har. Han blir som "handikappad" där ute. Tror inte Bodil är en kvinna som vill ha en man som behöver skjuts överallt.
Senast redigerad av wendy1 2022-05-10 kl. 18:13.
Citera
2022-05-10, 18:10
Medlem
Är det några fler än jag som ser skiten enbart för skämskuddetillfällena?
Citera
2022-05-10, 18:40
Medlem
Jag tycker i och för sig också att Jonas verkar vara en hyvens kille, men han står ju inte upp för sig själv eller säger ifrån på ett sätt som gör att man tar honom på allvar… Martin lever ju upp till sitt alias ”mingel-Martin”, gillar att festa och har många ytliga kontakter.

Blev de ihoppusslade enbart pga sin sexuella läggning? För så vansinnigt mycket gemensamt har de ju inte.
Citera
2022-05-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Han är från Arvika dock. Måste vara otroligt ovanligt att vara körkortslös där. Han bor i Sthlm nu och de allra flesta i Sthlm tar körkort även om man inte har bil under alla åren i sitt liv. Väldigt bra att ha oavsett om man äger bil eller ej. Han hade behövt ett körkort nu tex och tror Bodil kommer tycka det är svinjobbigt att han inget har. Han blir som "handikappad" där ute. Tror inte Bodil är en kvinna som vill ha en man som behöver skjuts överallt.
Är ju iofs inget som är jättesvårt att ändra på. För undertecknad tog det någon månad att ta körkortet från att jag bestämt mig för att göra slag i saken. Tar han någon intensivkurs så har dom knappt hunnit flytta ihop innan han har det där körkortet.

Är han inte beredd att göra det förstår jag dock om Bodil skulle ruttna på honom. Hon behöver knappast mer av sådana bekymmer när hon redan verkar lite osäker på om ett äktenskap kan vara förenligt med hela hund/häst-livet.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-05-10 kl. 19:25.
Citera
2022-05-10, 19:37
Medlem
timpanis avatar
Mingel-Martins jobbhistorik är intressant läsning.
Citera
2022-05-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Mingel-Martins jobbhistorik är intressant läsning.

Att han har hunnit med mycket menar du, eller?
Citera
2022-05-10, 19:40
Medlem
timpanis avatar
Läser på Mingel-Martins Facebook att han sitter i styrelsen för Pride och hatar SD.
Citera
2022-05-10, 19:42
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Att han har hunnit med mycket menar du, eller?

Upp till var och en att tolka fritt. Jag fastnade för att han jobbat som reseledare på charterorter.
Citera
2022-05-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Upp till var och en att tolka fritt. Jag fastnade för att han jobbat som reseledare på charterorter.

Det tycker inte jag är så konstigt alls, men alla är ju olika…
Citera
2022-05-10, 20:18
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Var han en bra lärare?
Ja vad jag kan minnas,är dock osäker på ifall han var gympalärare eller sån extraresurs lärare eller båda delarna
Citera
2022-05-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Ja vad jag kan minnas,är dock osäker på ifall han var gympalärare eller sån extraresurs lärare eller båda delarna

Kul att höra, han verkar ju sympatisk det lilla vi sett.
Citera
2022-05-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag är idel öra, det är ju du som har invändningen som ska komma med eufemism-förslaget till oss

P.S han sa inte logisk, utan det var enbart i din känslostyrda hjärna som det betydde det , han sa defakto tankestyrd

Haha, där fick du mig.

Hur som helst - problemet när man går ner i två skyttegravar där den ena säger att den andre är känslostyrd och den andre tankestyrd är avsaknaden av vilja att kompromissa. För att jag personligen ska finna en person intressant måste det båda finnas ett känslomässigt djup och en vilja att kunna vara tankestyrd, utan djup eller intelligens blir en persons karaktär platt. Tror inte paret kommer hålla, de har redan grävt ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in