Citat:
Ursprungligen postat av
WhatsGucci
Jo det är det jag är rädd för.
För han i telefonen sa i princip:
"Om du väljer att betala av telefonen efter ett tag och vill det, så skickar vi en slutfaktura och du betalar då för telefonen och kan sen säga upp abonnemanget."
Lät jävligt bra för att vara sant, vad är det för deal de tjänar på då liksom?
Tror inte att han talade sanning isåfall om jag ska vara ärlig.
För jag tänker såhär också, idag betalar jag för kontankort, låt oss säga 200kr i månaden, jag kommer behöva betala av telefonen obviously, plus abonnemang, hade det då vart mer värt och köpa den i 12 månader?
Det är ish 129kr mer i månaden för surf osv, plus en telefon, visst jag pröjsar för telefonen i månaden, men jag vet inte riktigt.
Du ska aldrig, aldrig aldrig någonsin lita rakt av på vad någon säljare säger. För dom är du bara en inkomst, dom skiter fullständigt i om du hamnar i blåsväder eller inte.
Du läser igenom vad som står i eventuella avtal. Och framförallt det man kallar det "finstilta". Det kan mycket väl dölja sig en straffavgift där om du väljer att fortsätta betala av på en telefon men har sagt upp abonnemanget.
Detta behöver förmodligen inte redovisas under "minsta totalkostnad" eftersom det är ett allmänt avtal i så fall.
Detta kan säkert någon annan svara bättre på än mig.
Vi kan inte svara på om du har råd eller inte. Har du en stadig inkomst, känner dig trygg med att du inte kommer få sparken imorgon, inte orolig för högre räntor eller matpriser och vet att du klarar dig. Ja kör på, det är ändå ~1.000 kr per månad du ska ut med för både telefon och abonnemang.