2022-05-10, 17:45
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kan du inte se att de räknat fel i din första länk?
Tror att man blir lurad av vad det faktiskt står.
Känns liksom inte som att man kan snacka med dessa säljare för de kommer bara ljuga för en oavsett.
Vet inte kändes bra när jag såg detta, men nu låter det verkligen inte bra.
Citera
2022-05-10, 17:46
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Så det är inte alls det minsta jag kommer BETALA utan det kommer troligtvis bli mer?
För att det ser bra ut på papper liksom?
Väljer du att behålla abonnemanget och inte säger upp det under månad 1 så kommer du efter 24 månader ha betalat 22.176 :-

Citat:
Kan du inte se att de räknat fel i din första länk?
Det är inte felräknat någonstans..
Citera
2022-05-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
I första länken är det felräknat.
Citera
2022-05-10, 17:47
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Väljer du att behålla abonnemanget och inte säger upp det under månad 1 så kommer du efter 24 månader ha betalat 22.176 :-

Åh fan.
Så med andra ord så måste man ut med fullt belopp för telefonen direkt och sen säga upp abonnemanget inom en månad?
Man missar nog väsentliga saker som detta, hade ingen aning om detta.
Hittar ingenstans dock om det här med att man måste betala och säga upp inom en månad?
Låter ju skitkorkat, om folk hade gjort så hade man ju bara köpt luren rakt av eller?
Citera
2022-05-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Så vad tjänar jag mest på i detta fall? Har en riktigt risig telefon i nuläget, och det jag fick förklarat för mig var att om man betalar av telefonen tidigare så kan man säga upp abonnemanget.
Vet inte om det är skitsnack från deras sida för att de vill sälja på mig något, men det lät bra.

Om du idag har en risig telefon kan du då inte köpa (inte leasa) tidigare/billigare modell, så gör jag alltid och kostar betydligt mindre
Citera
2022-05-10, 17:49
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
I första länken är det felräknat.
Nej.

Läs vad det står. "Minsta totalkostnad". Notera minsta.

Abonnemanget har ingen bindningstid. Så det absolut minsta TS kommer behöva betala är 13320kr för mobilen + 369kr för abonnemanget (förutsatt att abonnemanget sägs upp under första månaden) , då blir summan 13.689kr. precis vad som står i länken.
Citera
2022-05-10, 17:51
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Om du idag har en risig telefon kan du då inte köpa tidigare modell, så gör jag alltid och kostar betydligt mindre
Jo visst de klart, har en iPhone 6s i nuläget för min XS pajade.
Den här luren dör liksom vid 100% och går ner till 10%.
Citera
2022-05-10, 17:51
Medlem
Citat:
Nej.

Läs vad det står. "Minsta totalkostnad". Notera minsta.

Abonnemanget har ingen bindningstid. Så det absolut minsta TS kommer behöva betala är 13320kr för mobilen + 369kr för abonnemanget, då blir summan 13.689kr. precis vad som står i länken.
I länken står det "Månad 1-24, 924:-/månad".

924*24=22176.

Om det verkligen skulle stämma att man kan säga upp abonnemanget direkt och endast betala första månaden så stämmer det ändå inte eftersom en faktureringskostnad på 45:- tillkommer på första fakturan.
Senast redigerad av Pillerarm 2022-05-10 kl. 17:54.
Citera
2022-05-10, 17:56
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
I länken står det "Månad 1-24, 924:-/månad".

924*24=22176.
Ja, men du måste förstå innebörden av vad du läser.

Behåller TS abonnemanget utan att säga upp det alls blir månadskostnaden de 24 första månaderna 924 :-/månad.
Därefter är telefonen avbetalad och då återstår bara en abonnemangsavgift på 369:-/månad.

Väljer TS att säga upp abonnemanget redan under månad 1 så blir kostnaden för månad 2-24 555:-.
Varför man nu skulle vilja ha en mobil som man inte kan ringa med?
Därav är det lurigt att dom skriver så.

I och med att mobilabonnemanget inte har någon bindningstid så kan det sägas upp när som.

Dock finns det säkert något klausul i avtalet som säger att man åker på en straffavgift eller liknande om man går tillväga så.
Citera
2022-05-10, 17:59
Medlem
Citat:

Behåller TS abonnemanget utan att säga upp det alls blir månadskostnaden de 24 första månaderna 924 :-/månad.
Därefter är telefonen avbetalad och då återstår bara en abonnemangsavgift på 369:-/månad.

Väljer TS att säga upp abonnemanget redan under månad 1 så blir kostnaden för månad 2-24 555:-.

I och med att mobilabonnemanget inte har någon bindningstid så kan det sägas upp när som.

Dock finns det säkert något klausul i avtalet som säger att man åker på en straffavgift eller liknande om man går tillväga så.

Precis därför många hamnar i lyxfällan, läser bara det man vill se
Citera
2022-05-10, 18:00
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:

Jo det är det jag är rädd för.
För han i telefonen sa i princip:
"Om du väljer att betala av telefonen efter ett tag och vill det, så skickar vi en slutfaktura och du betalar då för telefonen och kan sen säga upp abonnemanget."
Lät jävligt bra för att vara sant, vad är det för deal de tjänar på då liksom?
Tror inte att han talade sanning isåfall om jag ska vara ärlig.
För jag tänker såhär också, idag betalar jag för kontankort, låt oss säga 200kr i månaden, jag kommer behöva betala av telefonen obviously, plus abonnemang, hade det då vart mer värt och köpa den i 12 månader?
Det är ish 129kr mer i månaden för surf osv, plus en telefon, visst jag pröjsar för telefonen i månaden, men jag vet inte riktigt.
Citera
2022-05-10, 18:01
Medlem
Citat:
Om du tittar på din första länk, alltså 924 sek/månad, så blir det på 24 månader ett totalpris på 22.176 sek. Inte 13.689 sek.
Det är totalkostnad med abonnemanget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in