Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
Ja, men du måste förstå innebörden av vad du läser.
Behåller TS abonnemanget utan att säga upp det alls blir månadskostnaden de 24 första månaderna 924 :-/månad.
Därefter är telefonen avbetalad och då återstår bara en abonnemangsavgift på 369:-/månad.
Väljer TS att säga upp abonnemanget redan under månad 1 så blir kostnaden för månad 2-24 555:-.
Varför man nu skulle vilja ha en mobil som man inte kan ringa med?
Därav är det lurigt att dom skriver så.
I och med att mobilabonnemanget inte har någon bindningstid så kan det sägas upp när som.
Dock finns det säkert något klausul i avtalet som säger att man åker på en straffavgift eller liknande om man går tillväga så.
Jo det är det jag är rädd för.
För han i telefonen sa i princip:
"Om du väljer att betala av telefonen efter ett tag och vill det, så skickar vi en slutfaktura och du betalar då för telefonen och kan sen säga upp abonnemanget."
Lät jävligt bra för att vara sant, vad är det för deal de tjänar på då liksom?
Tror inte att han talade sanning isåfall om jag ska vara ärlig.
För jag tänker såhär också, idag betalar jag för kontankort, låt oss säga 200kr i månaden, jag kommer behöva betala av telefonen obviously, plus abonnemang, hade det då vart mer värt och köpa den i 12 månader?
Det är ish 129kr mer i månaden för surf osv, plus en telefon, visst jag pröjsar för telefonen i månaden, men jag vet inte riktigt.