2022-05-09, 21:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är det något märkligt kring att han gick på gymet? Men tanke på att han fick kortet i april/maj och bara tränade den 11e och 15e. Han blev ju förhörd om det i rättegången.
Ni som vet, vad handlar det om?

Undrar även om vattningen av gräset. Känns som att de undrar över det också. På mordnatten

SD gjorde mycket den natten.
Kanske tog han en ostmacka.
Kanske låg han en stund på köksgolvet för ryggens skull.
Kanske satte han igång vattenspridaren, men vem stängde av den? Ingen som vet, ingen som vet.
Kanske en cykeltur? Eller nej, det var nog dumma polisen som lurade honom att säga det.
Kanske kollade han ett jobbmail.

Inte minst tvättade han. Han var ju tvungen att tvätta sin bästaste t-shirt, den blå.
Och för det var han också tvungen att passa tvättmaskinen - det gick inte bara att sätta igång maskinen och gå och lägga sej, nej, nej, han måste vänta tills maskinen gått klart. Det var ju den som styrde honom den natten.

Varför han inte bara kunde sätta igång maskinen, lägga sej och sova, hänga (ev ute) tröjan dagen därpå (typ värmebölja, tröjan var dessutom av snabbtorkande material) det fattar inte jag.
Men det fanns väl nån anledning till hans nitiska tvättande.

Men tid att äta kladdkaka hos LW hade han verkligen inte.
Citera
2022-05-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kanske satte han igång vattenspridaren, men vem stängde av den? Ingen som vet, ingen som vet.
Kanske en cykeltur? Eller nej, det var nog dumma polisen som lurade honom att säga det.

Inte minst tvättade han. Han var ju tvungen att tvätta sin bästaste t-shirt, den blå.
Och för det var han också tvungen att passa tvättmaskinen - det gick inte bara att sätta igång maskinen och gå och lägga sej, nej, nej, han måste vänta tills maskinen gått klart. Det var ju den som styrde honom den natten.

Varför han inte bara kunde sätta igång maskinen, lägga sej och sova, hänga (ev ute) tröjan dagen därpå (typ värmebölja, tröjan var dessutom av snabbtorkande material) det fattar inte jag.

Haha just det!

Var det även så att telegram-appen var raderad eller något liknande?
Citera
2022-05-09, 21:21
Avslutad
Citat:
Är det något märkligt kring att han gick på gymet? Men tanke på att han fick kortet i april/maj och bara tränade den 11e och 15e. Han blev ju förhörd om det i rättegången.
Ni som vet, vad handlar det om?

Undrar även om vattningen av gräset. Känns som att de undrar över det också. På mordnatten
Ett tips är att läsa fupen, läsa i tråden och lyssna på rättegångarna. Det går inte att förklara på ett logiskt sätt, men det du påpekar och anmärker på är helt klart konstigt.
Citera
2022-05-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ett tips är att läsa fupen, läsa i tråden och lyssna på rättegångarna. Det går inte att förklara på ett logiskt sätt, men det du påpekar och anmärker på är helt klart konstigt.

Har läst vissa förhörsbilagor, IT protokollen och något annat men inte resten.
Den är så lång! Iofs tog jag mig igenom
Blattelito FUPen men den var enkel.

Tycker bara det är roligt att höra från er som är så insatta i detta fallet.

Tex varför han sökte på barnspärr på morgonen efter mordet?
Mängder med funderingar.

Har fortfarande inte smält att han tog livet av sig
Citera
2022-05-09, 21:28
Avslutad
Citat:

Det är ett redigt mästerverk. Helt sinnessjukt.
Det ska finnas bilder på högarna med fupen, som scannades in för hand...
Det är på drygt 14000 sidor, lika mycket slasken...ungefär
Citera
2022-05-09, 21:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Haha just det!

Var det även så att telegram-appen var raderad eller något liknande?

Han raderade ”löpande”, iaf konversation med LW.

Jag tycker att han kunde ha behållt allt, så hade han ju haft bevis ifall han skulle behöva.
Jag menar, han spelade ju in förhör med dottern (”Strösselförhöret”) och det skulle ju ha varit fint att kunna visa på vem som sa vad, om det nu skulle stå ord mot ord. Vilket inte verkar vara helt otroligt när SD var inblandad.
Citera
2022-05-09, 21:30
Avslutad
Citat:

Tex varför han sökte på barnspärr på morgonen efter mordet?
Mängder med funderingar.

Har fortfarande inte smält att han tog livet av sig
Jag tror inte det var frivilligt. Han blev tvingad, annars skulle en fruktansvärd sanning komma fram.
Citera
2022-05-09, 21:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Där tror vi olika.
Jag tror att SD och Lenas relation var så komplicerad och så konfliktfylld som den bara kan bli av två personer som dom två tillsammans.

SD med klara problem med den sociala biten i kontakten med andra människor, stort kontrollbehov och empatibrist. Jag tror också att han kände sig i grunden ensam någonstans, avvikande på något sätt, svårt att hita rätt i hur han skulle bete sig, trots ett stort kontaktnät. Därför hade han ett behov av att hävda sig, vara bäst, synas, höras, vara med överallt.

Lena hade sina egna problem med stort bekräftelsebehov sedan barndomen när hon vid tvåårsåldern blev adopterad, med störd anknytningsperiod.

Den kombinationen var dömd från början och SD fick ett grepp på Lena som hon aldrig lyckades helt berfria sig från.

Alla de dödshot och sjukliga stalkningar som han gjorde när han blev svartsjuk och kände sig "liten" visar en mycket farlig person.

Väldigt allvarligt tror jag att en vuxen man dödshotar ett barn och dess mor med ord som beskriver plågan, smärtan och blodet .

SD hade inte förmågan att hantera livet med dess problem.
Hans sätt att lösa de problem som uppstår är extrema och visar på att hans problemslsningsförmåga inte handlar om att försöka lösa problem på bästa sätt för alla, utan om att han själv ska (åter)få kontroll.

De problem som uppstår (kontinuerligt) i ett förhållande till vem som helst, det hanteras inte bra av hot (gå in i någons hus när ma inte är hemma och tända ljus), försök att kontrollera någon genom bestraffning (strösselförhöret på 45 min med bestraffning om tusentals kronor för att ha tagit strössel), stalka (skrämma dig och vännen genom att stalka utanför vännens hus för att markera at du vet var hon är, smsa vännen att du står utanför), bara för att ta några vridna exempel.

Det vanliga är väl att du pratar om problemet, talar ut. Förklarar för barnet att du inte vill att hon äter strössel för att det är dåligt för tänderna. Skiljer dig, lämnar, flyttar.

Därför är SDs beslut om att döda Lena ett beslut som handlar om vanmakt.
Han ser ingen lösing på deras konfliktfyllda relation.

Han är villrådig hur han ska göra.
Han vill inte att hon ska lämna honom, samtidigt fungerar inte relationen. Han vill ha henne kvar på det sätt som han vill ha henne. Det måste ske genom kontroll (du ska lyda omedelbart och utan att fråga, typ säger han när hon inte acceptererar hans RT)

För SD finns bara en lösning kvar; att döda Lena.
Det blir då "mot hans vilja".

För andra männsikor finns alla de andra lösningarna.

Filmen "jag hatar Åsa" är ett mycket bra exempel på att SD inte klarar av att hantera motgångar och problem på vanligt sätt.

Filmen visar en man som har tappat helt begreppet om hur man ska göra i hans situation, hur filmen kommer att uppfattas av andra och vilka konsekvenser filmen kommer att få.

Om hans luddiga motiv var att visa att han inte hade meckat fram ett annat skaft, och att polisen borde ha undersökt hans garage istället för att han själv nu står där, då har SD tappat allt begrepp om tillvaron.

Precis som han gjorde när han mördade Lena "mot sin vilja".

Det där beskrivs väldigt bra.
Något han aldrig känt, alltså gissar jag at han sökte en lösning på sig själv.
Han var ju som en Con-servburk som behövde öppna sig skaffa barn och Th. som behövde sparkas på.. fick han inte tillräckligt med hjälp på sjukhuset ?
Det satt ju inte i halsen på honom "problemet", det visste han också gissningsvis även Hanna.
Redan innan allt detta uppdagades el. skapades av Stefan, det är vad jag tror.
Citera
2022-05-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror inte det var frivilligt. Han blev tvingad, annars skulle en fruktansvärd sanning komma fram.

Vad skulle komma ut?
Citera
2022-05-09, 22:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Citat:
Men tid att äta kladdkaka hos LW hade han verkligen inte
En mycket upptagen man. Inte ens en liten bit kaka törs han smyga dit (drömkvinnan kan kanske se honom från sitt elfenbenstorn) och käka. Deras samkväm är fortsatt hemligt.

Han är lika upptagen som på fredag natt. Då jagar han hjärnspöken och ringer polisen.
Bara ett par dagar innan vill han inte åka till USA med HD.
Han krånglar med ansökan av Esta ända in i det sista.

"På grund av att det inte var bestämt om de skulle åka eller inte dröjde han med att göra
ESTA-ansökan." (HovR)

Han önskar drömkvinnan trevlig resa kort efter att han avbrutit sin date med LW vid Absolute xmas på natten.

Men Poff!... så förvandlas det till en drömresa bara mordet är överstökat.
Senast redigerad av develi 2022-05-09 kl. 22:20.
Citera
2022-05-09, 22:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En mycket upptagen man. Inte ens en liten bit kaka törs han smyga dit (drömkvinnan kan kanske se honom från sitt elfenbenstorn) och käka.

Han är lika upptagen som på fredag natt. Då jagar han hjärnspöken och ringer polisen.
Bara ett par dagar innan vill han inte åka till USA med HD.
Han krånglar med ansökan av Esta ända in i det sista.

"På grund av att det inte var bestämt om de skulle åka eller inte dröjde han med att göra
ESTA-ansökan." (HovR)

Han önskar drömkvinnan trevlig resa kort efter att han avbrutit sin date med LW vid Absolute xmas på natten.

Men Poff!... så förvandlas det till en drömresa bara mordet är överstökat.
Detta med "Ketchupeffekten" : före efter under med Stefan.
Kanske Blodapelsin han skojades med, han är livslevande egentligen ?
Stefan och hans företag kanske kommer och korrekturläser
Citera
2022-05-09, 23:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Detta med "Ketchupeffekten" : före efter under med Stefan.
Kanske Blodapelsin han skojades med, han är livslevande egentligen ?
Stefan och hans företag kanske kommer och korrekturläser
Ja, resan tycks ha en sorts tideräkning - före och efter mordet.

8 maj
Jag skiter just nu i USA "
" Åker sannolikt själv istället"

12 maj
"Jag får inte igenom min ESTA.
Trevlig resa."

15 maj:
"allt ska bli så bra nu"
”Drömresa med drömkvinnan”

Positiva och konstruktiva HD har dock en annan framtoning.
Det är fullt fokus på att åka. Med SD.

Sillen duger att ligga med - han får inte ens veta att hon ska till Giga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in