Citat:
Ursprungligen postat av
Signalspaning
Mig veterligt så är jsg den ende här som faktiskt har testat dem via deras eget system.
Hackad dator eller mobil är ju en direktlina in. Genom att bomba deras nätverk med meddelanden, positionering genom ständig förflyttning i en huvudstad, testat igenom allt vad de kan se, provocerat dem till att släppa information.
Det där med foton är nog enklaste testet, fotografera könsorganet så kommer ni höra folk diskutera om den när ni åker tunnelbana eller kassapersonalen i en butik. Annat de kan se är alla nedladade foton.
Åter till deras app. Jag har faktiskt sett den två gånger i händerna på polismän i Budapest och hört dem diskutera saker mitt framför mig när jag gick förbi så nu är det så att jag vet att de vet om en hel del saker.
Själva meddelandebombningar är enkla att genomföra. Antingen SMS till eget nummer från samma nummer eller använda egna facebooknamnet i privata meddelanden och skicka privata meddelanden tillbaks till sig själv eller skriva meddelandet via google sökaren. Man kan lätt skicka 200 meddelanden i timmen och jag kan garantera att de kommer få fnatt i en storstadsmiljö.
Det som sker vid dessa tillfällen är att operatören förmedlar hur de medverkande skall agera. Fotfolket ser inte alla 200 meddelanden som du skickar, utan möjligtvis ett som är omskrivet (för att inte vara identiskt med ditt) men ändå ge samma resultat (för dig) som om de alla fått ta del av det hela.
Exempel:
Jag hade jag införskaffat en kristallkrona och skulle köpa levande ljus till denna.
När jag började prata med hon i butiken om vilka levande ljus jag skulle ha (butiken hade jag såklart googlat innan - så de visste ju vilken butik det rörde sig om) så sade hon utan att jag hade visat någon bild att kristallkronan var jättefin. Hon letade sedan upp en bild som hon hade på sin telefon, vilket mycket riktigt visade min kristallkrona (men inte samma bild som jag hade tagit på mobilen - utan en bild av exakt samma typ av krona).
Sådär håller de på.
De flesta personer i nätverket som påtalar något privat som man sagt på telefon eller bild man tagit eller liknande försvinner också mer eller mindre spårlöst, är mitt intryck. Det har åtminstone skett flera gånger.
I new age-byn blev en kvinna som jobbade på en restaurang alldeles chockerad när hon fick höra att jag inte var en känd person (manipulatörerna hade väl ljugit ihop någon historia om att jag var det), och hon sade att hon skulle ringa sin vän angående det hela. Av någon anledning stannade jag tyvärr inte kvar för det och väntade (vilket var ytterst dumt, inser jag i efterhand). Den kvinnan/tjejen såg jag iaf aldrig mer i byn i efter det...
Samma sak här i Sverige när en kassörska tilltalade mig ang en order som jag hade givit nätverket. Henne såg jag aldrig skymten av efter det.
De håller på med sina små lekar. Försöker få en ur fas eller skrämma en. Viktigt är att inte reagera på deras fånerier, inte reagera som den dåre eller liknande de försöker få en till - eller vad de nu vill.
Jaja.
Ifrån min synvinkel är operationen iaf helt meningslös och ej särskilt roande. En del har tydligen riktigt tråkiga liv iaf - annars skulle de knappast sysselsätta sig med sådana här dumheter - minst sagt.