Citat:
Ursprungligen postat av
Inst3506
Spela in ljud om rösterna du hör nu är på riktigt och kontaktar hyresvärden eller polisen.
.
Citat:
Ursprungligen postat av
veteesset
Då ska du va snabb på inspelningsknappen. Du kan ju höra två säga något på bussen bara. En, två meningar och sen inget mer.
Röster från grannar har iaf för mig varit omöjligt då min mobil aldrig skulle ta upp ljud från lgh bredvid.
Vem lägger en förmögenhet på spaningsutrustning i det läget liksom? Äh, så intressant kan jag omöjligt vara.
Utrustning kostar som sagt. Problematiken är väl placeringen när man är ute eller att det behöver vara infraljudsvåglängd på den i hemmet och man måste ha med den dygnet runt övrallt.
Som sagt trakasseroerna är riktade mot person så dessa vill de att man hör. Oavsett om det är en granne som talar mot sin tomma vägg, någon ute på gatan utanfor bostaden eller två personer när man är ute så är detta snack helt anpassat mot person.
Vet de om att man spelar in så blir de försiktiga i ordvalet på bred front.
Har dock tidigare testat väggavlyssningsutrustning för att få fram även det de inte vill att man ska höra. Problemet där var att koppla inspelningsutrustning vilket aldrig lyckades efter brända pengar pā icke funktionsduglig utrustning. Det krävs mer än era jävla mobiler som de dessutom har full span på.