2022-05-09, 20:47
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Bra att Märtha inte fick fortsätta sitt personliga utvecklingsprojekt med Axel som försökskanin.

Martin verkar vara en förvuxen fjortis och man tycker synd om Jonas. Speciellt eftersom Jonas var i Martins lgh och väntade på Martin??

Louise är oroad med rätta, hennes partner verkar vara stel och nervös och verkar stå långt ifrån sina känslor.

Tycker därtill att den kvinnliga psykologen var en k a t a s t r o f.
Hennes märkliga mimik när Jonas börjar gråta. Hon upprepar det han säger och förminskar hans känslor.
Är det överkrav att känna sig ensam i en stad när man inte känner någon i en jävligt utsatt situation?

Skriver under på det sista. Ryser av obehag över hur förment psykologiskt kunniga kan trycka till folk.
Citera
2022-05-09, 20:53
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:

Martin verkar vara en förvuxen fjortis och man tycker synd om Jonas. Speciellt eftersom Jonas var i Martins lgh och väntade på Martin??
Förmodligen har han på fyllan varit med en kvinna under den efterfesten också bakfylleångest

Jag tror att det är väldigt många kvinnor som känner igen sig i Jonas situation när han inte klarar av att vara själv precis som en kvinna, det var väl bussigt av Martin att skicka sajtsing (Vasa skeppet) SMS när han hade tid

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Men nej vad dålig stil av Martin, så omoget att festa efter att Jonas uttryckt hur jobbigt han upplever det att vara ensam.
Det där är ett manligt shit-test att inte komma hem ikväll ( som Martin Stenmark sjöng till ingen nytta) till sin tjej, det är ett tjit-test, huruvida man kan bli som ett fönster-kitt som sluter tätt ihop när det regnar ute

Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Äntligen någon mer än jag som tycker att Raw-Fredrik är sexig!
Jag tror att hemligheten är att han upptäckt vattenkammen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-09 kl. 21:28.
Citera
2022-05-09, 20:59
Medlem
Tips: Kalla aldrig en tjej "känslostyrd" och säg att du själv är "logisk". Öööh, det är samma sak som att säga att tjejen är... puckad. Välja bättre ord.
Citera
2022-05-09, 21:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Tips: Kalla aldrig en tjej "känslostyrd" och säg att du själv är "logisk". Öööh, det är samma sak som att säga att tjejen är... puckad. Välja bättre ord.
Jag är idel öra, det är ju du som har invändningen som ska komma med eufemism-förslaget till oss

P.S han sa inte logisk, utan det var enbart i din känslostyrda hjärna som det betydde det , han sa defakto tankestyrd
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-09 kl. 21:20.
Citera
2022-05-09, 21:37
Medlem
rabarberslampas avatar
Jag ser inte hur Martin och Jonas kommer kunna hålla som par, med tanke på att Martin verkar köra "sitt egna race" och lajva singellife i ett äktenskap.

Att Märtha och Axel inte höll ihop borde inte komma som en överraskning för någon. Att Axel var den som bröt upp förhållandet är väl ett sundhetstecken hos honom, att han har någon form av självbevarelsedrift och självrespekt? Och inte låta Märtha styra narrativet i media?

Det är för tidigt att uttala sig om Bodil och Hans men de känns mest stabila just nu. Om inte hennes mående och Hans överintresse tar över så lär de klara sig till åtminstone sista avsnittet.

Louise och Jonas är svårare att förstå sig på. Han känns som att han letar fel och vill hitta ett skäl till att inte psykoanalysera sig själv för att inte ge sig in i en djupare relation med Louise, som är "mer" redo än Jonas. Han påminner som Lars Vegas.
Citera
2022-05-09, 21:51
Medlem
UngeHerrProms avatar
Ganska obvious att Martin tar kokain?
Citera
2022-05-09, 21:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor2
Håller med om Martin. Han beter sig mer som en tonåring än som en vuxen människa som vill ha en stabil relation. Varför framstod det som om det var Jonas som hade problem med ensamhet när det egentligen handlade om Martins ovälkomna attityd och att han inte bryr sig om att partner inte känner någon i hans stad? Jonas är för bra för Martin.

Håller inte alls med om Louise och Jonas. Jag gillar Jonas, men jag är nog också en tänkare precis som han beskriver sig själv, trots att jag är tjej. Personligen försöker jag hålla mig långt borta från tjejkompisar som drivs av samma slags känslosamhet, att de hela tiden känner efter, som Louise visar att hon har. Skulle dessutom tycka att det var jättejobbigt att ha alla dessa samtal innan man ska sova.

Håller definitivt med om Märtha. Hon är bra. Axel törs inte fortsätta, för han trodde att Märtha skulle säga nej. Han klarar dessutom inte av att få konstruktiv kritik som kan hjälpa honom framåt. Märtha hjälper honom med att ge råd och tips så att han ska få och kunna visa självkänsla. Allt är bortkastat på honom, kanske Axel kommer att kunna ta till sig hennes goda råd efter programmet, när allt har lugnat ner sig. Märtha ifrågasätter hans sätt att förmedla till andra att han är sämre än andra, hon försöker få honom att förstå hans eget värde. Fint av henne tycker jag.

Bodil och Hans är tråkiga.
Skulle nog säga att du har missförstått Märtha. Ingen normal person håller på så. Hon har bara ute efter att förhärliga sig själv på Axels bekostnad. "Ge råd och tips!" Skitsnack! Som om det är något fel på Axel och att hon sitter inne på sanningen?! Hon är inte hans morsa eller någon kompis, och han har inte bett om det. En vettig person hade bara tagit det chill och låtit Axel varit som han är utan massa pikar och istället pekat med glimten i ögat med hela handen om man önskar något.. Han fungerar utmärkt precis som man han är med RÄTT person. Hon är uppenbarligen väldigt osäker på sig själv så att måste känna sig själv bättre hela tiden. Obehaglig människa.
Senast redigerad av Steff83 2022-05-09 kl. 22:09.
Citera
2022-05-09, 22:01
Medlem
Citat:
Bra att Märtha inte fick fortsätta sitt personliga utvecklingsprojekt med Axel som försökskanin.

Louise är oroad med rätta, hennes partner verkar vara stel och nervös och verkar stå långt ifrån sina känslor.

Tycker därtill att den kvinnliga psykologen var en k a t a s t r o f.
Hennes märkliga mimik när Jonas börjar gråta. Hon upprepar det han säger och förminskar hans känslor.
Är det överkrav att känna sig ensam i en stad när man inte känner någon i en jävligt utsatt situation?

De enda jag tror på är Bodil och PT-snubben.

Tvivlar på att psykoTERAPEUTEN har en psykologutbildning i grunden, gissar på att det rör sig om en socionom som gått vidareutbildning. Riktigt illa hur som helst.

Total katastrof som du påpekar.

Istället för att validera Jonas känslor så blir han förminskad och behandlad som att han överreagerar och är orimlig. När det snarare är så att de flesta människor med lite empatisk förmåga och livserfarenhet förstår att hur han reagerar är helt naturligt. Inte nog med att han är ensam i en ny stad utan ett kontaktnät på plats eller någon fast daglig aktivitet att ägna sig åt… bara det tillräckligt för att kunna få en människa lite ur balans… han har dessutom den extra stressen av att behöva umgås med en främling som visar bristande hänsyn och respekt och han blir filmad.
Klart som fan att han känner som han gör.
Han har ju hela dagarna att gå runt att fundera i sin ensamhet.

Blev förbannad över psykoterapeutens sätt att hantera det hela. Var tvungen att googla vad i 🤬 hon är ”expert” i.
En sak är säker. Hon passar inte som terapeut.
Citera
2022-05-09, 22:13
Medlem
Jag visste att det skulle ligga ett stort jävla pussel hemma hos Bodil.
Alltså helvete vad hon är trist, jag har sett döda människor som det är mer liv i än i henne.
Också hästtjej på det.
När jag har svårt att sova då brukar jag tänka på Bodil, då somnar jag direkt.
Det räcker liksom inte att hon faktiskt, bakom all tristess, är rätt snygg.

Tre goda råd till Hans:
Ta körkort. Köp en bil. Åk där ifrån.
Försök ligga med henne först bara. Du kommer aldrig hitta någon snyggare. Inte tråkigare heller.

I övrigt:
Ändå för väl att jag slipper se Märtha och Axel plågas vidare.
Tack.

Storbögen framstår ju inte direkt som sympatisk i alla lägen, och visst måste han ta något annat än alkohol för att festa så hårt?
Lillbögen har onekligen min sympati, man lider med honom. Känslig, fin man, lär få många brev efter programmet.

Sista paret är så ointressanta att jag glömt namnet på dem. Han är ju inte helt olik Kalles kaviar i förra säsongen, dock betydligt mer sympatisk, inte dum, men lite grund va?
Svårt att skriva något elakt om henne, men hon kommer att tappa intresset för honom på sikt.
Senast redigerad av Psykisksjuk 2022-05-09 kl. 22:23.
Citera
2022-05-09, 22:16
Medlem
Gayparet, Martin och Jonas…. Ursäkta mig alla ifall jag har fel🙏
Men, i min värld har Jonas gjort den stora uppoffringen för att få detta att funka.
Han flyttade till Stockholm, var ensam, medans hans partner jobbade etc.
Han tar deras relation seriöst… Medan, denna Martin skämtar bort det tyvärr…. Han är förvisso en kul typ😊👍
Men, jag ömmar ändock för Jonas… som jag upplever är mer seriös i detta ”experiment”…. ( trots att han blev dissad av psykologen &#128530
Citera
2022-05-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C
Gayparet, Martin och Jonas…. Ursäkta mig alla ifall jag har fel🙏
Men, i min värld har Jonas gjort den stora uppoffringen för att få detta att funka.
Han flyttade till Stockholm, var ensam, medans hans partner jobbade etc.
Han tar deras relation seriöst… Medan, denna Martin skämtar bort det tyvärr…. Han är förvisso en kul typ😊👍
Men, jag ömmar ändock för Jonas… som jag upplever är mer seriös i detta ”experiment”…. ( trots att han blev dissad av psykologen &#128530

Btw …. Var hittar de alla dessa ”proffs” psykologer i serien…..? Inget ont om Fredric dock….
Citera
2022-05-09, 22:55
Medlem
dialektikers avatar
Martin är ju högfärdig mot Jonas, om det beror på att han är ointresserad eller om han är sån som person mot medmänniskor, delvis?
(Inte alltid helt lätt att tolka genom TV-rutan).
Jonas känns som en mycket mer behaglig person att umgås med.
Han känns som en varm person.

Nä, Jonas, min uppmaning till dig. Släpp diviga Martin!
Du känner dig ensam i Stockholm för du är väldigt social och varm person och är van att ha massa genuina och ärliga vänner omkring dig. Det är inte Martin du vill ha.

Och Martin måste jag fråga, är du en sån oförskämd och oengagerad festbög, bara för att du är ointresserad av Jonas, eller är du sån jämt?
Är du sån jämt, så har du och Jonas helt olika vanor och intressen, och det skär sig som f-n på bara den punkten.

Jonas. Fly honom oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in