2022-05-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
I eftersnacksprogrammet har sliskpsykolog-Fredric på sig ännu en skjorta som är alldeles för liten. BILD

Jag tycker spontant efter det här avsnittet att det verkar väldigt jobbigt och krävande att ha en relation. Men det är väl en kombination av att man inte är van att göra några uppoffringar och att det i programmet blir väldigt tillspetsat.

Det var bra av Axel att välja att avsluta, speciellt efter att Märtha innan varit lite velig. Han kanske fattade att hela grejen hade slutat handla om henne och nu bara handlade om hur tittarna uppfattar honom.

Jag har alltid tyckt psykologen Fredrik är sexig 😊 Den rappa blondinen i eftersnacket (glömt hennes namn) har ju djup urringning, så låt männen ha tight skjorta!

Ja bra Axel. Han kunde säga ifrån ändå. Han är snygg och trevlig och hittar någon som ser det.

Men nej vad dålig stil av Martin, så omoget att festa efter att Jonas uttryckt hur jobbigt han upplever det att vara ensam.

Hoppas Louise och den andra Jonas lyckas med sin relation, det verkar finnas potential. Även mellan det något äldre paret, de verkar båda vara genuint trevliga och ödmjuka.
Citera
2022-05-09, 13:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Har tänkt på det flera gånger med det här att de diskuterar relationen hela tiden på ett meta-plan med varandra. Ligger i sängen liksom och säger saker som, ”det känns som att vår relation utvecklas åt rätt håll”, ”det känns dom två senaste dagarna som att vi har gjort framsteg”. Det är så konstigt onaturligt snack tycker jag. Har aldrig pratat så med vänner eller partners.
Och det är lustigt för att det känns som majoriteten av deras konersationer (som vi får se) är av den typen, ”hur tycker du var relation går just nu?” ”Ja det är ett bra tecken för vår relation att jag saknar dig”

Jo, otrolig varningsflagg för att analysera sin relation hela tiden på det sättet, i ett inledningsskede.
Men de blir väl söndercoachade under programmets gång?
Det märks att de hela tiden coachas under programmets gång. Tittarna får nog bara se en bråkdel av all parterapi.
Och hur naturligt är det att köra parterapi redan inledningsvis i en relation?
Citera
2022-05-09, 13:30
Medlem
Äntligen någon mer än jag som tycker att Raw-Fredrik är sexig! Dessutom gav han upp ganska lätt gällande Märta och Axel, utan att kraftigt betona varje stavelse. Bra där Fredrik! Det var en njutning att se Axel stillsamt dissa Märta. ”Ju mer jag lär känna dig ju mindre intresserad blir jag”. Sagt på ett milt och respektfullt sätt. Vilken fullträff. Att Märta ville fortsätta dejta trots att hon sagt till Axel inför kamerorna att Axel var totalt oattraktiv, sjukt störig, ursäktade sig för mycket och bad om lov för allt han gjorde säger mycket om Märta. En kvinna utan självinsikt. Tror som flera andra att hon kommer att leva ensam medan Axel lätt kommer att hitta någon ny.

Louise och Jonas: reklamen fortsätter, nu liknade dom en reklam för villaförsäkringar typ eller kanske sommarsverige. Ett väldigt välmatchat par. Klick klick med Jonas kamera. ”Den här blev bra!” Men har relationen någon potential på riktigt? Jag tycker att dom mer och mer påminner om Ellilår och Kalles kaviar i förra säsongen. Louise är känslosam och vill prata på djupet och Jonas duckar och flyr och fortsätter att använda engelska uttryck som att trycka på escape-knappen. Hans debrief med sin kompis i källaren visade hans svårigheter med att stanna i nära relationer. Han är en kille som vill ha en nära relation men är livrädd. Tror inte att detta kommer att hålla.

Hans och Bodil: dom är söta ihop och tar det försiktigt som man ska. Men Bodil har någon form av psykisk skörhet, det märks. Hennes metaforer om hästen är övertydliga: ”Han ogillar nya människor. Speciellt män. Han behöver tid för att vänja sig. Han släpper ingen nära så lätt”. Fint ändå att se Hans närma sig hästen (Bodil). Undrar också över hennes tatuering på handleden.

Martin och Jonas: fy fan Jonas, spring! Du har fått en självcentrerad alkoholist och arbetsnarkoman på halsen. Jonas är värd mycket bättre. Tänk om detta hade hänt o er av heteroparen, alltså att en i paret hade gått på efterfest och lämnat den andre hemma och inte kommit hem på morgonen? Otroligt dåligt beteende av Martin.
Citera
2022-05-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag har alltid tyckt psykologen Fredrik är sexig 😊 Den rappa blondinen i eftersnacket (glömt hennes namn) har ju djup urringning, så låt männen ha tight skjorta!

Ja bra Axel. Han kunde säga ifrån ändå. Han är snygg och trevlig och hittar någon som ser det.

Men nej vad dålig stil av Martin, så omoget att festa efter att Jonas uttryckt hur jobbigt han upplever det att vara ensam.

Hoppas Louise och den andra Jonas lyckas med sin relation, det verkar finnas potential. Även mellan det något äldre paret, de verkar båda vara genuint trevliga och ödmjuka.

Visst kan man ha tighta kläder (även om jag personligen är mer konservativ och inte tycker att herrkläder ska sitta åt någonstans någonsin), men är skjortan så spänd över magen att det glipar mellan knapparna så är den helt enkelt för liten.

Hon programledaren i eftersnacket har jag inte mycket till övers för, hon pratar som en överenergisk fjortis. Jag hade inte ens reflekterat över hennes urringning.

Det känns som att Martin är mer intresserad av en KK att hänga med mellan festerna än en riktig relation.
Citera
2022-05-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Märtha är som kvinnor överlag. Överskattar sitt eget värde. På sin höjd medioker utseendemässigt och över 30. Attraheras av det hon inte vill ha och vill ha det hon inte attraheras av. Ännu en feminist som kommer vara ofrivilligt ensam och lägga skulden på männen.
Nog kan hon få någon "bättre" än axel, sluta inbilla dig annat (trots att hon är "medioker utseendemässigt och över 30").
Citera
2022-05-09, 15:12
Medlem
Martin är en man med ord och inte direkt i handling. Jonas försöker anpassa sig och kompromissa, medan Martin håller hårt vid sitt festande där Jonas är ute längre än vanligt men där Martin minsann inte kan gå hem tidigare. Jag hade börjat gilla Martin till dagens avsnitt. Han känns som en förvuxen fjortis som vill leva utan ansvar och som mest särbo.
Citera
2022-05-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nog kan hon få någon "bättre" än axel, sluta inbilla dig annat (trots att hon är "medioker utseendemässigt och över 30").

Bra skrivet!
Tror ni att alla 30 plus män vill ha tjejer under 30? Tror knappast det. Märtha är i sina bästa år skulle jag säga. Huvudet på skaft.
Citera
2022-05-09, 15:25
Medlem
Är väl ganska uppenbart att Martin inte är särskilt intresserad, antingen blivit inkastad för att han känner någon i produktionen eller för att öka sina möjligheter på dejtingapparna efteråt. Gällande festande så känns det bara lite stereotypt bögigt storstadsliv, som 80-talets London med Freddie Murcurys och Elton Johns fester. Ska man inte ha barn och tkr det är kul så har jag lite svårt för det här "för gammal för" även om jag själv inte orkat flera gånger i veckan. Men ja, han tar ju det väääldigt långt, man borde ju lugna ner sig lite med åren och framförallt kompromissa i en relation, mycket omoget att inte höra av sig eller komma hem på kvällen. dock är nog inte några brakfyllor värre än louise och Jonas ständiga sippande på biben. Men Jonas känns som en bög-svensson som inte alls går ihop med det där stadslivet. Han bör dessutom ta tag i det där med ensamheten, att inte ens kunna ta en lunch på stan själv måste ju vara väldigt begränsande när man reser osv.

Gällande Louise/Jonas så ser de helt klart ut som en klädkollektion från h&m i sommaromgivningar eller kunnat tryckas in i en pripps blå-reklam, inga ketchupfläckar på byxorna eller urtvättade mjukisar där inte..

Hans svanktatuering var ju fruktansvärt ful. Han känns betydligt mer på än Bodil, frågan är hur hennes psykiska spöken tar det. Nä, får lite slemmiga vibbar av honom, eller är det för att han påminner om en bekant..

Märta har nog sina hjärnspöken och satt upp garden rejält, förhoppningsvis ger det här henne en kick i att starta dejta ordentligt. Axel gjorde en bra men vänlig dumpning, ingen idé att låta sig tryckas ner ytterligare ett par veckor bara för att märta ska få framställa sig i god dager.
Senast redigerad av sweintoo 2022-05-09 kl. 15:37.
Citera
2022-05-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datinski
Martin är en man med ord och inte direkt i handling. Jonas försöker anpassa sig och kompromissa, medan Martin håller hårt vid sitt festande där Jonas är ute längre än vanligt men där Martin minsann inte kan gå hem tidigare. Jag hade börjat gilla Martin till dagens avsnitt. Han känns som en förvuxen fjortis som vill leva utan ansvar och som mest särbo.

Fjortis som måste trycka in sitt schlagerbögande i ansiktet på folk. Stackars Jonas.
Citera
2022-05-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
Bra skrivet!
Tror ni att alla 30 plus män vill ha tjejer under 30? Tror knappast det. Märtha är i sina bästa år skulle jag säga. Huvudet på skaft.
Ja, det blir fan tjatigt. De kan inte känna många människor, folk skiljer sig, gör slut och skaffar nya förhållanden även som 30+ så inte direkt som att män (eller kvinnor) "tar slut", kanske man måste vara lite snabbare på bollen bara.
Citera
2022-05-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Har tänkt på det flera gånger med det här att de diskuterar relationen hela tiden på ett meta-plan med varandra. Ligger i sängen liksom och säger saker som, ”det känns som att vår relation utvecklas åt rätt håll”, ”det känns dom två senaste dagarna som att vi har gjort framsteg”. Det är så konstigt onaturligt snack tycker jag. Har aldrig pratat så med vänner eller partners.
Och det är lustigt för att det känns som majoriteten av deras konersationer (som vi får se) är av den typen, ”hur tycker du var relation går just nu?” ”Ja det är ett bra tecken för vår relation att jag saknar dig”

Så personer i en relation brukar inte prata med varandra på det sättet? Jag säger inte emot dig det är en genuin fråga för jag vet inte.

Om det är ovanligt att prata så, så är det väl ett tecken på att produktionen har sagt åt dem att göra det.
Citera
2022-05-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Så personer i en relation brukar inte prata med varandra på det sättet? Jag säger inte emot dig det är en genuin fråga för jag vet inte.

Om det är ovanligt att prata så, så är det väl ett tecken på att produktionen har sagt åt dem att göra det.

Om du sitter och har en mysig kväll med din partner och pratar så kanske man pratar om sina intressen, vad man har varit med om, minnen. Just det här att gå utanför och se in och granska relationen hela tiden känns så skumt. "ja det här var ju väldigt mysig för var relation och jag känner hur vår relation nu utvecklas åt rätt håll".

Sen är det klart man kanske diskuterar problem typ "vi kan inte kommunicera så bra i vår relation, hur ska vi förbättra det?".

Men just det här överanalyserandet hela tiden. Typ dom träffar varandra så säger dom, "hur mår du nu, och hur känns den här relationen för dig?" istället för att bara säga "hur mår du?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in