2022-05-09, 17:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Skillnaden är att han blev ledsen och rädd pga av Hayes. Och missmodig och kände sig inte trygg i lägret. Det kan ju vilken positiv människa som helst bli pga av Hayes, om man har en galenpanna som skriker och hotar framför sig. Och som man måste leva med..

Absolut. Hayes har betett sig vidrigt. Jag köper inte hans "snälla" beteende som han visat mot Anna och Elin etc när han betett sig så illa emot Mattias.
2022-05-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Att hon inte kan släppa honom flera månader senare.. Som någon sa så kanske Joel bör ansöka om besöksförbud, det är inte taget från ingenstans.

Om detta riktigt eskalerar så blir jag inte förvånad om vi snart har ett andra Robinson-relaterat självmord... Joel verkar vara så känslig.
2022-05-09, 18:37
Medlem
Jonipoons avatar
De som absolut inte får vinna Robinson iår enligt mig:
Peter
Hanna
Desirée
Hayes
Shevin
Angela

De som jag är likgiltiga till:
Jessica
Filip
Joel
Linn
Tommie

De som jag VILL ska vinna:
Henrik
Elin
2022-05-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han tog livet av sig en månad efter hemkomsten. Han fru ville sedan stoppa programmet som hon ansåg hade drivit fram självmordet eftersom i form av mobbing. Hur det var vet man givetvis inte - men högst sannolikt var nog programmet en bidragande orsak i alla fall.

Nåja, kom bara på det apropå det med röstningar, att man sen försökte dra ner på det som kunde uppfattas som mobbinginslag - och att det kanske är därför man inte visar exakt hur var och en röstat.

Det stämmer att de redan efter första avsnittet klippte bort momentet där deltagarna motiverade sin röst genom att tala om varför de röstade på personen och vad de tyckte om densamma.
Minns att det var stora rubriker i tidningarna att Expedition Robinson (SVT 1997) var mobbingtv, och programmet var väldigt nära att få strykas från tablån.

Kan än idag tycka att röstningsmomentet osar mobbing och utanförskap.
Varför inte låta de två sämsta i Robinsontävlingen får göra en duell och förloraren åker ut. Då slipper man allt paktande till på köpet.
2022-05-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Men det är olika vikter för män och kvinnor i tävlingarna, precis som i Mästarnas Mästare.
Så det är inget att debattera om. Jag gillar när en Foppa eller Kalla vinner tävlingar som denna.
Ha en bra dag 💚
Iofs så kvittar det helt om man åker ut numera, för i alla tävlingar kan förlorarna tävla sig tillbaka och vinna. Även i Mästarnas Mästare. Jag har aldrig mött någon som tycker det är en bra lösning, men man tror tydligen att tittarna tycker om det.

Skall vi göra likadant efter valet? Förlorande partier skall kunna kämpa sig tillbaka? Rent trams.
2022-05-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Robinson handlar objektivt om det sociala spelet också dock. Äldre (födda 1970 och bakåt) verkar ha fått för sig att det är ett rent överlevnads/tävlingsprogram, vilket det aldrig har varit. Som det står på engelska: Outwit, outplay, outlast. Lura och spela ut andra är minst lika stor del som att överleva.

Hanna är däremot totalkass oavsett.
Jag tyckte detsamma tidigare, men har insett att i amerikansk och australiensisk version, så är det helt och hållet andra tävlingsegenskaper som gäller. Där är det verkligen mental kamp! Otroligt spännande! I svenska Robinson är det mest tur och flyt med TV4s beslut.
2022-05-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding
Hanna kan ju inte väga mer än 35 kilo alltså

Definitionen av benrangel
Jag struntar i hur hon ser ut, det har inte med Robinson att göra. Visst kan TV vinkla, men Hannas pk-extremism och Shevins Joel-hat är äkta. Två av de jobbigaste deltagarna genom alla år.

Ett intressant Robinson hade det blivit om man samlat alla mest avskydda deltagare. Det finns väldigt många att välja på!
2022-05-09, 20:43
Medlem
CS128s avatar
Dagens avsnitt av

Robinson:
Det var som katten. Tommie vann - igen och får nu välja 3 deltagare att dela Högborgen med. Han har ju sagt att om det skulle inträffa så ska han välja 3 st nya. Undrar vilka det kan bli? Att han mår dåligt pga av Hanna och alla kommentarer på Örådet kan jag förstå men Hanna verkar ha insett att de inte kommer att kunna förstå varandras synsätt och vill att de ska släppa det. Så nu hoppas jag att Tommie verkligen försöker göra det och fokuserar på tävlingen Robinson istället. Var och en tävlar ju faktiskt för sig själva nu i sammanslagningen. Hoppas att Elin snabbt blir accepterad och visar framfötterna i tävlingarna.

Gränslandet:
2022-05-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Dagens avsnitt av

Robinson:
Det var som katten. Tommie vann - igen och får nu välja 3 deltagare att dela Högborgen med. Han har ju sagt att om det skulle inträffa så ska han välja 3 st nya. Undrar vilka det kan bli? Att han mår dåligt pga av Hanna och alla kommentarer på Örådet kan jag förstå men Hanna verkar ha insett att de inte kommer att kunna förstå varandras synsätt och vill att de ska släppa det. Så nu hoppas jag att Tommie verkligen försöker göra det och fokuserar på tävlingen Robinson istället. Var och en tävlar ju faktiskt för sig själva nu i sammanslagningen. Hoppas att Elin snabbt blir accepterad och visar framfötterna i tävlingarna.

Gränslandet:
Hanna är feminist, så hon kommer aldrig att släppa det. Hon hatar Tommie och kommer aldrig i sitt liv att förlåta honom. Han är ju dessutom vit man.
2022-05-09, 20:53
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Du är rolig du. Mattias sa själv att han skulle vara annorlunda. Förra gången han var med var han väldigt gnällig och negativ. Sån var han inte i år. Och han var så gnällig så det gick inte att blunda för och missta sig på.

Nej, han var varken mindre eller mer gnällig. Det var kocken i den säsongen som tyckte han var det. Du trodde på vad fetknoppen sa märker jag.

Mattias försökte hålla en lägre profil nu, men det gick ju sådär. Du får nog ta och se om programmet. Fattar du inte ens då kan jag bara beklaga.
2022-05-09, 20:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hanna är feminist, så hon kommer aldrig att släppa det. Hon hatar Tommie och kommer aldrig i sitt liv att förlåta honom. Han är ju dessutom vit man.

Seriöst så känner jag inte Hanna men jag tror inte att hon hatar honom. Hon vill så gärna att han förstår hennes synsätt på hans ord och handling. Nu har hon insett att det inte går att få honom att förstå så hon har gett upp och även sagt det till honom. Då borde han väl också släppa det hela tycker jag. Det ÄR en tävling och inte ett relationsprogram i egentlig mening även om Robinson även går ut på att kunna hantera det sociala och kommunikation.
2022-05-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Seriöst så känner jag inte Hanna men jag tror inte att hon hatar honom. Hon vill så gärna att han förstår hennes synsätt på hans ord och handling. Nu har hon insett att det inte går att få honom att förstå så hon har gett upp och även sagt det till honom. Då borde han väl också släppa det hela tycker jag. Det ÄR en tävling och inte ett relationsprogram i egentlig mening även om Robinson även går ut på att kunna hantera det sociala och kommunikation.
Då har du aldrig träffat en feminist på 2000-talet. Hanna kommer ALDRIG att förlåta Tommie. Han är en vit man som har yttrat en icke-feministisk åsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in