Citat:
Ursprungligen postat av
illumina
Är det därför BYDs vinst rasat i samma takt som BEV försäljningen ökat?
https://youtu.be/9kxHhXpNbd0
Spola till 6:45, du behöver bara lyssna i 3 min. Om du avvisar det han säger bara för att han driver en Teslakanal så är du bara feg och rädd för sanningen. Du är mer än välkommen att dubbelkolla siffrorna själv. Hans siffror är tagna från BYDs kvartalsrapporter btw. Samma rapporter som du hänvisar till, men antagligen inte läst.
BYDs vinst har minskat stadigt sedan 2016
men ändå sitter du och säger att BYD slaktar Tesla i tillväxtsiffror lol!
Intellektuellt ohederlig kallade bästehrmongolid dig, jag förstår vad han menar nu

Ja Tesla Economist verkar tämligen trovärdig, som de faktum att han säger att Elon sagt att "BYD will never hit volume production" när de tillverkar >100k NEVs och >50k BEVs per månad vilket är samma volymer som tesla själv.
Killen som påstår att artiklar som skriver att BYD går med vinst är "paid by BYD marketing department" LMAO
BYDs TILLVÄXT från Q1 21' till Q2 22 i antalet sålda NEVs är 180%. Dvs betydligt högre än Tesla.
Hans enda "bevis" på att BYD inte tjänar pengar på BEVs är att de hade högre marginaler 2016. Även fast BYD var ett helt annat bolag. Han "glömmer" att nämna att BYDs CAPEX 2021 överstiger 2018+2019+2020 TOTALT. Då de bygger fruktansvärda mänger batterifabriker.
Och inte bara det så tar han inte några siffror ifrån Q1 2022 vilket var kvartalet jag pratade om, utan han refererar till helåret 2021.