2022-05-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vill du verkligen argumentera för att FSD i sin nuvarande form och allt den är kapabel till inte kan hålla rätt hastighet om man väljer att låta den?

https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1376831541465075712?t=XkWaiWZA5I-QrAi4MFqMhw&s=19

Du är någonting speciellt. Omar i denna >1 år gamla tweet beskriver hur bilen saktar ner i kurvor, vilket är ganska självklart? Alla tillverkares LVL2 ADAS saktar ner vid kurvor. Det är liksom ett första steg för att ha en säker mjukvara. Kolla på Tweeten han svarar till, en person som använder FSD beta som skriver att han konstant måste ändra farten själv då tesla inte kan göra det själv. Du kollar på tydlig fakta men väljer att ignorera det då det inte passar ditt narrativ
Citera
2022-05-08, 18:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du är någonting speciellt. Omar i denna >1 år gamla tweet beskriver hur bilen saktar ner i kurvor, vilket är ganska självklart? Alla tillverkares LVL2 ADAS saktar ner vid kurvor. Det är liksom ett första steg för att ha en säker mjukvara. Kolla på Tweeten han svarar till, en person som använder FSD beta som skriver att han konstant måste ändra farten själv då tesla inte kan göra det själv. Du kollar på tydlig fakta men väljer att ignorera det då det inte passar ditt narrativ

DU är något speciellt. Personen Mars svarar har inte FSD, då han bor i Europa.
Han pratar sannolikt om AP. Du kan ge dig nu eller fortsätta, men jag har rätt.
Citera
2022-05-08, 21:47
Medlem
Citat:
DU är något speciellt. Personen Mars svarar har inte FSD, då han bor i Europa.
Han pratar sannolikt om AP. Du kan ge dig nu eller fortsätta, men jag har rätt.

Sjukt att dem har ett system som heter just ”Total självkörningsförmåga” i Sverige, direktöversatt ifrån ”Full self driving” som kostar 80 000kr men som enligt dig inte finns? De säljer luft för 80k med andra ord? Vet att betan inte finns i EU men att reglera hastigheten efter skyltar känns som det borde ingå. Eller vad är FSD i Europa annars
Citera
2022-05-08, 22:42
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Sjukt att dem har ett system som heter just ”Total självkörningsförmåga” i Sverige, direktöversatt ifrån ”Full self driving” som kostar 80 000kr men som enligt dig inte finns? De säljer luft för 80k med andra ord? Vet att betan inte finns i EU men att reglera hastigheten efter skyltar känns som det borde ingå. Eller vad är FSD i Europa annars

Haha, går du direkt på runda 2 nu med att demonstrera sakee du inte vet? Enligt mig? Gå och lägg dig nu, det är en dag imorgon också. Massor att misstag som skall göras.
Citera
2022-05-09, 06:33
Medlem
Citat:
Haha, går du direkt på runda 2 nu med att demonstrera sakee du inte vet? Enligt mig? Gå och lägg dig nu, det är en dag imorgon också. Massor att misstag som skall göras.

Här kan du få se lite fakta om den riktiga marknadsledaren inom Elbilar i världens största marknad. Tror det är svårt att vrida statistik men du får gärna försöka https://twitter.com/dkurac/status/1523492382834323456?s=21&t=PRRlpSnfd25kitw4mh0iJg
Citera
2022-05-09, 09:08
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Här kan du få se lite fakta om den riktiga marknadsledaren inom Elbilar i världens största marknad. Tror det är svårt att vrida statistik men du får gärna försöka https://twitter.com/dkurac/status/1523492382834323456?s=21&t=PRRlpSnfd25kitw4mh0iJg

Ja du försöker och försöker att få det att handla om något annat när din kompetens tryter. Vi pratar om real world AI. Inget annat system kommer i närheten att klara av det FSD gör på egen hand. Jag bryr mig inte om vem som leder försäljningen av BEV's i Kina och jag vet redan att Kina är den enda riktiga konkurrenten. Vad jag bryr mig om är vilken tillväxt Tesla som företag har. Det finns gott om utrymme för flera märken att växa. Varför tror du detta besvärar mig?

Hur var det nu, tror du fortfarande att man måste reglera hastigheten på FSD manuellt och att betaversionen släppts i Europa?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-05-09 kl. 09:16.
Citera
2022-05-09, 09:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
En youtuber som har pratat en längre tid om vad en av de främsta AI ingenjörerna i världen tror och tycker om framtiden och Real world AI, i en intervju med Farzad Mesbahi, en före detta arbetare på Tesla.

https://youtu.be/p9uJWL3lnrw

Connecting the dots:

https://youtu.be/p9uJWL3lnrw

Behöver jag säga att jag inte proklamerar något av detta som sanning, men att jag lägger större vikt på vad dessa personer har att säga än någon random hater på Flashback som kämpar febrilt för att känna sig relevant en stund?
Citera
2022-05-09, 10:32
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Fast dom räknar väll med hybrider i NEVs?
Citera
2022-05-09, 12:43
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Fast dom räknar väll med hybrider i NEVs?

Ja, NEV inkluderar hybrider. Så statistiken är redan färdigvriden.

På första plats har vi denna lilla sötingen;
https://en.wikipedia.org/wiki/Wuling_Hongguang_Mini_EV

På andra och tredje plats har vi två olika hybrider, och på fjärde plats har vi model Y.

Siffror från Jan 2022;

1.Wuling Hong Guang MINI EV - 26,682
2.BYD Qin Plus PHEV - 18,449
3.BYD Song Pro/Plus PHEV - 16,411
4.Tesla Model Y - 16,358
5.Li Xiang One EREV - 12,268
6.BYD Dolphin - 10,602
7.BYD Han (BEV) - 10,051
8.Chery QQ Ice Cream - 9,984
9.Changan Benni EV - 9,852
10.Chery eQ1 / Little Ant - 9,412
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-05-09 kl. 12:57.
Citera
2022-05-09, 13:06
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ja, NEV inkluderar hybrider. Så statistiken är redan färdigvriden.

På första plats har vi denna lilla sötingen;
https://en.wikipedia.org/wiki/Wuling_Hongguang_Mini_EV

På andra och tredje plats har vi två olika hybrider, och på fjärde plats har vi model Y.

Siffror från Jan 2022;

1.Wuling Hong Guang MINI EV - 26,682
2.BYD Qin Plus PHEV - 18,449
3.BYD Song Pro/Plus PHEV - 16,411
4.Tesla Model Y - 16,358
5.Li Xiang One EREV - 12,268
6.BYD Dolphin - 10,602
7.BYD Han (BEV) - 10,051
8.Chery QQ Ice Cream - 9,984
9.Changan Benni EV - 9,852
10.Chery eQ1 / Little Ant - 9,412
Så om man exkluderar den där leksaksbilen som endast kostar $4000 så har Tesla BEV ledningen i världens största bilmarknad. Hur ska job230ge vrida den här statistiken är frågan 🤣
Citera
2022-05-09, 13:11
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Så om man exkluderar den där leksaksbilen som endast kostar $4000 så har Tesla BEV ledningen i världens största bilmarknad. Hur ska job230ge vrida den här statistiken är frågan 🤣

Haha, vet inte. Men han kommer göra ett tappert försök. Fast jag hade lätt kunnat tänka mig den där lilla elbilen. En på varje fot.
Citera
2022-05-09, 17:05
Medlem
Citat:

Det är ju ni som vrider faktan, BYD som är världens mest vertikalt integrerade bolag och världens 3e största batteriproducent kan friskt skifta mellan PHEV och BEV beroende på vad kunderna köper. Då de nu har en backlog på över 500K bilar känns det vettigt att tillverka fler PHEVs som kräver färre batterier.

Statistiken som visades var på en månad. BYD kommer sälja fler NEVs än Tesla i år, men är värderad som en bråkdel av Tesla. Finns ToM en chans att BYD levererar fler rena elbilar än Tesla 2022, och då tillverkar de samtidigt laddhybrider och är själva i världen att som biltillverkare tillverka egna halvledare. Finns ingen statistik att vrida, det är bara låg iq sektmedlemmar som exkluderar PHEVs ur statistiken för att få Tesla att se bättre ut.

Finns en anledning till att Tesla som är värderat till 20x sales krashar nu när räntorna sticker, men du och bästeherrmongolid kommer rida ut vågen som äkta bagholders och låta musk dumpa aktier på er. Trevlig fortsättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in