2022-05-08, 10:49
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Borde komma ganska snabbt skulle jag tro. Får man tostrex först eller får man välja mellan det och nebido?

Skiljer sig från läkare till läkare. Personligen fick jag välja. Eller kanske snarare var så att jag från början uttryckte att jag inte var intresserad av annat än injektioner, så det kan ju påverkat också.
Citera
2022-05-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
Skiljer sig från läkare till läkare. Personligen fick jag välja. Eller kanske snarare var så att jag från början uttryckte att jag inte var intresserad av annat än injektioner, så det kan ju påverkat också.

Känns ju bättre på många sätt att köra inject fast hade varit fint om man fick några tuber tostrex också för kleta på lite pre workout

Får man fråga hur gammal du är och hur lågt var ditt testo innan du gick på trt?
Har senaste åren blivit jävligt trött och har inte trycket på gymmet längre men mina testonivåer är ok sist jag kollade. Men kollade aldrig upp fria testot och shbg.
Citera
2022-05-08, 21:51
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Känns ju bättre på många sätt att köra inject fast hade varit fint om man fick några tuber tostrex också för kleta på lite pre workout

Får man fråga hur gammal du är och hur lågt var ditt testo innan du gick på trt?
Har senaste åren blivit jävligt trött och har inte trycket på gymmet längre men mina testonivåer är ok sist jag kollade. Men kollade aldrig upp fria testot och shbg.

Är 29 år, det senaste provet jag tog innan behandling påbörjades för ett par månader sedan låg på 3,2 nmol/L, det högsta jag uppmätt var på 5,7 vilket var ett par månader innan det.
Citera
2022-05-09, 12:31
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Samma ålder. Tog tester via rewell som visade nivå på 5 nmol/l. Troligen haft så i ett par år, sen man var med om en olyckshändelse. Kort sagt ett riktigt mörker.

Fick erbjudande om fler tester och valen därefter är nebido och gel. Ska man ta saker så tar jag hellre testosteron enanthate med jämnare/högre dosering. Gel-idén är jag inte såld på heller, samma bullshit som orala med levern m.m.
Börjar man erbjuda medicinsk behandling på recept med 250 mg/vecka uppdelat på ett par doser man får administrera själv så blir det laglig testo. Men valde att ignorera vården och börja med egen TRT på 62.5 mg (0.25 ml testo E 250) varannan dag. För att undvika toppar och dalar som leder till aromatisering/bieffekter.

Idag en vecka sen start. Mår fantastiskt jämfört med en vecka sen. Ska tydligen bli bättre i några veckor också. Bryter inte mot lagar i övrigt och ser det som ett systemfel att man måste ta saken i egna händer snarare än att få riktig hjälp.
Citera
2022-05-09, 13:29
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Samma ålder. Tog tester via rewell som visade nivå på 5 nmol/l. Troligen haft så i ett par år, sen man var med om en olyckshändelse. Kort sagt ett riktigt mörker.

Fick erbjudande om fler tester och valen därefter är nebido och gel. Ska man ta saker så tar jag hellre testosteron enanthate med jämnare/högre dosering. Gel-idén är jag inte såld på heller, samma bullshit som orala med levern m.m.
Börjar man erbjuda medicinsk behandling på recept med 250 mg/vecka uppdelat på ett par doser man får administrera själv så blir det laglig testo. Men valde att ignorera vården och börja med egen TRT på 62.5 mg (0.25 ml testo E 250) varannan dag. För att undvika toppar och dalar som leder till aromatisering/bieffekter.

Idag en vecka sen start. Mår fantastiskt jämfört med en vecka sen. Ska tydligen bli bättre i några veckor också. Bryter inte mot lagar i övrigt och ser det som ett systemfel att man måste ta saken i egna händer snarare än att få riktig hjälp.

"Gel-idén är jag inte såld på heller, samma bullshit som orala med levern m.m."

Påverkar gel levern på samma sätt som orala gör?
Citera
2022-05-09, 14:41
Medlem
Hallå!

Jag har inte kollat upp mina värden alls, men kanske ska ta å göra det.

Märkte bra tryck när jag låg på 500mg EW, men nu då jag har en liten skada så lägger jag mig på 250mg EW som TRT. Det är Testo E som gäller.

Är det lagom eller? Jag har fått bra välmående, ingen gyno eller liknande, och har kört sen november förra året. Varierat lite mellan 250mg e5d, 500mg EW och nu ner på 250mg EW. Märker att mina finnar på rygg/axlar har börjat försvinna nu när jag är nere på denna dosen. Det är ju trevligt!

Är nästan 40 år gammal och ska inte skaffa några barn. Tränar vanligtvis 4-6ggr i veckan (mindre nu då jag är skadad).
Citera
2022-05-09, 14:41
Medlem
Predator123s avatar
Citat:

Personligen delar jag upp min nebido-dos och sticker mig själv en gång i veckan istället, utan min läkares vetskap så klart. Enligt receptet "ska" jag ta en dos var åttonde vecka, delar upp det vilket blir 125mg i veckan istället.
Citera
2022-05-09, 16:42
Medlem
Citat:

Du blev ju erbjuden hjälp men det tackade du nej till? Sluta gnäll innan du har gett det en chans.
Citera
2022-05-09, 18:52
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du blev ju erbjuden hjälp men det tackade du nej till? Sluta gnäll innan du har gett det en chans.

Håller delvis med, blir man erbjuden hjälp på laglig väg så bör man kanske testa den vägen först. I vart fall om man befinner sig i Sverige. Å andra sidan, gällande "systemfel", vad fan har egentligen staten med att göra vad personer som har lågt T-värde eller som är klara med sin reproduktiva insats stoppar i sina kroppar?

Testo borde legaliseras och säljas på vanliga apotek till alla män över 45 år. Staten skulle inbringa miljoner, den svarta marknaden skulle till stor del försvinna, kostnaderna för endokrinvården skulle minska och livskvaliten för hundratusentals män skulle öka.

Det enda egentliga motargumentet skulle väl vara att yngre killar skulle kunna få tag i preparaten. Vad nackdelen med det är dock svårt att se eftersom de redan i nuläget finns en enorm svart marknad där gängkriminella kreti och pleti kan inbringa inkomster genom att sälja testo och i värsta fall sälja kontaminerade preparat.

I storbritannien har legaliseringen av AAS-bruk till övervägande delen varit positiv. I Turkiet där man kan köpa testo på varenda apotek använder inte tonårspojakt testo i någon nämnvärd omfattning. Det samma gäller i större delen av Arabvärlden, Asien och Afrika.
Citera
2022-05-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Håller delvis med, blir man erbjuden hjälp på laglig väg så bör man kanske testa den vägen först. I vart fall om man befinner sig i Sverige. Å andra sidan, gällande "systemfel", vad fan har egentligen staten med att göra vad personer som har lågt T-värde eller som är klara med sin reproduktiva insats stoppar i sina kroppar?

Testo borde legaliseras och säljas på vanliga apotek till alla män över 45 år. Staten skulle inbringa miljoner, den svarta marknaden skulle till stor del försvinna, kostnaderna för endokrinvården skulle minska och livskvaliten för hundratusentals män skulle öka.

Det enda egentliga motargumentet skulle väl vara att yngre killar skulle kunna få tag i preparaten. Vad nackdelen med det är dock svårt att se eftersom de redan i nuläget finns en enorm svart marknad där gängkriminella kreti och pleti kan inbringa inkomster genom att sälja testo och i värsta fall sälja kontaminerade preparat.

I storbritannien har legaliseringen av AAS-bruk till övervägande delen varit positiv. I Turkiet där man kan köpa testo på varenda apotek använder inte tonårspojakt testo i någon nämnvärd omfattning. Det samma gäller i större delen av Arabvärlden, Asien och Afrika.

Jag kommer ihåg en artikel jag läste för ett antal år sedan, det var någon (ev. politiker) som uttalade sig om TRT och tyckte det skulle förbjudas helt och hållet. Minns inte exakt, men citatet var något i stil med "varför skall vi tillåta doping bara för att män ska må lite bättre?"

Särskilt nu när vi måste jobba till 70 innan det blir aktuellt med pension vore det väl bra om vi kunde få orka lite mer och må lite bättre?

Men inte i Sverige så klart. Ridå.
Citera
2022-05-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joponen
Märkte bra tryck när jag låg på 500mg EW, men nu då jag har en liten skada så lägger jag mig på 250mg EW som TRT. Det är Testo E som gäller.

Är det lagom eller?
Alla är olika men ”normal” dos för trt som rekommenderas är runt 110-160mg/vecka.

Skulle nog ta en större blodpanel via blodkollen eller werlabs och se hur värdena ligger till.
Citera
2022-05-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Hur länge gick du på tostrex innan injektioner kom på tal?

Privat. Försökte med vårdcentralen först, prover togs och skickades till endokrinolog som inte ens ville träffa mig med hänvisning att värdena jag har kan kopplas till att jag ätit innan provtagning.

Privat kostar ju en hel del men jag får den hjälp jag behöver.
Nebido kom på tal redan från början då jag har barn som är ganska små fortfarande. Själv nojjade jag en del över kontaminering osv. Men 2 månader på gel tog det cirkus. Då mina värden plötsligt halverades, vilket var svar på att jag hade nitrilhandskar vid applicering + inte lät det torka ordentligt.

Pingu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in