2022-05-09, 10:10
Medlem
SloppySecondss avatar
Slippery Slope

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Finns fungerande FUP?
Vid/Ljud filer: https://anonfiles.com/T9R34fSaxa/LenaWesstrom_FUP_vid_ljud_rar (temporary unavailable)
FUP dokument: https://anonfiles.com/J8O14bS0x5/LenaWesstrom_FUP_rar (1.11 GB)
Senast redigerad av SloppySeconds 2022-05-09 kl. 10:12. Anledning: Storleks kommentar
Citera
2022-05-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vid/Ljud filer: https://anonfiles.com/T9R34fSaxa/LenaWesstrom_FUP_vid_ljud_rar (temporary unavailable)
FUP dokument: https://anonfiles.com/J8O14bS0x5/LenaWesstrom_FUP_rar (1.11 GB)

Tack snälla
Citera
2022-05-09, 10:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Ljud endast: https://anonfiles.com/d6S277efyf/LenaWesstr_m_FUP_Ljud_rar (684.55 MB)
Video endast https://anonfiles.com/73T07ae0yf/LenaWesstr_m_FUP_Video_rar (1.24 GB)
Citera
2022-05-09, 14:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det ÄR väldigt illa skött, hela cirkusen från första början, med att inte hitta Lena, trots att det gavs instruktioner om geoburkar, intresse osv.
Det är en sur gammal filt som lagts över hela fallet, som slutade med att Steffe blev friad av tingsrätten, levde livets glada dagar kors och tvärs i sin lek efter burkar. Sen kom hovrättsförhandlingarna, Steffe fortfarande fri som en fågel, dock "övervakad" av Soa.
Fortsatt i frihet efter tunga förhandlingar i hovrätten, där domkraftskaftsvideon visas upp, brottsplatsundersöknkngarna, där Steffe reagerar otroligt nervöst, när blodet på tvättmaskinen skådas. Han babblar om olika "avledande" saker, men det inger inte någon lugnande effekt.
Under hovrättsförhandlingarna sitter Stefan och är uppkopplad med dator och telefon, under förhandlingarna. Han är den enda som bär munskydd, förutom 1 åskådare (jag)
Soa påpekar myndigt för reportrarna att han visst inte var ensam om att bära munskydd, som de rapporterat om, det fanns en till, rätt ska vara rätt.
Unddr förhandlingarna sätter sig Stefan på knä på golvet, han ticsar enormt, flinar och ser rädd ut. Han var ett nervvrak. Jag vet att han flinade. Hans skrattrynkor avslöjade det, trots munskydd. Jag mötte hans blick.
Han var garanterat under enorm stress.
Åklagarna överlät att hovrätten själva fick avgöra huruvida Steffe skulle häktas i väntan på dom, allt var klart pappersmässigt.

Varför fungerade inte kedjan, telefon från hovrätten till polisen som meddelade att domen skulle ändras, Stefan skulle hämtas.
Det fastnade på vägen.
Vem som tog emot samtalet, ett kvinnligt stationsbefäl, har ej gått att få reda på, det är sekretess.

Det hade kunnat undvikas att Stefan tog sitt liv.
Av någon anledning lät dem det ske.

Gällande skjutvapen, har jag ingen aning om vad det var för sort.
Det är väl inte helt otänkbart att Stefan skaffat sig ett illegalt? Folketorpet är en gammal släktgård, det är väl inte helt orimligt att det finns någon form av jaktvapen där?
HD gillar att både logga och skjuta burkar.
Men det är luftgevär.

2018-04-30
HD: Nu ska vi skjuta luftgevär.
JS: Kul, är du bäst?
Dina föräldrar verkar ha ett bra ställe.
luftgevär, grävmaskin och vedbad."
(..)
HD: Ja Det är ett bra ställe att hänga på. Jag var riktigt vass på skytte idag. Sköt på burkar som pappa satt upp på ställning och jag satte alla skott!!!" (Ab 165)
Citera
2022-05-09, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD gillar att både logga och skjuta burkar.
Men det är luftgevär.

2018-04-30
HD: Nu ska vi skjuta luftgevär.
JS: Kul, är du bäst?
Dina föräldrar verkar ha ett bra ställe.
luftgevär, grävmaskin och vedbad."
(..)
HD: Ja Det är ett bra ställe att hänga på. Jag var riktigt vass på skytte idag. Sköt på burkar som pappa satt upp på ställning och jag satte alla skott!!!" (Ab 165)
Ja, precis. Sen vet man inte vad som finns som gått i släkten?
Att Stefan skulle skjutit sig är i mina ögon inte helt otroligt, den informationen gör det så mycket värre för människorna i hans närhet, tänk vilken utredning det skulle leda till, skandalen i Folketorp....
Citera
2022-05-09, 14:34
Medlem
Ni som är mer insatta i utredningen och FUPen. På mordplatsen, fanns det en ”burk” där eller vad de nu kallas? Var det en ny eller en gammal?
Tror man att han lockade ut henne med hjälp av den?

Säkerts pekats ut många gånger men ”roligt” att han skriver

”Lena är försvunnen sedan i natt” till J.G på morgonen den 15/5.
Liksom hur vet han att hon är försvunnen sedan natten och inte tidigt på morgonen?
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2022-05-09 kl. 14:48.
Citera
2022-05-09, 14:49
Avslutad
Citat:
Ni som är mer insatta i utredningen och FUPen. På mordplatsen, fanns det en ”burk” där eller vad de nu kallas? Var det en ny eller en gammal?
Absolut. Lena hade en tidigare burkgömma där och hade bokat en ny gömma där, den nya burken var i stort sett klar, hette home sweet home.. väg att fixa en ny på platsen, vad som hände med den är det väl ingen som vet.
Citera
2022-05-09, 14:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, precis. Sen vet man inte vad som finns som gått i släkten?
Att Stefan skulle skjutit sig är i mina ögon inte helt otroligt, den informationen gör det så mycket värre för människorna i hans närhet, tänk vilken utredning det skulle leda till, skandalen i Folketorp....
Skjutit sig i ögonen läste jag...
och folk har väl även dött av luftgevär.
Citera
2022-05-09, 15:01
Medlem
develis avatar
Citat:

Säkerts pekats ut många gånger men ”roligt” att han skriver

”Lena är försvunnen sedan i natt” till J.G på morgonen den 15/5.
Liksom hur vet han att hon är försvunnen sedan natten och inte tidigt på morgonen?
Sök på "my real six string" eller MRSS. Namnet på den myst som Lena hade flyttat från BP då den trashats i mars.
Hon hade reserverat platsen för en ny när hon mördades i maj.
Citera
2022-05-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sök på "my real six string" eller MRSS. Namnet på den myst som Lena hade flyttat från BP då den trashats i mars.
Hon hade reserverat platsen för en ny när hon mördades i maj.

Ah. Minns att det var en som hade vandaliserats. Tror man att det var Stefan som hade gjort det också?

Och den nya burken, vem visste om att den skulle finnas där?
Citera
2022-05-09, 15:18
Medlem
Citat:
Absolut. Lena hade en tidigare burkgömma där och hade bokat en ny gömma där, den nya burken var i stort sett klar, hette home sweet home.. väg att fixa en ny på platsen, vad som hände med den är det väl ingen som vet.

Så den försvann från platsen?

Visst försvann hennes mobil också?

Undrar var han gjorde av mordvapnet och allt…
Citera
2022-05-09, 15:24
Avslutad
Citat:
Så den försvann från platsen?

Visst försvann hennes mobil också?

Undrar var han gjorde av mordvapnet och allt…
Tror HD vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in