2022-05-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Slö har kommit med ett mycket bättre förslag tidigare om att eftersom kvinnor är så dåliga på att undvika oönskade graviditeter så ska endast män ta ansvar för barn.

Och när hela ansvaret hamnar i männens knä ska du se att män klarar att planera så att det inte blir några oönskade graviditeter!

Jag gillar slös andra förslag ännu bättre: dubbla p-medel, ett för mannen och ett för kvinnan. Minskar risken betydligt för oönskad graviditet och ger även båda parter mer kontroll över situationen.

För hur gör man annars vid önskade graviditeter? Jag ser ju då helst att båda föräldrar delar ansvaret för barn. Och hur gör man när kvinnan inte vill vara gravid? Jag ser risker för att män får både för stor makt över kvinnans kropp samt även att barn blir utan mamma. Barn behöver ju båda sina föräldrar...

Men man kanske kan bötfälla de män vars kvinnor gör abort? Mannen får betala för hela kalaset (istället för skattebetalarna). På det viset tvingas män att se till att både han och kvinnan vill ha barn, innan han ligger med henne. Betalar han inte, så får han Kronofogden efter sig.
Citera
2022-05-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och hur gör man när kvinnan inte vill vara gravid?

Hoppade du av skolan eller hur har du kunnat missa detta?
Citera
2022-05-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är endast kvinnan som har befogenhet att göra abort så detta är inte ett delat ansvar.
Kan kvinnan inte ta detta ansvar borde hon inte ha befogenheten heller.
Att döda barn är ingen skitsak som man bara ska acceptera.

Men förstår du överhuvudtaget inte vad jag skriver?

Man är två om att knulla fram en oönskad graviditet.
Om inga oönskade graviditeter kommer till, så kommer knappt några aborter ske.
Så mannen har ett lika stort ansvar som kvinnan att se till att deras sex inte leder till oönskad graviditet. Men sker detta ändå, så har mannen ett ansvar att se till att den oönskade graviditeten blir en önskad graviditet. På så vis kommer ingen abort att ske.

Jag diskuterar alltså bådas ansvar att tillse att ingen oönskad graviditet sker. Och jag diskuterar mannens ansvar att se till att den oönskade graviditeten blir en önskad graviditet genom att göra kvinnan trygg.

Om du är mot abort, så borde du se att dessa förslag är bra förslag, eftersom dessa förslag skulle minska aborterna radikalt.
Citera
2022-05-09, 13:41
Medlem
Citat:
Men förstår du överhuvudtaget inte vad jag skriver?

Man är två om att knulla fram en oönskad graviditet.
Om inga oönskade graviditeter kommer till, så kommer knappt några aborter ske.
Så mannen har ett lika stort ansvar som kvinnan att se till att deras sex inte leder till oönskad graviditet. Men sker detta ändå, så har mannen ett ansvar att se till att den oönskade graviditeten blir en önskad graviditet. På så vis kommer ingen abort att ske.

Jag diskuterar alltså bådas ansvar att tillse att ingen oönskad graviditet sker. Och jag diskuterar mannens ansvar att se till att den oönskade graviditeten blir en önskad graviditet genom att göra kvinnan trygg.

Om du är mot abort, så borde du se att dessa förslag är bra förslag, eftersom dessa förslag skulle minska aborterna radikalt.

Det är kvinnan som bestämmer att abort ska ske i samtliga fall.
Du vet alltså inte om mannen inte vill ta ansvaret.
Citera
2022-05-09, 13:42
Avslutad
Citat:
Om du inte är beredd att axla ansvaret ska du inte ha befogenheterna, enkla krav.
Begär du ensam vårdnad ska du kunna axla ansvaret ensam, annars ska du inte begära det.
Så tillbaka till rådet som Stor-Men-Snabb ger till alla pojkar och män: att kräva att kvinnan gör abort och om hon inte gör det inte bistå barnet med ett öre för dess överlevnad?
Citera
2022-05-09, 13:44
Avslutad
Citat:
Jag gillar slös andra förslag ännu bättre: dubbla p-medel, ett för mannen och ett för kvinnan. Minskar risken betydligt för oönskad graviditet och ger även båda parter mer kontroll över situationen.

För hur gör man annars vid önskade graviditeter? Jag ser ju då helst att båda föräldrar delar ansvaret för barn. Och hur gör man när kvinnan inte vill vara gravid? Jag ser risker för att män får både för stor makt över kvinnans kropp samt även att barn blir utan mamma. Barn behöver ju båda sina föräldrar...

Men man kanske kan bötfälla de män vars kvinnor gör abort? Mannen får betala för hela kalaset (istället för skattebetalarna). På det viset tvingas män att se till att både han och kvinnan vill ha barn, innan han ligger med henne. Betalar han inte, så får han Kronofogden efter sig.
Ja så kan man göra med böter till män vars kvinnor gör abort.

Problemet är att veta vem som ska bötfällas bara.
Citera
2022-05-09, 13:44
Medlem
Citat:
Så tillbaka till rådet som Stor-Men-Snabb ger till alla pojkar och män: att kräva att kvinnan gör abort och om hon inte gör det inte bistå barnet med ett öre för dess överlevnad?

Det låter som du kritiserar Stor-Men-Snabb trots att du är blodtörstig och kräver abort.
Citera
2022-05-09, 13:45
Medlem
Citat:
Hoppade du av skolan eller hur har du kunnat missa detta?

Ok. Jag får skriva väldigt tydligt, så du förstår vad jag menar.

Vissa som gör abort, gör abort för att de inte vill ha barn. Men har inget emot graviditeten i sig, utan skulle kunna tänka sig att fortsätta vara gravida och föda barn och tex. låta pappan ta ensamt ansvar för barnet. I de fallen är slös förslag ett bra förslag, förutom att barnet växer upp utan sin mor... Men det får iaf. leva! Och tas om hand av sin pappa. Bra.

Men en hel del av de som gör abort vill inte vara gravida och föda barn ens. Och om dessa kvinnor inte får göra abort, så tvingar dem till något horribelt: tvingar dem att gå igenom en graviditet och en förlossning mot deras vilja. Detta är givetvis ett svårt och allvarligt övergrepp. De kanske rentav har svår dödsångest av att vara gravida.
Citera
2022-05-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ok. Jag får skriva väldigt tydligt, så du förstår vad jag menar.

Nu var det ju du som inte förstod hur kvinnor skulle kunna undvika oönskade graviditeter men det är bra om du tar det långsamt då så kanske det går upp ett ljus för dig.

Citat:
Vissa som gör abort, gör abort för att de inte vill ha barn. Men har inget emot graviditeten i sig, utan skulle kunna tänka sig att fortsätta vara gravida och föda barn och tex. låta pappan ta ensamt ansvar för barnet. I de fallen är slös förslag ett bra förslag, förutom att barnet växer upp utan sin mor... Men det får iaf. leva! Och tas om hand av sin pappa. Bra.

Men en hel del av de som gör abort vill inte vara gravida och föda barn ens. Och om dessa kvinnor inte får göra abort, så tvingar dem till något horribelt: tvingar dem att gå igenom en graviditet och en förlossning mot deras vilja. Detta är givetvis ett svårt och allvarligt övergrepp. De kanske rentav har svår dödsångest av att vara gravida.

Har man skapat ett liv så är det förenat med ett ansvar, detta är självpåtaget.

Men om det är så horribelt som du beskriver borde de kanske steriliseras i samband med aborten så att de inte behöver uppleva det igen. Det skulle säkert få många att tänka efter och skydda sig också. Win-win
Citera
2022-05-09, 13:52
Avslutad
Citat:
Det låter som du kritiserar Stor-Men-Snabb trots att du är blodtörstig och kräver abort.
Det låter som om du håller med Stor-Men-Snabb?
Citera
2022-05-09, 13:53
Medlem
Citat:
Det låter som om du håller med Stor-Men-Snabb?

Menar du att han är emot abort?
Citera
2022-05-09, 14:08
Avslutad
Citat:
Menar du att han är emot abort?
Nej jag menar att han tycker att män ska kräva att kvinnor gör abort och om han inte inte har befogenheten att bestämma i den frågan ska han inte heller behöva ta nåt ansvar för sina egna barns överlevnad.

Det överensstämmer med din uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in